Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:03

Pff ik volg je zand verhaal ook al vanaf het begin Daan. Wat een verschrikking. Ik hoop voor je dat ze snel een monster komen nemen en jullie posotief verrassen....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:27

palousa_boy schreef:
Dan hoop ik dat ze ook echt DAT monster testen, en niet wat van een goede berg pakken.

Dat was dus het eerste wat ik ook dacht.
@Daan: heb je dat monster ter plekke laten verzegelen??

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:32

Nou jongens ik zit op 10 van de 300 met m'n word documentje. :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:38

Gypsy schreef:
Nou jongens ik zit op 10 van de 300 met m'n word documentje. :')

:D +:)+ Schiet al lekker op := maar er staan verderop ook veel babbelberichten,er is nog hoop _O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:39

Ik heb zo’n stom paard. Hij graaft elke mat op. Matten van 4 meter, kleine matten, puzzelmatten, alles… Dikke laag strooisel erover, alleen de heetste uren van de dag op stal, liksteen, wilgentakken, steeds een beetje hooi (inmiddels in een sloowfeed hooitas), paar keer per dag afsponzen, natte slobber voor wat extra vocht en zelfs een suikerbom likit. Alles om verveling tegen te gaan voor die paar uur op stal. Maar volgens mij vindt hij het gewoon hartstikke leuk om te doen. := Hij bijt zelfs vakkundig de puzzelrandjes eraf.

Ik had offertes gevraagd voor een rubberen gietvloer, maar krijg van iedereen het advies om dat niet te doen, omdat het niet slijtvast genoeg is bij een graver. Ik moest puzzelmatten nemen, die krijgen ze niet los. Nou, kom dan maar eens kijken. := Ik denk dat ik het ideale testpaard heb voor hufterproof stalmatten.

Vandaag blijft hij mooi buiten, maar morgen zal het wel weer feest zijn.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:40

Duits bloed in de stamboom misschien? :')

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:41

Schimmel en stof in je hooi.. Nee, daar zou ik ook niet mee akkoord gaan! Na bijna 6 jaar gezeur met de verpakking, schimmel en stof in de wikkels (en elke keer weer die troep uitpluizen en opslaan totdat het opgehaald werd), ga ik nu eindelijk mijn eigen keuze maken. Dinsdag bij een nieuwe leverancier op bezoek waarbij ik verschillende soorten hooi kan zien, voelen, ruiken en proeven :P :P

Wat een ellende Daan -O- Snap niet waarom de aannemer niet samen met jou naar een praktische oplossing van dit probleem zoekt..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:42

@lorette: een HIT-matras... die krijgt ie echt niet van zijn plek.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:44

Zwerte schreef:
pol013 schreef:
zwerte: de andere kant van het verhaal is dat goed hooi maken echt moeilijk is.
Je moet een goed land hebben, dat goed bewerken, er een hoop tijd en geld in steken en dan hopen op de juiste omstandigheden. Want als je aan alle eerste punten voldaan hebt kan het weer nog roet in het eten gooien en is je hele oogst weer minder.

Klopt helemaal hoor. Ik ben dan ook erg blij dat ik iemand heb gevonden die de moeite neemt. Betaal wel wat meer daardoor natuurlijk!
Maar ik heb toch echt het idee (en velen met mij) dat de boeren er ook steeds makkelijker in worden. Vroeger bestond het sealen alleen voor echt grote balen voor koeien, nu is het al moeilijk om uberhaupt hooi te vinden. Door te sealen kan je het sneller binnen halen en evt meer snedes van het land halen. Dat is voor veel boeren belangrijker dan goed kwalitatief paardenhooi maken. En heel veel mensen denken dat het in pak net zo goed is als echt hooi en dat is dus gewoon niet waar.

Wij wikkelen juist omdat we dan een betere kwaliteit hebben. Dan ben ik namelijk minder afhankelijk van het weer en hoef ik minder vaak te schudden (al doen we dat evengoed 2 keer op een dag als het weer het toelaat) waardoor je ook minder kapot slaat en minder zand er in krijgt.
Menigen kunnen verschillen hoor maar ik ben al jaren heel tevreden over mijn voordroog. Voorheen van de pensionhouders en nu van eigen land.

lorette: wat een lolbroek. Ben je mooi klaar mee

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:49

@polo: maar dan heb je het geluk dat je paarden er dus goed tegen kunnen. Heel veel paarden kunnen dat niet en gaan minimaal aan de dunne of krijgen maag/darmproblemen. Het is gewoon een ander procedé.
Helaas heb ik er zo 2 rond lopen en al is het nog zo droog na max 2 weken heb ik een probleem, al vinden ze het heerlijk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:14

Gypsy schreef:
Duits bloed in de stamboom misschien? :')

Het is gewoon een wereld reiziger...hij wil naar China _O-

Lorette...ik zou gewoon zijn benen aan elkaar knopen en hem met een steekwagen de stal inrollen,kun je hem zo in de hoek parkeren :')

Pol...ik wil juist geen voordroog.Kan ik ze helemaal omrollen :+ Ik krijg een pak ook niet op tijd op,krijg je weer broei en schimmel :\
Zou het wel fijn vinden om te gebruiken want moet nu alles natmaken maar helaas.

