Elke dag weidegang of een binnenbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Re: Elke dag weidegang of een binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:31

Toevallig heb ik vorig jaar voor die keuze gestaan.

Ik was heel blij met de binnenbak op stal, er was voor mijn paard geen weidegang helaas..
Ik heb toen de keus gemaakt om naar een stal te gaan met dagelijks weidegang (zomer en winter) en zonder binnenbak.
Het is af en toe even op de tanden bijten bij slecht weer, maar ach.. als ik mijn paard tevreden op zijn weitje (1 hectare) zie staan. Dan besef ik dat ik juiste keuze heb gemaakt Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:33

ligt eraan wat je doel is met het paard Haha!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:34

Ik heb heel bewust gekozen voor pensionstalling waar mijn paard dagelijks, ook 's winters, naar buiten kan in wei of paddock Ja Binnenbak lijkt me fijn (en komt er misschien ooit nog wel 'ns), maar dat vind ik een stuk minder belangrijk dan het lichamelijk en geestelijk welzijn van mijn paard.
I have a very happy horse! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:53

Baloo, dan kwam het anders over dan wat je bedoelde.

Hier dito. Zomers wei, s winters paddock en binnenbak ( gelukkig)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:57

Hmm, in de winter is er niet zo heel veel lekker gras voor paarden, en in de binnenbak kunnen ze ook loslopen..
Toch vind ik dat je in de winter best kan rijden, waar ik rijd hebben ze ook verlichting, dus kan eigelijk altijd wel. En anders regendeken op & dan gaan ze alsnog naar buiten Haha!.

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 08:43

Ik ben het helemaal eens met KiWiKo

Volgens mij kunnen we er beter van maken zomers weidegang s'winters padocks en een binnenbak Knipoog

shalana11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:26

zomer weidegang winter binnenbak! Lachen

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:28

Ik zal kiezen voor elke dag weidegang. Wij hebben ook alleen een buitenbak maar zo erg is dat niet hoor Tong uitsteken . Tuurlijk baal je weleens als het weer regent maarja dan doe je een regenjasje aan en na afloop kleed je je om.

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:42

miss_nadine schreef:
Ik zal kiezen voor elke dag weidegang. Wij hebben ook alleen een buitenbak maar zo erg is dat niet hoor Tong uitsteken . Tuurlijk baal je weleens als het weer regent maarja dan doe je een regenjasje aan en na afloop kleed je je om.

Maar daar word je echt niet vrolijker van als je meerdere paarden rijd op een dag!!

WendyxSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:50

Ik zou kiezen voor binnenbak en weidestalling Knipoog

EvelienTje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:01

De 1ste Knipoog

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:53

KiWiKo schreef:
jeanine.......... waar woon jij?

Twente Knipoog en ik snap dat wij dan meer voor het kiezen hebben hoor (dan de mensen in de randstad)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:00

ik zou gaan voor zomer en winter weidegang en een buitenbak.

ik stond zelf op een stal met binnenbak, slechte buitenbak en zomers weidegang, en heb vorige week de overstap gemaakt naar zomers weidegang, swinters paddock en een góede biutenbak... Lachen

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:30

luna1 schreef:
Als mijn paarden geschoren worden staan ze nog elke dag minimaal 10 uur buiten ook in de regen en de sneeuw Knipoog

Hier dito, beiden geschoren, maar ze gaan de hele dag naar buiten, weer of geen weer Lachen

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:36

Ik zou kiezen voor elke dag weidegang. Ik vind dat veel belangrijker. Ik vind het niks als paarden alleen maar hun box uitkomen tijdens het dagelijkse uurtje rijden. En dan is iedereen ook nog eens verbaasd als ze dan een bommetje onder hun kont hebben.
Gelukkig sta ik op een stal met binnenbak en dagelijkse weidegang.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:22

Mijn paard gaat niet elke dag op het land in de winter.
Maar komt 3x per dag uit zijn box. En bommetje? Nee hoor!
Maar moet er ook niet aan denken dat mijn paard de hele dag op het land zou staan.
Zo zeg hij zou tot zijn knieen in de prut staan!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:05

Wranglerbutt schreef:
Ik heb heel bewust gekozen voor pensionstalling waar mijn paard dagelijks, ook 's winters, naar buiten kan in wei of paddock Ja Binnenbak lijkt me fijn (en komt er misschien ooit nog wel 'ns), maar dat vind ik een stuk minder belangrijk dan het lichamelijk en geestelijk welzijn van mijn paard.
I have a very happy horse! Lovers

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Daarbij neem ik aan dat ze bij een beetje fatsoendelijke pensionstal wel een goede bodem in de buitenbak hebben.

