Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mackkwek schreef:heb hier een kruising shetlander/ijslander van 5 jaar oud
ben misschien een mieperd,.maar wilde meneer toch binnen hebben vanavond ivm de kou(normaal staat ie altijd buiten,maar met erg slecht weer binnen)
kom ik in de wei,..vertikt meneer het om te komen,..(normaal komt ie gelijk,.. maar is een bangepoeperd in het donker)
oke,.net om half elf nog n keer naar de wei,.. vertikt ie t weer ! ik voor t eerst lokken met voer(normaal tegen mn principe in,.maar goed...)
maar meneer wilde dus echt niet komen en was erg schuw
ik ben dus maar naar huis gegaan en heb hem in zn sop laten gaar koken.
maar ja,. nu ben ik misschien een muts ,.maar denk dat ik niet kan slapen nu hij daar zo buiten staat.
ben als de dood dat ik hem morgen vind in de wei of zo....
hij heeft verder geen beschutting,..aan 2 kanten allemaal weides,.. en aan de andere twee kanten staan boerderijen op ongeveer 40 m afstand
ben ik nou een pieperd en maak ik me druk om niks??
zou ie er wel tegen kunnen??
russel schreef:Het wordt nu -20 en paarden kunnen -10 gemakkelijk aan, als het kouder wordt, wordt er vaak wel geadviseerd om dan een goede dikke deken op te doen, tja weet je ik denk maar zo onze paarden zijn dat niet gewend, ik zou ze nl wel voor de nacht op stal doen en dan in de ochtend weer naar buiten met veel hooi, maar de nacht binnen.
russel schreef:Volgens mij is dit echt shetten weer, die zijn in hun nopjes, ik merk het aan mijn shet, die is vrolijk als ik hem buiten doe, die vind het prachtig.
Ze hebben genoeg hooi en water en zijn gewend buiten te staan
de langste dek haren laten los. Komt het van het licht dat ik tot 23.00 uur op stal heb branden? of heeft hij het gewoon warm, overdag zijn ze buiten, maar overdag is het best wel een prettige temperatuur, alleen diep in de nachten is het koud.