het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 14:02

Dubbelfun er zijn schapen op een veld gekomen 300 meter verder. Ik gok dat dat de trigger is geweest. Man zei dat ze vanmorgen ook al aan het rennen was voordat hij ging werken maar heeft wel ook staan eten.

Ben net nog maar eens naar buiten gegaan, heb haar proberen te blokken. Ze draait om en rent de andere kant op, daarna gewoon langs me af. Ze moet een keer stoppen toch? Bedacht alleen door die deken krijg je er nog geen verdovingspijl ingeschoten....

Anoniem

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:05

Je krijgt haar dus met geen mogelijkheid te pakken? Kun je haar rengebied niet in inkrimpen, dus de wei kleiner maken om haar zo te stoppen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:05

Een verdovingspijl is meteen wel erg rigoreus :)
Kun je haar met stroomdraadjes afzetting richting stal krijgen ?? Of iig in een kleinere paddock.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 14:08

Jep was even in de extreme aan het denken. Ben op dit moment alleen en wordt lastig haar in te sluiten. Haar kennende moet ik haar juist ook weer niet te klein zetten want dan gaat ze al die energie in het kleine lopen. Hooguit op stal en dan bovenluik dicht, maar dan moet ik haar dus te pakken krijgen.

Ze liep net twee rondjes in stap en ik dacht hehe en daarna gaat ze weer. Gelukkig blijft ze wel in draf maar ik heb geen flauw idee wat ze in die bolletjes wol ziet.

edit: er lijkt wat verandering in te komen. Hopen dat het doorzet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:14

Paarden zijn van nature bijziend dus het kan zijn dat ze het op die afstand niet goed kan plaatsen en haar brein er iets heel anders van maakt.

Ik heb dat met Boon ook wel eens gehad toen er op afstand een militair voertuig stond wat er een beetje anders uit zag :) Ze liep heel onnatuurlijk met gestrekte benen 'gestresst' er naar toe en toen ze binnen een bepaalde afstand kwam en ze het herkende volgde er een diepe zucht en was ze weer volledig ontspannen en liep er ook zonder problemen zo langs.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 14:15

DubbelFun schreef:
Paarden zijn van nature bijziend dus het kan zijn dat ze het op die afstand niet goed kan plaatsen en haar brein er iets heel anders van maakt.

Ik heb dat met Boon ook wel eens gehad toen er op afstand een militair voertuig stond wat er een beetje anders uit zag :) Ze liep heel onnatuurlijk met gestrekte benen 'gestresst' er naar toe en toen ze binnen een bepaalde afstand kwam en ze het herkende volgde er een diepe zucht en was ze weer volledig ontspannen en liep er ook zonder problemen zo langs.

ik ga schaap halen :o denk dat schaap naar haar krijgen makkelijker is dan haar naar de schapen. Mmm moet ik er dan meerdere tegelijk mee nemen natuurlijk anders snapt ze misschien niet dat het er meer kunnen zijn. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:16

2 schapen naar haar halen zou idd een optie zijn... maar je kent het gezegde van dat ene schaap wat over de dam is... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:49

DubbelFun schreef:

Zo herkenbaar dit :')

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 15:44

Nou ondertussen zijn we zover dat ze iets rustiger is, ze haar halster om heeft en vliegenmasker omdat ik merkte dat er van die vervelende vliegjes zijn die in de oren gaan. Maar stil staan om de deken af te krijgen lukte niet. Pap gevraagd maar die kan haar niet vasthouden maar is tevens ook niet handig genoeg om snel die deken in de juiste volgorde los te krijgen en af te halen. Dan nog maar even met de deken blijven lopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:14

Kun je haar niet vastzetten ??

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 16:16

Ervaring is het beste even niet doen als ze zo is. Ze wordt steeds iets rustiger dus denk dat het dalijk wel lukt en anders als mijn man er is. Ze gaat er niet dood van en de spieren koelen zo ook niet te snel af. Straks maar therapiedeken op doen voor de zekerheid voor de nacht. Het is wat zo'n paard.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:24

joyce83 schreef:
Ervaring is het beste even niet doen als ze zo is. Ze wordt steeds iets rustiger dus denk dat het dalijk wel lukt en anders als mijn man er is. Ze gaat er niet dood van en de spieren koelen zo ook niet te snel af. Straks maar therapiedeken op doen voor de zekerheid voor de nacht. Het is wat zo'n paard.

Ze heeft niet ergens ene insect zitten ofzo he? Mijn grote bonte kan ook wel zo over de rooie gaan van horzels (maar niet echt het moment van het jaar voor horzels)

Vervelend zeg :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:33

Dat kan die van mij ook van een daas. Maar dan gaat ze niet zo stil ergens in de verte staan kijken.

