Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

Chevano

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:58

tja ik sta bij een hobby boer kleinschalige pensionstalling. En nee bij ons als jaren geen prijstijgingen . Boer zei ook dat de stro goedkoper was geworden . Droogkuil komt van eigen land en zaagsel is gratis.En we staan ook op rubberen matten zodat je minder vloerbedekking hoeft te doen.

Sommige stallen vind ik ook erg duur je kan beter een woning huren en daar je paard plaatsen is goedkoper. Zaagsel in veel gevallen is graits bel maar eens rond. Stro is goedkoper geworden en je hebt veel vervangers voor (hennep,pappier en zo). En het raara is bij de meeste stallen komt je paard amper buiten heeft een klein box en daar betaal je wel veel voor voor wat een binnenbak? En wat stroom?

JesjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:59

Ik sta ook in de buurt van Beekbergen ( Hoenderloo) op een kleinschalige stal (Zorgboerderij)zonder veel luxe, wel buitenbak,paddock, poets/afspuitplek met koud/warm water en super veel uitrijmogelijkheden (bos en Park Hoge veluwe)
Paarden worden s,morgens 6 uur buiten gezet en s,middags 5 uur binnen gehaald , uitgemest, voer, onbeperkt kuil, dekens op en af doen geen probleem en dat voor 157,50 per maand.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:00

Ik betaal 340,00. Afgelopen zomer was dit nog 315, ik dacht dat na 1 januari de prijzen weer iets gingen zakken omdat het stro weer goedkoper zou zijn geworden?

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:01

ecyoj schreef:
Montignac schreef:
en dit zijn de stallen

Afbeelding
Afbeelding

allemaal dik in orde. mijn man heeft niets met paarden maar hier komt hij wel eens na zijn werk in pak!! gaan we lekker eten in een restaurant met uitzicht over de binnenbak met een lekkere kaart.

Ik eet ook op stal. Heerlijk op t bankje uikijken over de weilanden met me heerlijke

boterham

dat is ook genieten......Knipoog

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:01

Opzich is een prijsstijging ook niet heel raar, maar bij ons is het dus de afgelopen 4 jaar omhoog gegaan!
eerst met 10euro en nu al voor de tweede keer met 15 euro.
Als het zo doorgaat zullen er bij ons zeker mensen zijn die zeggen, Toedeloe!!
Want die kunnen het gewoon niet meer betalen op een gegeven moment.

het enige waar wij echt geluk mee hebben zijn de lessen.
Want als je 4 lessen in de week los moet gaan betalen, dan kom je toch wel even heeeeeel wat duurder uit..

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:01

Chevano schreef:
tja ik sta bij een hobby boer kleinschalige pensionstalling. En nee bij ons als jaren geen prijstijgingen . Boer zei ook dat de stro goedkoper was geworden . Droogkuil komt van eigen land en zaagsel is gratis.En we staan ook op rubberen matten zodat je minder vloerbedekking hoeft te doen.

Sommige stallen vind ik ook erg duur je kan beter een woning huren en daar je paard plaatsen is goedkoper. Zaagsel in veel gevallen is graits bel maar eens rond. Stro is goedkoper geworden en je hebt veel vervangers voor (hennep,pappier en zo). En het raara is bij de meeste stallen komt je paard amper buiten heeft een klein box en daar betaal je wel veel voor voor wat een binnenbak? En wat stroom?

wij gebruiken in derdaad ook gratis zaagsel
maar we kopen ook.
mengen dat dan weer

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:02

Montignac schreef:
ecyoj schreef:

dat is ook genieten......Knipoog

ja alleen die boterhammen he die droge zo uit joh Haha!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:03

Chevano schreef:

Zaagsel wat geschikt is als bedombedekker in een paardenboks is niet gratis!
De paarden staan bij ons op zaagsel omdat ze last hebben van de luchtwegen of chronische darmproblemen hebben.
Het zaagsel wat je grats kunt verkeijgen is hier absoluut niet geschikt voor!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:05

@ Raja...die zitten er bij jullie in? Wij hebben geen groepslessen en als ik mijn instructrische laat komen dan kost me dat 7,50 bakhuur extra...tja, voor niets gaat de zon op. Ach, al die kosten zijn mij ook wel bekend en ook dat een reeele prijsstijging wel normaal is maar er is aantoonbaar veel verschil. Ik probeer te achterhalen wat gem. genomen normaal is voor een stal (rekening houdend met de verschillende facaliteiten).

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:07

ecyoj schreef:

als je te lang naar de binnenbak zit te staren naar de rijkunsten van de collegapensionklanten wordt je eten koud,....ook erg vervelend Koe

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:08

Montignac schreef:
ecyoj schreef:

als je te lang naar de binnenbak zit te staren naar de rijkunsten van de collegapensionklanten wordt je eten koud,....ook erg vervelend Koe

ja koud eten is zooooow vies

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:08

Raja schreef:
Chevano schreef:

Zaagsel wat geschikt is als bedombedekker in een paardenboks is niet gratis!
De paarden staan bij ons op zaagsel omdat ze last hebben van de luchtwegen of chronische darmproblemen hebben.
Het zaagsel wat je grats kunt verkeijgen is hier absoluut niet geschikt voor!

