Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elliebelle schreef:semmiiee schreef:ik wil iedereen waarschuwen dat het niet nodig is en zelfs gevaarlijk...
mijn pony heeft ze een uur omgehad en in dat uur is ze gewoon GEVALLEN.
als ze gaan rollen is het ook gevaarlijk dat bijv.
de voor peesbeschermers tegen de achter aan komen en wat bij mijn pony was:...
het klitte bant ging vast zitten aan elkaar!!!
oftewel dat paard sloeg helemaal op hol en ik moest hem 1 maand op rust zetten omdat
hij blijkbaar ook nog eens last had van een kreupel heed.
Nouw ik ben er klaarmee en ze gaat alleen om met rijden.
het is trouwens ook heel erg zonde voor de peesjes
als je ze iedere dag moet schoonmaken.
Als het paard voldoende kracht zet dan scheurt het klittenband wel, beetje kaasclown verhaal.
semmiiee schreef:Elliebelle schreef:Als het paard voldoende kracht zet dan scheurt het klittenband wel, beetje kaasclown verhaal.
nouw kaasclown verhaal doe effn normaal ofzo geen gevoel voor paarden!!!

daijano schreef:Dagelijks naar buiten, dan zijn er geen te gekke akties meer!
ieder uur bescherming om die voeten is slecht op den duur, in stal kan meer gebeuren!
Daar kan je ook niet 24/7 beschermers om!
turbo_12 schreef:ik deed bij mijn paardje wel altijd peesbeschermers om, altijd ter extra veiligheid, ooit stond me andere pony met een ander paard in de wei en die heeft toen een flinke trap op ze been gehad waardoor hij 2 maanden kreupel was!
Daarom zou ik het wel doen altijd ter bescherming.
Om nou elke dag met bracen te lopen als het niet nodig is lijkt me nou ook geen pretje. Natuurlijk snap ik wel de mening beter voorkomen dan genezen; of zoiets in die richting. Ik zelf vind er een te grote maar aan zitten en zowieso geen haar op me hoofd denkt er over het idee na. Vind het eigenlijk klaarrijke onzin voor mijn paard, er kan overal wel wat gebeuren. Staand in een stal kunnen er ook genoeg dingen gebeuren. Paard kan ook wel gewoon op zijn eigen benen doen, het is alleen altijd een risico. Aangezien een paard niet bedenkt hoe hij geen blessure kan oplopen.
suus_romy schreef:Je maakt de pezen en onderbenen van een paard er juist alleen maar slappen er daardoor zwakker door. De warmte die wordt afgegeven door het dragen van pezen kan zo heet worden soms dat het schadelijk kan zijn.
groot verschil!
cloris schreef:suus_romy schreef:Je maakt de pezen en onderbenen van een paard er juist alleen maar slappen er daardoor zwakker door. De warmte die wordt afgegeven door het dragen van pezen kan zo heet worden soms dat het schadelijk kan zijn.
Dat steun geven is onzin, vergelijk het niet met een brace maar met scheenbeschermersgroot verschil!
Die warmte is wel een issue ja maar dat is het met rijden ook lijkt mij.
Maar goed, ik heb de schimmel gister weer met kapotte benen binnengehaald, in beide kogels achter dikke snee door het aantikken en fijne dikke kogels, voortaan maar weer met bescherming om naar buiten
Joceline schreef:De warmte is zeker een issue ja, een uur rijden of 9/10/12 etc uur in de wei is een groot verschil. Mijn merrie heeft ook een kleine afwijking aan haar achterbenen waardoor ze ze bij rijden en in de trailer echt om moet maar in de wei kan ze zeker wel op eigen benen lopen, ze trekt afentoe wel eens een sprint maar niet overdreven vaak..vooral niet met dit weer. Maar iedereen weet het het beste voor zijn of haar paard maar zelf vind ik het nog steeds apart dat ze nodig zijn in de wei. (Behalve bij uitzonderingen dan)
en natuurlijk moet iedereen het voor zich weten alleen blijkt dat niet altijd uit de reacties van mensen die 'tegen' zijn
gezien sommige wat kinderachtige opmerkingen wat ik eerder al aangaf.