Schoonmaken Koker/Penis van je paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Schoonmaken Koker/Penis van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:22

ikke schreef:
Morrow_Less schreef:
in de vrije natuur kunnen paarden hun zaakje toch ook niet poetsen ?

Nooit gehoord van water waar ze doorheen lopen??
Dat wij paarden de toegang tot waterplassen ontzeggen wil niet zeggen dat dat in de vrije natuur ook doen.

hengsten in de vrije natuur vegen hun piemel regelmatig af...

door 'm weer even in een merrie te steken Clown

Piemel van ruintjes schoonmaken laat ik arno altijd doen, zeg maar als mannen onder elkaar, ik vind het écht te ranzig.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:33

Mag ik Arno even van je lenen Arabesk?
Mijn inmiddels ruintje heb ik nog nooit gedaan, maar hij is nu anderhalf, en hij moet er tóch eens aan geloven vind ik, al is het alleen maar om eraan te wennen, en die vieze velletjes eraf te krijgen....
K zal binnenkort eens een poging doen, als ik Arno niet zie verschijnen Tong uitsteken

Dat Oeink geluid wat je soms hoort, komt dat door de viezigheid?

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 08:45

Nee dat is als je paardje gespannen is, dan trekt die zn penis omhoog en onstaat er een holte in de koker, dit hoor je dan

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:07

Ik maak helemaal niets schoon. Niet nodig ook, ze hebben hier hun zaakje altijd schoon Haha! .

Wel leer ik ze dat ik er aan mag zitten (je weet maar nooit). Mijn Friese merrie heb ik al vanaf dat ze een veulen was, dus meteen geleerd dat het doodnormaal is als er iemand aan zit. Zo ook met Amaretto, het hengstveulen wat ik nu heb. Ze vinden het hier wel allemaal normaal dus dat je er aan komt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:18

Diablo schreef:
Ik maak helemaal niets schoon. Niet nodig ook, ze hebben hier hun zaakje altijd schoon Haha! .

Hoe weet je nu zeker dat het schoon is, als je het nooit gedaan hebt?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:43

Nouja, als hij zijn penis uitsteekt, ziet het er altijd schoon uit. Ik denk, dat als zijn koker van binnen vies, ik dat wel op zou merken.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:49

Of de koker van binnen wel of niet vies is, kun je aan de 'buitenkant' niet zien Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:50

waarschijnlijk heb ik dit weekend warm water bij de stal dus dan zal ik m ook maar weer eens doen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:00

Ik heb een verzorgmerrie waarbij ik de tepels (vooral ertussen) regelmatig schoonmaak en tot nu toe (bij vormalige verzorgpaard) waren de tepels altijd zwart en het spul ertussen ook. Bij haar (appie) is het wit/creme met rode/bruine/oranje vlekjes en stipjes. ROFL Het is geen bloed, dat heb ik nagekeken.
Mijn ruin vindt me niet aardig als ik aan zijn edele deel kom en om nou mijn vader erbij te roepen om een voorbeen vast te houden... Nee dankje. Weten jullie een andere manier?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:44

aslo schreef:
Of de koker van binnen wel of niet vies is, kun je aan de 'buitenkant' niet zien Knipoog

Nee, dat snap ik. Maar als hij van binnen niet goed schoon zou zijn, zou de penis zelf ook niet schoon zijn als hij uitschacht, denk ik zo.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:50

Diablo schreef:
aslo schreef:

Nee, dat snap ik. Maar als hij van binnen niet goed schoon zou zijn, zou de penis zelf ook niet schoon zijn als hij uitschacht, denk ik zo.

Is niet helemaal waar. Aan de penis gaan van die velletjes/korstjes zitten, maar binnen in de koker zit van die vieze, stinkende zwarte drap, en de urineknikkertjes. Dit alles dien je toch wel met enige regelmaat te verwijderen, komt de hygiene ten goede en kan zelfs de beweging ten goede komen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:09

nou,ik heb nu 21 jaar van mijn leven mannelijke paarden,en echt nog nooit een piemel schoon gemaakt,en ben dit ook echt niet van plan..

wat ik wel doe is als ik zie dat er van die zwarte drapjes in de koker zitten deze verwijderen,maar dat is mss 1x per jaar ofzo..

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:03

aslo schreef:

Nee, dat snap ik. Maar als hij van binnen niet goed schoon zou zijn, zou de penis zelf ook niet schoon zijn als hij uitschacht, denk ik zo.[/quote]

Is niet helemaal waar. Aan de penis gaan van die velletjes/korstjes zitten, maar binnen in de koker zit van die vieze, stinkende zwarte drap, en de urineknikkertjes. Dit alles dien je toch wel met enige regelmaat te verwijderen, komt de hygiene ten goede en kan zelfs de beweging ten goede komen.[/quote]

Klopt, klopt, maar het gaat hier om een veulen begrijp ik??? Bloos
Daar zal inderdaad nog geen vuil in of op zitten,
maar het is wel belangrijk om hem alvast te leren dat je er aan moet zitten af en toe........... Tong uitsteken

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:51

Doortje, ik heb o.a. een veulen Knipoog , verder nog 7 paarden en ponies, waarvan één ruin en een hengst, dus nee, het gaat níet alleen om een veulen.....