nee dat klopt daarom staat mijne die ook stofalergisch is gewoon op stro de andere op het gratis zaagsel met wat stro. En vind de kwaliteit (ondanks dat het wat stoffiger is dan dat andere )wel veel beter. En je hebt verschillende prijsklasses met zaagsel (tenminste hier in het dorp wel)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:09

@ ecyoj ......moet je weer extra betalen om gebruik te maken van de magnetron...blehhh

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:10

Montignac schreef:
@ Raja...die zitten er bij jullie in? Wij hebben geen groepslessen en als ik mijn instructrische laat komen dan kost me dat 7,50 bakhuur extra...tja, voor niets gaat de zon op. Ach, al die kosten zijn mij ook wel bekend en ook dat een reeele prijsstijging wel normaal is maar er is aantoonbaar veel verschil. Ik probeer te achterhalen wat gem. genomen normaal is voor een stal (rekening houdend met de verschillende facaliteiten).

ja, die lessen zitten er bij ons bij in.
En dat zijn dan ook alleen lessen voor pension klanten.
We waren eerst en grote manege, maar daar zijn ze 3 jaar geleden mee gestopt.
Sinds een half jaar/jaar zijn ze weer begonnen met heel kleinschalige pony lesjes, maar daar hebben we geen last van gelukkig.
Het enige is dus dat sávonds de bak bezet is ivm lessen, maar daar kun je ook in meerijden, dus dat is dan weer een minder groot probleem. gelukkig beschikken we nu ook over een super fijne buitenbak, dus kun je eigenlijk altijd wel ergens trecht met je paard...

ja,. als we de lessen erbij zouden moeten betalen, dan is het niet meer te doen!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:11

@ Anne_0, charity1106, Chevano, corina, demiyolu, drenthie, geertje3, jameroqaui, just_kiki, kohtje, Le_onie, Miam, monique1973, pol013, RightOn, Smystique, Tabor_K, Visconti, Wendel ...brengen jullie ook je stem uit? Wel lezen en niet reageren Knipoog Koe

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:12

Chevano schreef:
nee dat klopt daarom staat mijne die ook stofalergisch is gewoon op stro de andere op het gratis zaagsel met wat stro. En vind de kwaliteit (ondanks dat het wat stoffiger is dan dat andere )wel veel beter. En je hebt verschillende prijsklasses met zaagsel (tenminste hier in het dorp wel)

Ik vind het vrij vreemd dat je een paard wat allergisch is voor stof op stro zet Verward

En een paard wat gezond is staat op zaagsel Verward

Maargoed, dat zal aan mij liggen....
Laatst bijgewerkt door Raja op 26-11-08 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:12

Montignac schreef:
@ ecyoj ......moet je weer extra betalen om gebruik te maken van de magnetron...blehhh

ze vragen bij jullie ook overal geld voor he Tong uitsteken

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:12

Raja schreef:
Chevano schreef:

Ik vind het vrij vreemd dat je een paard wat allergisch is voor stof op stro zet Verward

En een paard wat gezond is staat op zaagsel Verward

Maargoed, dat zal aan mij liggen....

bij ons is het ook andersom

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:13

ecyoj schreef:
Montignac schreef:

ze vragen bij jullie ook overal geld voor he Tong uitsteken

haha..nee ik sla door..maar wel voor veel. Als je bv. je paard niet zelf buiten kan zetten en dat wil je laten doen dan kost dat ook zo.n 70 euro per maand

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:15

Ik heb nog geen stem uitgebracht, omdat ik namelijk niet weet of er een verhoging komt Lachen Als ik meer weet na het betalen van de week, zal ik even stemmen Haha!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:15

Montignac schreef:
haha..nee ik sla door..maar wel voor veel. Als je bv. je paard niet zelf buiten kan zetten en dat wil je laten doen dan kost dat ook zo.n 70 euro per maand

ok. ik zou dat zien als een vriendendienst. Als bij ons de paardje naar buiten mogen om ff de benen te streken enzenz dan doen we omstebeurt bijna alle paarden. En een andere keer doet iemand anders dat.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:16

@ Tallie_ho..alvast bedankt daarvoor!

@ecyoj..bij ons gebeurt dat ook wel. Wij zetten elkaars paarden buiten en weer binnen in overleg en dat gaat goed. Maar als je het door de werknemers van de pensionstalling gedaan wilt hebben dan moet je ervoor betalen. Wel logisch maar het is toch weer een heel bedrag.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:18

ja opzich wel logisch t blijft hun werk natuurlijk.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:19

Montignac schreef:
@ Anne_0, charity1106, Chevano, corina, demiyolu, drenthie, geertje3, jameroqaui, just_kiki, kohtje, Le_onie, Miam, monique1973, pol013, RightOn, Smystique, Tabor_K, Visconti, Wendel ...brengen jullie ook je stem uit? Wel lezen en niet reageren Knipoog Koe

Heb ik al gedaan hoor! Haha!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:19

Ja, ze hebben aardig wat mensen in dienst, en die moeten nou ook eenmaal betaald worden. Het fijne hieraan is dat er altijd wel iemand op stal aanwezig is voor toezicht en controle van de paarden. En als je hulp nodig hebt dan zijn ze zeker niet de beroerdste .

@ Corina.....sorry Bloos had ik niet gezien..bedankt daarvoor!
Laatst bijgewerkt door opgeheven op 26-11-08 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt