Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:31

Oke, jullie willen gelijk kopen en iets ruimer dan een starters appartement? ;) Dan begrijp ik het. Ik ben een jaar ouder en woon al 6 jaar op mezelf, vandaar mn vraag :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:35

Yep twee in de rijmaat is meer dan genoeg. Dus zou betekenen dat er twee weg moeten.
De appaloosa links op de foto heb ik als jaarling gekocht en wordt dit jaar vier. Heb daar nu een bijrijder voor sinds kort die twee dagen per week komt.
Verzorgsters/Bijrijders zijn leuk. Alleen komen ze 2-4 keer per week en in de middag.
Dus ben nog 7 dagen per week non-stop ze aan het mesten en voeren.
Wil tevens af van het houden van paardjes voor een ander.

Kleintjes vind ik erg leuk. Heb er op hoog niveau mee gemend. Fokkerij en keuringen. Altijd ruim 20 van gehad. Nu nog maar 5.
En die ukkies kosten amper geld en amper tijd.

Denk dat ik maar begin met Roosje weg te doen en dan kijken hoe het daarna gaat.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:35

Droom ook vaak van een klein huisje en eentje op volpension.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:36

Caily schreef:
Oke, jullie willen gelijk kopen en iets ruimer dan een starters appartement? ;) Dan begrijp ik het. Ik ben een jaar ouder en woon al 6 jaar op mezelf, vandaar mn vraag :)

Ja, gezien de lage hyptheekrente zouden we het liefst meteen kopen.
Wij waren allebei nogal 'gehecht' aan thuis, was met onze beider studies (en met name de bijbehorende reistijd) ook wel erg makkelijk om er niet nog een huishouden naast te hebben. Nu beginnen we duidelijk wel steeds meer toe te zijn aan een eigen plekje. Hopelijk kunnen we dat dan ook realiseren dit jaar :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:38

Anke schreef:
Droom ook vaak van een klein huisje en eentje op volpension.

Haha, dat hebben we allemaal wel eens, zeker in de winter :)

Wij zijn ook op zoek naar een koophuis met meteen genoeg grond voor de paarden aan huis (nu huren we, zowel huis als weiland). Niet evident om iets goed én betaalbaar te vinden, dat niet op instorten staat :P Dit weekend kwam er een netjes huis online, betaalbaar met 3 hectare grond, wij meteen bellen, staat het al tot volgende week maandag vol afspraken!! Hoop dat we nog kunnen gaan kijken, zo'n dingen zijn altijd snel verkocht.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:41

Was hier ook. Ben gewoon direct naar de eigenaar gegaan en zo het huis gekocht. Was tiende ofzo in de lijst met bezichtigen.
Dus wil je iets...moet je creatief zijn!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:51

Ja, deze keer hebben we meteen aangegeven dat als er geboden wordt, we dat graag willen weten en wellicht hoger kunnen bieden.. Vorige x was het huis zo onder onze neus verkocht, zonder dat ze andere partijen kans gaven op een tegenbod. Eigenaar is helaas een nobele onbekende, maar wellicht is hij er bij als we gaan bezichtigen.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:53

He Anke, kan ook nog komen hoor. De paardenliefde. Tot mijn 8e had ik totaal geen interesse in paarden. Mijn moeder reed paard en dan vroeg ze of ik zin had om mee te gaan, maar nee hoor, veel te druk met andere dingen. Met 8 begonnen op de manege, wilde na 2 jaar van paardrijden af en op tennisles.....geen denken aan bij mijn ouders. Had net een cap, rubber rijlaarzen zo'n beige ribbroek en een zweepje en mijn ouders waren niet van plan te investeren in een nieuwe outfit.
Mijn vriendinnen gingen gelukkig van tennisles af en op paardrijles.
Het grappige is dat het merendeel van de vriendjes en vriendinnetjes van vroeger van de ponyclub nog steeds actief zijn in de paardensport.