Mosh...spannend :)Zou wel wat drinken meenemen,die droge meuk krijg je anders niet weg :Y) :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:14

DubbelDun schreef:
palousa_boy schreef:
Dan hoop ik dat ze ook echt DAT monster testen, en niet wat van een goede berg pakken.

Dat was dus het eerste wat ik ook dacht.
@Daan: heb je dat monster ter plekke laten verzegelen??

Nee niet gedaan, sterker nog ik heb niet eens echt gekeken wat hij heeft gedaan. Bewust, want ook al zie ik dat hij goed monstert en het pakket gelijk zou verzegelen, dan nog weet ik niet wat er gebeurt zodra hij het erf af is. Nu kunnen ze ook niet zeggen dat ik zelf heb gezien dat het goed is gedaan.

Haha lekkere clown heb je daar Lorette! Ik vind matten in de stal ook fijn maar kan je zin in dit geval er niet gewoon uit laten?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:22

Hit matras zou nog een optie kunnen zijn, ja! Ik moet even zien of ik ook prijzen kan vinden. Zonder matten durf ik niet. Hij kan met een paar keer schrapen/graven zijn hoeven al behoorlijk slijten en ik kan hem niet op ijzers zetten. Voor het opstaan en gaan liggen vind ik het voor hem ook veiliger (hij is atactisch). In de oude stal had ik ze eruit gehaald, maar die stal had een andere ondergrond.

Daan, ik hoop dat er eens schot in de zaak komt. Wat een gedoe!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:35

@lorette: ik heb deze mail voor je van de NL-vertegenwoordiger evdmeulen@home.nl
Erik vd Meulen. Daar heb ik mijn eerste matras ook vandaan. Nu zou ik er wel een 2e bij willen, maar hij is niet bepaald vlot met iets willen verkopen ;( Hij reageert iig niet op mijn vragen naar prijs en levertijd.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:53

Lastig Lorette, begrijpelijk dat je dan matten in de stal wil hebben. Misschien een optie om ze met lange schroeven vast te maken aan de vloer?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:00

DubbelDun schreef:
@lorette: ik heb deze mail voor je van de NL-vertegenwoordiger evdmeulen@home.nl
Erik vd Meulen. Daar heb ik mijn eerste matras ook vandaan. Nu zou ik er wel een 2e bij willen, maar hij is niet bepaald vlot met iets willen verkopen ;( Hij reageert iig niet op mijn vragen naar prijs en levertijd.

Kun je niet bellen dan?

Ik heb hem leren kennen toen hij net begon met het hele HIT verhaal, en toen (zou zo 10 jaar geleden kunnen zijn hoor) vond ik het een correcte man, erg vriendelijk en behulpzaam.

Maar mensen kunnen veranderen uiteraard..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:11

@palousa: mijn ene mat is ook al haast 10 jaar oud denk ik. En idd verliep het toen allemaal keurig en vlot. Hij werd zelfs gratis thuis gebracht en mee geholpen om hem in stal te slepen.

Ik heb van meer kanten gehoord dat het momenteel allemaal niet zo vlot loopt (al jaren). Dat de matten flink in prijs gestegen zijn, dat er ook nog verzendkosten bij komen en dat hij ze pas gaat bestellen als hij er op papier 10 verkocht heeft. Degene waar ik het van hoorde zat al 3 maanden op de matten te wachten !
Dan heb ik zoiets van 'graag of niet'.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:43

Dan zal hij er inmiddels wel genoeg verkocht hebben denk ik.
Soms komt succes de kwaliteit en service niet ten goede helaas.

3 maanden op een matje wachten is te gek natuurlijk.

Zou je dan niet via brinco (of een willekeurige andere stallenbouwer uiteraard) wat kunnen krijgen? Die zullen vast vaker de vraag krijgen of er wat leverbaar is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:49

Ik heb al aan de fabrikant gevraagd om ze direct te sturen en dat wil die wel doen alleen kost alleen de verzending dan al haast 400 euro.
Daar wordt je ook niet vrolijk van.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:20

€400 verzendkosten? Komen ze het persoonlijk brengen ofzo?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:49

Gouden strik er om waarschijnlijk :)
Maar hij moet wel uit Duitsland komen, in totaal iets van 600 km.
Een zadel uit Amerika over laten komen is goedkoper :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:08

Nou idd, dan zou ik het zelf gaan halen geloof ik, dan is die €400 snel verdient ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:42

Vanaf hier is het ongeveer 400/450km ;) Ik heb wel een grote kar maar zie ook op tegen de reis.
wil wel goed advies, tegenwoordig verschillende varianten en maten. Ook in lengtematen zoals met koematrassen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:32

Hopelijk snel een echte oplossing voor het zandprobleem!!

Ik heb mijn eerste hout creatie gemaakt. Best trots.. :+
Afbeelding

Ze waren vandaag een put aan het boren bij iemand in straat, 87 meter diep...
Vraag me af of wij nog water gaan over hebben, zowat iedereen rondom heeft serieuze putten zitten.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:34

Zo hé dat ziet er goed uit! Ik doe het je niet na. :oo