Caritas schreef:Voor wie een IBC container als slowfeeder gebruikt: gebruik je de container dan op z'n originele hoogte van 115 of is dat te hoog? Ik heb 2 paarden van 168. Het is niet zozeer om het eten te vertragen maar meer om verspilling tegen te gaan. Ze hebben nu zo'n fruitkist maar die is te laag waardoor ze hele bergen hooi met de neus uit de kist werpen, in het zand/modder.
Wij hebben ze alle 3 erg laag, omdat we een shet hebben. Maar dan verlies je veel.
Als ik er een baal in doe, komt dat er bovenuit. en ze trekken alles er wel naast.
Maar het ligt er ook aan hoeveel ik op ene dag voer en hoe het hooi is. Zijn nu verhuisd en verschillende adressen hooi aan het testen en ene wordt beter gegeten dan het andere. Dan zoeken ze echt alles er tussenuit en krijg je bergen ernaast.
En het ligt aan je kudde. Bij ons staan ze samen uit een bak te eten en gaat altijd goed. Maar er is wat verandert en als ze nu wisselen van bak en bij een ander koppel aansluiten, zijn ze wat voorzichtiger. Dan pakken ze een pluk en gaan naar achter.
De 4 die al jaren samen stonde, eten kop aan kop met hoofden in de bakken gewoon.
We hebben 3 bakken op 6 paarden. Eerst 2 of 3 bakken en een huisje op 4 en aten ze altijd samen op zelfde plek. Dat is dus nu iets anders. Staan nu per 2 aan een bak. En we doen nog wat los hooi onder afdak.