Bij een boer stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Re: Bij een boer stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:07

In de winter reden we niet op het land nee.
We hebben echte kleibodem hier en dat wordt erg glad!
Vandaar dat we lid waren van de ruitervereniging, zodat we altijd konden rijden!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:07

bij een boer is vaak wel gezelliger dn bij een manege of pensionstal, het enige nadeel is dat er vaak geen binnenbak is ...

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 16:10

Nee dat maakt me ook niet uit, maar ik ken geen "boer" met bak zeg maar. Ik merk het verschil inderdaad wel een pensionstal is grootschalig zeg maar en bij een boer wat knusser..

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:11

Heb een periode bij een boer gestaan. Wij hadden zelf een buitenbak, maar mensen uit de directe omgeving reden ook bij ons in de bak. Ze betaalden hier een klein bedrag in de maand voor. Deze mensen waren dan ook minder dan ons kwijt aan stalgeld. Meestal kun je wel wat regelen in de buurt. Zorg er wel voor dat je hier naar informeerd voordat je ergens gaat staan. Sommige mensen willen namelijk niemand in hun bak hebben en als de andere bakken ver weg zijn zit je wel met een probleem. In ieder geval wanneer je perse in een bak wil rijden.

Zelf sta ik nu op en pensionstal met eigen binnen en buitenbak en dit bevalt mij persoonlijk veel beter. Tip: beoordeel zelf wat het beste bij je past.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 16:33

Oke, ik hou zelf meer van het knussere, en bij een boer komt hij vaak elke dag in 't land te staan. Of de pensionstal waar mijn verzorgpaard staat komt ze misschien maar anderhalf uur buiten per dag... vind ik altijd wel zielig om te zien Huilen

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:38

Ik sta bij een boer op het weiland. Er is geen bak of paddock.
In ons dorp is een buitenmanege en anders rij ik dus altijd buiten (dus ook vaak alleen).
Is niet heel ideaal, maar ik heb een paard die niet echt dol is op stallen.
Voor hem is dit dus de beste oplossing.
Het betekent alleen dat je in je rijden iets meer rekening moet houden met weersomstandigheden.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 16:44

Ja dat is wel een nadeeltje maargoed als je op een stal staat en er willen 6 man tegelijk rijden, word ik nooit zo vrolijk van..haha. En ik heb geen wedstrijdambities gelukkig, dus buiten rijden kan ook..{alleen de hoefjes slijten dan wat sneller}

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:58

Zo zoek ik ook nog een plekje, zoiets als bij een boer.
Nu staat ze ook bij een boer, 24/7, schaf wel alles zelf aan, kuil mag ik van de koeien pakken.
Zelf doe ik dan ook heel veel, maar dat vind ik ook weer het leuke aan een pony hebben.
Nu dus ook nog op zoek naar iets, maar is hier ook redelijk moeilijk te vinden hóór.

Waarom durf je niet alleen het bos in als ik vragen mag?
En je hebt het telkens over je verzorgpony, is het daarvoor?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 17:02

Nou ik weet nog niet of ik de "rijkunsten" ervoor heb, want ik rijd nog niet zo lang net een half jaartje. Ik heb momenteel een verzorgpaard maar die staat gewoon op een pension. Ik ben toch wel aan het dromen voor een eigen haflingertje ofzo, maar ik heb er niet zoveel geld voor over, want als het voor 100euro kan waarom dan 300euro betalen? En ik zit ook met het rijden enzo, er rijden altijd wel wat mensen, en dan ben ik zelf erg afgeleid!

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:08

Wij hebben thuis een boerderij met buitenbak maar geen verlichting Tong uitsteken , we willen misschien ook nog een longeerbakkie maken. En opzich willen we ook wel paardenstallen, maar meeste mensen willen het allemaal wat luxer hebben Tong uitsteken

Maar ik denk dat het op een pensionstal wel stuk drukker is

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 17:14

Oh relaxed, maar je woont niet in de buurt van woerden zeker?! haha Clown

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 17:32

Zijn hier toevallig mensen uit die omgeving met een goed idee?!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:37

Ik sta bij een boer, en het is een tijd goed gegaan maar de laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren.
De persoon is kwestie is heel niet verkeerd, hoor maar je merkt gewoon aan alles dat het absoluut geen paardenman is.

Het is iets waar je voor kiest, de stal is voor de rest prima en de groep is super ( de meeste dan).
Ik heb bewust hiervoor gekozen omdat ik op een kleinschalige stal wil staan en het is dichtbij mijn huis.

