runningkawa schreef:Ik woon ook niet op een boerderij hoor, (was het maar waar) dus dat is bullshit.
ook hier zijn genoeg pensionplaatsen waar paarden niet buiten komen.
Maar die verkies ik niet.
.......
En natuurlijk mag je in de randstad wel een paard, maar je kunt bv (zonder aan te vallen) wel zorgen dat je zelf meer tijd maakt voor je paard, voor extra beweging.En als dat zelf niet gaat een verzorgen nemen.
een paard wat 1x per dag uit zijn stal komt vind ik idd zielig.
Als dat bij mij zo zou zijn, werd hij vandaag nog verkocht.
Ik verkies een pensionstal waar mijn paard optimaal verzorgd wordt, en waar ze zomers elke dag het land in gaat. In de winter vindt je hier geen weidegang. Zou ik ook graag hebben, maar dat vindt je hier gewoon echt niet. En die pensionhouders hebben nog gelijk ook, want de ruimte is schaars. Ik zou ook liever in de zomer een goede wei hebben dan het hele jaar door bagger.
Paddocks hebben we wel, maar zoals gezegd, doe je mijn paard daar geen plezier mee.
Zelf meer tijd vrijmaken? Ik ontvang graag je suggestie HOE. Ik zit 's morgens om 07.15 uur in de auto om naar m'n werk te gaan, en kom 's avonds tegen 18.30 uur thuis (als er niet te veel file staat). Dan ga ik koken, en eten we, en ben ik rond 20.00 uur op stal, waar ik tot 22.30 uur de tijd heb voor ik van het erf geschopt wordt 
Plan mijn agenda eens zodanig in dat ik meer tijd heb om Mileen eruit te halen????
Verzorger nemen? Please.... die heb ik al 5 gehad, die worden door m'n paard in de zeik genomen.....
Als jij mij was, had je nu dus geen pony waar je 7 dagen in de week dikke pret mee hebt, en die absoluut niet lijdt onder haar armzalige paardenbestaan waarbij ze slechts 1x per dag haar stal uitkomt in de winter. Hoe lang zou het duren denk je, voordat er toch weer een paardje op stal stond?????
Al met al denk ik dat iedereen graag zou willen dat z'n paard altijd elke dag het land op kan. Ik denk dat iedereen het nut en plezier van vrijheid en sociale kontakten inziet.
Maar ik denk dat het ook wel aardig is om eens wat minder Pennyachtig te redeneren, en wat realistischer te worden. Sommige dingen kunnen nou eenmaal niet. Roeien met de riemen die je hebt, heet dat. En daar kun je een schitterend leven mee hebben. En je paard ook.