Less schreef:Ts, ik hoor van pensionhouders wel vaker dat iedereen het anders wil en je steeds moet aanpassen naar de wensen van de klanten. Het speelt dus bij meer mensen dat het niet altijd even lekker loopt.
Andersom natuurlijk ook!
Ik zou geen mail/brief de deur uit doen. Grote kans dat dit op de stal komt van "zeuren" en de bevestiging dat er weer meer regels/veranderingen bijkomen.
Ik zou iedereen apart spreken, zo voorkom je dat er 1 of 2 tegen je ingaan en de rest volgt (want zo gaat het vaak). Serieus de regels doorspreken en vragen of het overkwam of dat er nog onduidelijkheden zijn. En klaar.
W.b. tijden. Dat heeft meer met mensen zelf in het algemeen te maken dan met de paarden pensionklanten. Alleen lopen ze nu op je erf en heb jij er last van. Ik zou geen balen meer geven/afschrijven. En zeggen dat je het niet erg vind dat ze komen tijdens een spoedgeval/ of iets van dien aard maar voor het afschrijven van balen kunnen ze beter de volgende dag langskomen of het opschrijven. Dit blijven herhalen wanneer ze aan de deur komen, tot iedereen de boodschap heeft begrepen.
Ik weet van mijn vorige stal nog wel dat je er echt een paar .... bakken tussen heb kunnen zitten. Bewust de pensionhouder zwart maken en roddels de wereld in helpen. Heel naar, maar het is niet anders. Helaas is niet op iedere stal een leuke sfeer, dus probeer het zakelijk te zien en de rest volgt dan hopelijk vanzelf. Ik kom zelf voor mijn paard op stal en niet voor de gezelligheid, daar heb ik mijn vrienden voor en die grens moet jij ook trekken, denk ik. Als het dan toch gezellig wordt, mooi mee genomen maar je moet er niet voor op eieren lopen. Succes.
Nadeel hiervan is wel dat de mensen die kwaad in de zin hebben het uit gaan spelen. Die zeggen dan van maar tegen mij is dat gezegd of van ik mag dat wel..
Alle koppen bij elkaar en gelijke regels.