Toen ik er kwam hadden we alleen een rijbak en een longeer/losgooibak met houtsnippers (ofzoiets).
Bijna elk paard is daar wel eens op uitgegleden.
Snel daarna is er een longeerbak gekomen, 2 paddocks met zand en een spiegel in de rijbak. Clown
Dat bedenkt hij niet zelf, maar het is wel iemand die probeert het iedereen naar de zin te maken dus dat is wel fijn. Ja

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:41

DSNDebora schreef:
Oh relaxed, maar je woont niet in de buurt van woerden zeker?! haha Clown

Nee ik woon in de kop van overijssel Tong uitsteken

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 17:42

@ nino: he jammer Clown

@ claudia: mag ik vragen wat je ongeveer betaald en wat je ervoor terug krijgt {of is dat een rare vraag} haha Haha!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:51

DSNDebora schreef:

@ claudia: mag ik vragen wat je ongeveer betaald en wat je ervoor terug krijgt {of is dat een rare vraag} haha Haha!

Nee hoor, haha.

Ik betaal nu €200 (is wel een ponystal, paardenstal is iets van €20 duurder).
Dit is wel inclusief alles, de paarden krijgen meer dan genoeg te eten (soms zelfs te veel) Clown en uiteraard gewoon onbeperkt gebruik van de faciliteiten. Vlas (of stro) mag je ook onbeperkt pakken, als het maar niet te gek wordt. In principe mag je gewoon 6 pakken vlas in de maand gebruiken en daar betaal je niks extra voor. Dus wat je er voor krijgt is meer dan genoeg.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 17:53

Oh, dat valt wel mee opzich.. ik ga toch even goed zoeken denk ik Pling

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:55

Claudia__ schreef:
DSNDebora schreef:

Nee hoor, haha.

Ik betaal nu €200 (is wel een ponystal, paardenstal is iets van €20 duurder).
Dit is wel inclusief alles, de paarden krijgen meer dan genoeg te eten (soms zelfs te veel) Clown en uiteraard gewoon onbeperkt gebruik van de faciliteiten. Vlas (of stro) mag je ook onbeperkt pakken, als het maar niet te gek wordt. In principe mag je gewoon 6 pakken vlas in de maand gebruiken en daar betaal je niks extra voor. Dus wat je er voor krijgt is meer dan genoeg.

En ze gaan ook elke dag op het land?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:02

Zolang het land er goed voor is.
Ze hebben dit jaar van eind maart tot eind oktober geloof ik buiten gelopen.
's Zomers mogen de paarden ook dag en nacht.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 14:06

Is het niet slecht ivm met mok om het 24/7 op het land te laten?

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:59

24/7 op het land in deze tijd is vragen om problemen zoals mok,
en bij de boer kan prima, maar koeienkuilgras is denk ik catastrofaal voor paarden, heeft een complete verkeerde verhouding voor de paarden maag en darmen, daarnaast als er maar goed gevoerd wordt, ik hoor veel 1 a 1.5 kg voor een "normaal"paard dat is denk ik wel erg weinig, ze krijgen dan wel een dikke buik maar oa het vetgehalte en de totale conditie van het paard zal er erg van achteruit gaan en kan wel een jaar duren voordat weer goed is.
Een paard is nu eenmaal geen koe, schaap of varken.
schoenmaker blijf bij je leest, paarden voeren is denk ik een vak apart en je ziet tegenwoordig veel te veel totaal verkeerd gevoerde paarden.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:01

Ik heb een tijd geleden mijn veulentje bij een boer gestald gehad Ja
Ik ben persoonlijk geen Fan van de opfok, en daar stonds mijn hengstje in een 'gewone' Kudde.!
Bijvoeren deed ik zelf, Maar er was daar voldoende toezicht. hele aardige mensen Ja

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:03

Ik en mijn zusje staan ook bij een boer zijn dochter heeft ook een paard dus ee staan er in totaal 3. En we hebben een bak met licht Lachen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:07

Ik sta ook bij de boer (mijn schoonvader haha). Ik heb daar geen buitenbak maar mag (tegen betaling) gebruik maken van de (hele goede) buitenbak van de buren.
Mijn paardjes staan 24/7 buiten en heb 2 stallen ter beschikking (maak ik bijna geen gebruik van).
In de zomer rijd en longeer ik in de wei. Ook maak ik veel buitenritten.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 15:14

@ brainless, ik weet hier in de buurt ook een goede bak, maar wat geef jij ze ervoor? Ik zou namelijk niet weten wat voor bedrag ik kan verwachten?