Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jade schreef:Een hele andere vraag; ik heb maar een klein weitje en moet nu of in t voorjaar door gaan zaaien gezien er met de droogte teveel is dood gegaan. Ik vroeg me af of het nog nadelig is om in t voorjaar door te zaaien ipv nu ( dan kan ik ze nu nog rond laten lopen). En ik vroeg me af of er veel verschil is tussen handmatig en machinaal doorzaaien?
Blue_flower schreef:Jade schreef:Een hele andere vraag; ik heb maar een klein weitje en moet nu of in t voorjaar door gaan zaaien gezien er met de droogte teveel is dood gegaan. Ik vroeg me af of het nog nadelig is om in t voorjaar door te zaaien ipv nu ( dan kan ik ze nu nog rond laten lopen). En ik vroeg me af of er veel verschil is tussen handmatig en machinaal doorzaaien?
In voorjaar heeft onkruid meer de kans dus heb je kans dat het zaaien zinloos is.
Daihyo schreef:Ik zit in de appgroep Veluwe. Hier zitten ze noordelijker, dus ik doe voorlopig nog even niks. Maar als het zover is, dan weet ik ook niet zo goed wat ik moet doen. Onze stal kan niet afgesloten worden. Dus daar moet ik nog eens even goed over nadenken. Ik zag van de week dat filmpje van die fotografen rond de jonge wolf. Ze zijn ook om de donder niet bang meer.
MarliesR schreef:Ja het is echt waardeloos. Ik hou echt totaal niet van ze beperken in hun beweging. Maar ze op het moment hier buiten laten staan is gewoon echt een te grote gok. En "zo natuurlijk mogelijk houden" is mooi hoor, maar actieve predatie gaat me een stapje te ver![]()
Nadine, bij jullie snap ik de zorgen ook heel goed. Jullie hebben ook wel écht hele kleine mini's zo klein kom ik ze niet zo vaak tegen. Het is dan in elk geval wel fijn dat jullie die ruime kapschuur hebben als optie, maar dat is ook een beste klus om die voorkant dicht te maken.
Ik volg het zelf overigens ook vooral via die app groep. En ik houd t de lijst van BIJ12 ook in de gaten, maar dat is steeds met vertraging en de DNA uitslagen duren natuurlijk ook even;
https://www.bij12.nl/onderwerpen/faunaz ... #overzicht
Jade schreef:Een hele andere vraag; ik heb maar een klein weitje en moet nu of in t voorjaar door gaan zaaien gezien er met de droogte teveel is dood gegaan. Ik vroeg me af of het nog nadelig is om in t voorjaar door te zaaien ipv nu ( dan kan ik ze nu nog rond laten lopen). En ik vroeg me af of er veel verschil is tussen handmatig en machinaal doorzaaien?
Maartje1990 schreef:Ik snap het oprecht heel goed hoor, zo natuurlijk mogelijk heeft zn grenzen. Ik zou niet weten hoe ik het hier thuis zou moeten realiseren maar hoop dat de bescherming bij ons gaat zitten in een grote kudde met veelal grote paarden.
B_Fokker schreef:Houden jullie je paarden dan vanaf dat het donker is binnen? Of alleen echt de nacht? De wolf zit hier gelukkig nog niet maar anders zou ik echt niet weten hoe ik me paardjes nog een fatsoenlijk aantal uren buiten kan laten
B_Fokker schreef:Houden jullie je paarden dan vanaf dat het donker is binnen? Of alleen echt de nacht? De wolf zit hier gelukkig nog niet maar anders zou ik echt niet weten hoe ik me paardjes nog een fatsoenlijk aantal uren buiten kan laten
Maartje1990 schreef:Ik ben het deels met bovenstaande eens. Enerzijds mag de wolf hier net zo goed zijn als wij, onze dieren, andere wilde dieren. Anderzijds ben ik ook heel hypocriet (als het dat is) dat ik toch minder blij zou zijn met de wolf als míjn paarden in gevaar zouden lopen.
Ir111 schreef:Maartje1990 schreef:Ik ben het deels met bovenstaande eens. Enerzijds mag de wolf hier net zo goed zijn als wij, onze dieren, andere wilde dieren. Anderzijds ben ik ook heel hypocriet (als het dat is) dat ik toch minder blij zou zijn met de wolf als míjn paarden in gevaar zouden lopen.
Dit inderdaad.
Daihyo schreef:Ik ben niet tegen de wolf. Maar de wolven die er nu zijn, groeien flink qua roedel, ze worden minder schuw (gemaakt), het wild raakt op termijn op (en met de groei van de roedels gaat dat steeds sneller), het wordt steeds gevaarlijker. Als ze schuw zouden blijven, zouden doden voor voedsel en niet voor de kill en prooien laten liggen, dan zou het er heel anders voor staan.
Daarom zou ik dus regulatie willen, net als met de zwijnen bijvoorbeeld, zodat het gevaar vermindert, maar ze wel ruimte en voedsel hebben om te kunnen leven.
Regulatie kan in afschot, maar ik ben dan meer van het verdoven, vangen en uitzetten in een veel groter leefgebied. Maar dat zal wel te duur en arbeidsintensief zijn.
Danuah schreef:B_Fokker schreef:Houden jullie je paarden dan vanaf dat het donker is binnen? Of alleen echt de nacht? De wolf zit hier gelukkig nog niet maar anders zou ik echt niet weten hoe ik me paardjes nog een fatsoenlijk aantal uren buiten kan laten
Hier inderdaad vanaf het donker. Zo kort mogelijk, want het gaat tegen al je principes in. Wij hebben dan wel de luxe dat ze thuis staan. Jij ook?
Agossie schreef:Ik ben hier al een heeeeele tijd aan het meelezen en volgen. Zelf ben ik bezig (geweest) met een plek ten noordwesten van Emmen, vlakbij de bossen van Sleenerzand.
Maar eerlijk gezegd twijfel ik nu wel enorm. Ik wil een PP ontwikkelen daar, met wel schuilruimte, maar was niet van plan een échte groepsstal te (laten) bouwen. Nu lijkt dat onontkoombaar met de wolven en helaas zal dat niet mogen op de plek waar ik mee bezig ben...![]()
Ik ben niet pro-wolf, was ook niet anti-wolf, maar het gaat nu allemaal wel te ver. Ik vraag me af hoe lang het duurt voor er een kind gegrepen wordt uit de voortuin...