@ degene boven mij: Het is heus niet dat alle paarden die wel dagelijks buiten komen per definitie in de blub staan hoor.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:33

KiWiKo schreef:
ligt eraan wat je doel is met het paard Haha!

Dat moet niet uitmaken. Het plezier van de ruiter mag in mijn ogen nooit ten koste gaan van het welzijn van het paard. Iedere dag op een wei, in de winter is misschien soms lastig maar in ieder geval mag je geen enkel paard de buitenlucht, ruimte, sociaal contact met soortgenoten, beweging en goede voeding onthouden. Geen enkele dag, laat staan meerdere dagen achter elkaar en dan ook nog eens over een langere periode. Longeren, een stapmolen en rijden zijn daarmee niet te vergelijken. Volgens mij moet een paard om mentaal ook goed gezond te blijven zeker ook rustdagen hebben met bovenstaande. En niemand maakt mij wijs dat een paard het net zo fijn vindt om bereden te worden dan een dag lekker in de buitenlucht te zijn met z'n maatjes en niks van een mens te moeten. Een paard is geen hond of crossfiets. Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:32

Als je recreatief rijd, en niet aan de Wedstrijden gaat oid.
Dan zou ik voor het dagelijks weidegang gaan.

Ben je nou heel actief op wedstrijd zou ik voor de Binnenbak gaan. Ja

Ik dénk dat dit een persoonlijke keus bij ieder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:33

Baloo, doe eens niet hier heel schijnheilig ineens meebabbelen en ondertussen flauwe PB's sturen... Is not done.

Ikke2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:32

Elke dag weidegang en een buitenbak. Krijgt ie lekker zijn beweging en het komt ook niet zooo vaak voor dat het rotweer is zodat je niet kan rijden.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:35

binnenbak, weidegang is lekker hoor maar in de winter moet het voor mij als baas ookwel fijn zijn om te rijden, nu is mijn paard niet sociaal naar andere paarden dus met de wei doe ik hem ook niet echt een plezier omdat ie dan alleen moet staan. Hij staat wel elke dag een aantal uur in de paddock, als je paard goed in de training staat en niets mankeert is dit ruim voldoende.
Mijn haflinger van 2,5 staat wel elke dag lang buiten, in de zomer 24/7, kan hij lekker dollen en rennen.

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:01

Sonja schreef:
Baloo, doe eens niet hier heel schijnheilig ineens meebabbelen en ondertussen flauwe PB's sturen... Is not done.

In eens meebabbelen ik reageer hier gewoon wat ik doe dan krijg ik een lading gezeur over me heen van JOU en stuur ik een pb om even jou wat duidelijk te maken. En je meot niet doen of je hier alles te vertellen hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:02

Dit is een discussieforum Baloo, dus daar zal iedereen wel eens wat horen wat 'ie niet horen wil...
Jij jouw ding, ik het mijne.
Daar wilde ik het maar bij laten.
Doei!

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:34

Absoluut hele jaar door weidegang! Paardrijden is geen mooi weer sport...dus waarom zou je dan een binnenbak nodig hebben Haha! Ik rij ook al regent of stormt het..geen probleem mits het natuurlijk geen gevaarlijk weer is..maar een stormpje of een buitje houden mij echt niet tegen..heerlijk toch even een frisse wind door je haren!

Welzijn van het paard gaat boven alles! En een uurtje perdag droogrijden in een binnenbak weegt absoluut niet op tegen de overige 23 uur die je paardje dan staat te staan in zijn dichte hok!