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:12

Begin opeens blij te worden dat ik geen paarje heb;p!!
Het klinkt alleen al zo vies!!
Bij mijn twee 'ex'-verzorgruintjes werd dit ook nooit gedaan (3jaar en 4jaar oud) op mijn vorige manege ook nooit...
volgens mij kan het niet zoveel kwaad als je het niet schoon maakt ook al is het wel beter.

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:13

ik zou het echt ni weten (ik heb een merrie)

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:33

hihi! wij gaan vandaag aan de slag, vinden jullie het leuk als ik zo een klein verslagje plaats?

Ik noch de eigenaar noch de ruin hebben het ooit meegemaakt dus ik ben heel benieuwd,
Ik neem zometeen latex handschoenen, een washandje en gekookt water in een thermoskan (=bacterie vrij en tegen de tijd dat we aan de slag gaan lauw geworden).
Wens ons maar succes Tong uitsteken Vork

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:16

Wachten tot ie uitschacht (of na 't plassen Duivel ), sla of zonnebloemolie (oid) in je hand (een flinke scheut) en van boven naar beneden over z'n pielemoos halen en zolang ie 't toelaat de korstjes eraf halen. Als dat laatste niet lukt, niet getreurd. Door 't regelmatig in/uitschachten en de olie wordt ie vanzelf schoon. Ik doe dit met m'n ruinen zo'n 1x per 3 mnd. en 't blijft keurig fris.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:26

Lees dat er toch aardig wat mensen zijn die anders zijn van mening als het om de geslachtshygiene gaat.

Zo ben ik van mening dat:
- Alles wat op babyolie, vaseline e.d. lijkt alleen maar vuil aantrekt juist omdat het vettig is!
- Velletjes op de piemel echt verwijderd moeten worden dit is namelijk gewoon vuil.
- Als er geen velletjes op de piemel zit de koker wel degelijk drap kan bevatten
(velletjes zijn geel, drap is grijs/zwart is dus iets anders)
- Een infectie in de koker niet snel opvalt en heel makkelijk doorslaat naar de nieren.
- Je veel verder de koker in kan dan de meeste denken en dat ook daar schoon gemaakt moet worden.

maar dit is mijn persoonlijke mening Bloos
en het advies/tips van mijn DA

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:55

trouwenss . ik heb het dus schoongemaakt,
maar dr zat wel wat in ik voelde tja hoe noem je
dat 'bagger' gewoon dus, maar het zat nogal
aangekoekt.. niet echt fijn dus
iemand een zeepvrij, reukvrij middel, veel baby-shampoo
schijnt heel veel geurmiddel te hebben.
ik dacht aan van die groene unicura zeep?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:06

groene unicura zeep moet je ook gebruiken bij piercings dus dat lijkt me prima!

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:15

ja daar had ik het ook van Knipoog ik hoop alleen dat het 'glibberig' genoeg is want het zat echt aangekoekt volgens mij ...
misschien toch baby-olie ondanks dat het vuil aantrekt?
Alleen echt opzoek naar reuk/smaak/zeep-vrij.. heeft iemand echt een specifiek merk?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:28

@ doortje 58, wat bedoel je met urineknikkertjes?
bedoel je hiermee de witte/gelige afscheiding die in de ruimte net voor de plasbuis kan komen te zitten.
ik heb hier laatst een echte knikker (zeker 3 cm doorsnee) weg gedrukt, was vrij stevig van structuur, ik zag het in een keer zitten en kon deze knikker er dus uit drukken, leek me nl niet echt prettig voor het paard als deze zou blijven zitten.

koker maak ik wel regelmatig schoon, meestal met geoliede babydoekjes, deze vouw ik om m'n hand en dan gewoon die koker in Haha!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:27

Was ik vwb betreft die urineknikkertjes en niet Doortje58 Knipoog
Maar idd dat bedoel ik. Als ze te groot worden, kunnen ze flink gaan irriteren. 3 cm is echt behoorlijk groot.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 13:58

Nou gister een poging gewaagd, goed vastgezet, voorbeen opgetild en gaan, alleen wilde het niet echt lukken aangezien hij maar bleef proberen te trappen..
Binnenkort krijgt die weer een tandenbeurt dus miss als die dan verdoofd is Tong uitsteken