Mooi Fabster, staat ook nog op ons wensenlijstje.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:54

Ik betaalde gewoon de vraagprijs.
Verkoper blij dat ze geen bezichtigingen hoefde te doen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:55

Ik ben bij mijn vriendenkring en ook mn drie zusjes de enige die nog actief is in de paarden

Spannend Solleke!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:55

Daarom wil ik de appaloosa nog ff aanhouden..ijdele hoop misschien.
Vriendlief vindt dat onzin. Aangezien dochterlief ook op die van mij kan rijden. En ja dat is ook helemaal waar.. zucht.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:13

Ik vind dat vriendlief wel gelijk heeft. Waarom heb je er zelf twee? Qua grote verschilt het niet veel. Als die appa voor jou streepje voor heeft, is het niet een idee om een van jou te verkopen?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:30

Anke, advertentie gezien, ik mis of ze ook alleen op pad kan, dat is iets wat veel Tinker-zoekers een groot pluspunt vinden :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:34

Oh ja hoor. Met Roosje kan alles. Alleen, met twee of in de groep naar buiten. Die is zo relax en cool.
Wil ook meer foto's. Maar via de mobiel wil dat nog niet zo makkelijk

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:35

Tzt als er hier een kinderpony is, komt deze ook in het tuig zodat we er zelf mee kunnen mennen. Als kind dan minder zin heeft oid dan kunnen wij het weer oppakken.

Ooit hoop ik wel weer wat meer tijd te hebben voor de paarden ipv alleen maar te voeren sochtends.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:37

Denk dat je haar zo kwijt bent. Ik vind haar in ieder geval erg leuk. Ze klopt mooi qua bouw, goed in het behang. Die mooie zwarte achterhand en staart. En dan als extraatje die witte wimpers, als ik op zoek was geweest, wist ik het wel :) En dat karakter is onbetaalbaar voor velen, al ben ik daar persoonlijk iets minder op gefocust omdat ik zelf vrij veel kan leren/corrigeren.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:40

Zo voelt het hier ook een beetje. Ik voer, stooi op, vegen loslaten, binnenhalen.
En de rest is aan het mennen, rijden en poetsen. :(
Weet ook niet zo goed hoe het anders moet, uiteindelijk als ik iets wil heb ik oppas nodig, dan plan je dat en hoost het net?

Daarom lijkt mennen me ook wel wat. Gewoon in je eigen kloffie, geen cap op (maw je kan daarna met een vrij normale coupe je kids uit school halen).
En veiliger, er van af vallen doe je niet zo snel. Groot voordeel, de spullen inclusief het paard is er

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:02

Hihihi, ik vond het mennen met mijn tuiger, nog veel spannender als erop kruipen!
Want als dat verkeerd gaat, gaat het ook gelijk heel vies fout ook.
Heb daar genoeg voorbeelden van gezien op de marathons, vroegah...

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:06

Hoi echt teren niet, daarom zette ik al schuine streep creotiseren... Maar er is nog wel verdunde teer in de handel... Vorig jaar nog mijn raampjes mee gedaan.

Slimme beslissing om paarden weg te doen, liever een met volle aandacht dan tien, waar je geen plezier meer aan beleeft.

Met het weer als vandaag wenste ik er nog wel eentje bij, maar weet ook hoe het is als je een aantal regendagen hebt. Een baan, naast je baan!

Fijne middag allemaal! *\o/*

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:10

Boah, net even de ad van Roosje bekeken. Wat een knapperd. Die zou ik wel willen hebben voor 'erbij' maar dan zit ze weer in een zelfde situatie. :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:25

Roosje is mooi gebouwd. Kan goed bewegen. Zou ook een goede zijn om mee op keuring te gaan.
Je kunt er eigenlijk alles mee.
Dresuurmatig zou er wel nog wat werk ingestoken moeten worden. Basis beheerst ze. Overgangen ook goed op de zit te rijden.
Ze is ook meegeweest naar drie dagen Centered Riding als lespaardje.
Gewoon op wei. Ging alles naar binnen. Bleef zij gewoon relax alleen achter. Zo uniek karakter.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:28

Ik mis het mennen ook. Altijd heel fanatiek gedaan.
Nu gewoon nog geen tijd gehad om de jonge te beleren en opnieuw te starten.

Oudste naar school. Naar de winterwei. Stal mesten en opstrooien. Hooi en voer geven, water bijvullen. Dan naar huis. Pony's naar buiten. Stallen doen, voeren. Alles weer naar binnen. Vegen en dan 's middags weer. Tussendoor de kids en huishouden en de dag is zo voorbij.
Zucht...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:41

Ik hoor jullie over mennen. Daar heb ik even een vraagje over. Ik heb een karretjes voor mijn Shetlander Devita, maar die staat nu echt op pensioen. Ik vroeg mij af of ik de zelfde kar voor Rosie zou kunnen gebruiken straks. De boom is natuurlijk te smal. Maar is dat aan te passen? Of kan ik dan beter tzt een andere kopenen en deze weg doen. Zal even een fototje zoeken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:44

Ligt eraan hoe laag hij is. Anders zou ik toch een maat groter nemen

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:56

Hier de foto's.

Afbeelding
Afbeelding