Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
shadomagic schreef:Mijn vader gaat informeren over het drainagezand om in onze rijbak te leggen.
Het enigste probleem is is dat de weide nog uitgegraven moet worden en mijn vader daar absoluut geen tijd voor heeft.
Zou je het zand ook gewoon op de weide kunnen storten zodat ie hoger ligt dan de andere weides?
russel schreef:Wie heeft de Agterberg snippers en die zelf los door zijn zand gemengd om de toplaag vaster te krijgen?
miep1979 schreef:russel schreef:Wie heeft de Agterberg snippers en die zelf los door zijn zand gemengd om de toplaag vaster te krijgen?
Is bij ons op stal gebeurd

michele schreef:shadomagic schreef:Mijn vader gaat informeren over het drainagezand om in onze rijbak te leggen.
Het enigste probleem is is dat de weide nog uitgegraven moet worden en mijn vader daar absoluut geen tijd voor heeft.
Zou je het zand ook gewoon op de weide kunnen storten zodat ie hoger ligt dan de andere weides?
weet niet of het dan wel waterdoorlatend genoeg zou zijn eigenlijk. maar dat zou ik als ik jullie was gewoon eens navragen
joyce B schreef:Als je ook nog een toplaag moet aanleggen met nieuw zand kun je er rustig een paar duizend euro bij optellen. Woudzand kost hier nu al 12 euro per kuub exclusief BTW, Rijbakkenzand kost al snel 25 euro per kuub. Het drainagezand kostte 17,50 euro per kuub exclusief BTW geloof ik. En je hebt best een hoeveelheid zand nodig.

Het kostenplaatje moet niet de keuze van het zand gaan uitmaken. michele schreef:alleen jammer dat je zover weg zit stefanvi

ElCid schreef:Vaak is zand alleen niet echt geschikt als bakbodem om diverse redenen. Het rolt en schuift weg als een paard erop gaat staan, waardoor er geen goede/ vaste grip is voor de paardenvoeten.