Maar als ze hier om iets aan de kletter gaan komen ze tot rust op stal met hooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 18:11

Als ze al uren zo bezig is is het logisch dat ze wat rustiger wordt, het dier moet ondertussen doodmoe zijn lijkt me.

Er zijn hier in de buurt weer een paar mega-aanvallen op schapen geweest, dus ik heb net mijn stroom rondom maar eens goed gemeten... het zit nu op 8K op 5 a 6 draden.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 18:35

DubbelFun schreef:
Als ze al uren zo bezig is is het logisch dat ze wat rustiger wordt, het dier moet ondertussen doodmoe zijn lijkt me.

Er zijn hier in de buurt weer een paar mega-aanvallen op schapen geweest, dus ik heb net mijn stroom rondom maar eens goed gemeten... het zit nu op 8K op 5 a 6 draden.

Ja ik werd erg vedrieitig van de hoeveelheid aanvallen en de hoeveeiheid gegrepen schaapen ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 18:38

Heh bah wat verdrietig en eng weer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 19:12

En elke dag op fb weer foto's van gewonde of halve schapen en laatst die pony. bah

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 19:17

Ik heb niet eens meer de 'zin' om er naar te kijken en scroll vaak even door, zeker paarden/ponies hoef ik niet te zien . Ik wil alleen wel graag weten hoe het er hier in de buurt bij staat, in het ergste geval gaan ze dan naar binnen zodra het donker wordt. Arme paarden |(

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 19:36

Vreselijk al die aanvallen.
Dat ze zoveel meer dieren aanvallen dan dat ze nodig hebben, vind ik nog wel het ergste.

Hoe is het nu met Guus Joyce?

Vandaag ging mijn vriend zelf op Diekke rijden en aangezien ik merk dat paardrijden een beetje het enige is dat me momenteel nog wel lukt en energie geeft, baalde ik wel een beetje.
Gelukkig mocht ik op het paard(je) van een vriendin.
Erg lief dier, maar doet al een tijdje amper wat en de bak stond blank, dus maar rustig aan gedaan.

Maar, t was fijn om gereden te hebben. :o
Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 19:39

Guus wil nu niet naar binnen. Staat zo rustig maar zodra ik de poort doorloop en ze denkt dat ik naar haar kom blijft ze weg lopen/rennen. Als het mijn man straks niet lukt slaapt ze maar buiten. Dan blijft ze ook maar onder 300 gram staan. Merk dat ik zelf behoorlijk gefrustreerd raak dus dat merkt ze ook wel. Maar goed morgen is ook weer een dag.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 19:47

En eerst haar maatje ophalen?

Of wat voer neerzetten dat smaakt naar meer, zodat ze er de volgende keer op afkomt?

Laat de frustratie maar even de lucht invliegen, heb je niks aan :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 19:51

De ander staat al braaf binnen. Ik kan hem nog als lokker inzetten :)

Ze vind zijn emmer voer normaal lekker, kan het wel proberen. Ze moet toch wat krijgen ze zal genoeg verbruikt hebben.

Ik ga eerst even in huis wat opruimen, hondjes nog even laten plassen en dan hoop ik dat mijn frustratie weg is.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:08

joyce83 schreef:
De ander staat al braaf binnen. Ik kan hem nog als lokker inzetten :)

Ze vind zijn emmer voer normaal lekker, kan het wel proberen. Ze moet toch wat krijgen ze zal genoeg verbruikt hebben.

Ik ga eerst even in huis wat opruimen, hondjes nog even laten plassen en dan hoop ik dat mijn frustratie weg is.

Is het al gelukt?

Wat een ellende met die wolven en de slachtoffers. Hier een stuk verderop (ri Duitsland) is ook een wolf gesignaleerd wat ik zag op fb, das gevoelsmatig best in de buurt.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:20

Wat is er weer een regen gevallen he? Het was echt heel erg nat hier, paddock is een zwembad en had nu zelfs plassen in de bak staan.

Toen ik vanmorgen vroeg ging voeren zag ik wat geks in de waterbak van Milo (ik heb van die specie kuipen als waterbak), toen ik goed ging kijken zag ik dat hij er in gepoept had :+, daar ging mijn plan om te relaxen voordat ik ging werken :+

Eind vd ochtend heb ik de paarden maar in de paddock gezet. Na de middag om de beurt in de bak en daar ging Milo helemaal over de rooie, die werd helemaal leip van een reiger en wat eenden :):)... Ik vraag me af wat hij over een poosje gaat doen als de koeien in het land staan :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 21:49

Nee mevrouw blijft buiten. Ook bij man hetzelfde gedrag. Je komt niet eens in de buurt om te kunnen pakken. Ze kan de stal in als ze wil. Ze staat wel rustig, krijgt straks haar hooi buiten in de bak.