Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 22:19

Ufurio4e schreef:
Ik heb even een vraag aan jullie. Welk zand gebruiken jullie voor de tracks?
Wij gaan onze klei tracks uitgraven en ander zand in met drainage. Want de modder van afgelopen winter willen we niet nogmaals

Ik heb rivierzand erop, en is op afschot naar de omliggende sloten gelegd. Toplaag wordt mooi stabiel en ik heb eigenlijk altijd een mooie droge bodem.

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 22:24

Lys_PPA schreef:
Heftig paardengek. Zag je t gebeuren? Dat is het enige wat ik spannend vind aan mn paard 24/7 buiten straks... geen toezicht 's nachts. Daarom ook echt goed hekwerk rondom.

Hier hadden onze ponies laatst ruzie en toen heeft de een de lippen van de ander kapot gebeten. Was echt een lelijk diepe snee, op een niet te hechten plek. Vgm was dat binnen 1-2 dagen alweer dicht. Ging echt supersnel. Hopelijk ook bij jou spoedig herstel.

Fijn dat diekke positieve beelden liet zien.

Niet zien gebeuren, maar wel reconstructie kunnen maken aan de hand van bloedsporen, haar en huid op hek en verharding en afzet sporen in de paddock...

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 23:33

Ah wat sneu voor Adje, hopelijk is hij snel weer goed.
Beterschap voor m.

Rijbak, Phoe volgens mij vullaag M3C en dan kwartszand. We hebben m professioneel aan laten leggen door een bedrijf. De beste investering ooit. We zijn er echt zo blij mee.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 13:53

Vanmorgen had ik de zadelpasser voor Ice

Sella moest wat opgevuld worden en ligt voor nu top. Wel de waarschuwing dat als ze echt meer bespiering krijgt rond de schoft het waarschijnlijk wel een ander zadel wordt.

Westernzadel lag top. Iets aan de inlage van het dekje aangepast.

Veelzijdigheidszadel lag niet en gaat m ook niet worden. Ik had m toch al niet in gebruik, dus die kan Marktplaats op.

Frank Baines ligt acceptabel op Diekke voor revalidatie. Over een half jaar weer checken.

Erg tevreden dat ik geen nieuw zadel hoef voor nu.
Andere Sella past mijn vriend niet in, die gaat op Marktplaats samen met het VZ.
Als t goed is, word ik nu een keer rijker ipv armer :D

Ice was wel behoorlijk irritant. Stilstaan was er niet bij vandaag, terwijl ze dat normaal prima kan, grrr
Zadelpasser vond haar wel verrassend goed tonen toen we aan het rijden waren. Constant, braaf en soepel :D

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 15:17

Ik had de zand gekeerd in de rijbak en nu ook in de longeerbak. Voor hier prima te doen. Wel goed nathouden anders wordt het los vind ik.
M3C zand kan ook nog

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 19:18

Ik ben bezig met offertes opvragen voor de omheining van de rijbaan. Alleen materiaal, plaatsen doen we zelf. Iemand nog tips waar ik een betaalbare offerte kan opvragen?

Heb nu bij Rutjes, Lands end en nog iets.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 20:01

Ik weet niet waar je zit maar wij hebben m bij GB omheining vandaan. Ook laten plaatsen trouwens. Super tevreden over materiaal, arbeid en service.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 12:18

Bedankt voor de tips voor de camera's, ga ze eens even allemaal bekijken.

Wat heftig @Paardengek81, hoe is het nu?

Ik heb geen tips voor de omheining, hier laten we dat meteen doen door degene die de bak aan gaat leggen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 06:57

Zaterdag gaat de tinker uit logeren omdat een jonge ijslander alleen komt te staan. Mocht iemand nog een opfokplekje zoeken?? Aan huis, 1 vriendje, voorkeur grote pony of ook ijslander ruin

Kom zelf weinig aan rijden toe, merk ook dat de drive die ik vroeger had niet meer heb. Vind de paarden nog wel leuk maar elke dag meerdere paarden rijden is nu naar 1 keer per week gegaan en vind ik ook prima maar voel mij er soms wel schuldig om. Gene paarden meer kan ik mij niet voorstellen, wat ga ik dan met al mijn vrije tijd doen?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 15:51

Oh die had ik even niet aan zien komen. En je dochter dan? Zij rijdt toch op de Tinker?

Ik snap dat 2 rijden teveel is hoor
Mijn vriend reed altijd 2x per week op Diekke en ik ook 1x en 1x longeren en 5x per week wat met Ice doen.
Ik vind dat echt pittig. Wat dat betreft vind ik t wel ff lekker dat ik naar Diekke weinig omkijken heb en mijn vriend ook op Ice rijdt. :o

Pfff had een oproep gedaan op paardenoppas aan huis groep op FB. Duidelijk omschreven dat ik 1 persoon of een stel zoek en dat ik graag oppas heb die frequenter kan komen voor weekenden en een vakantie.

M’n Messenger overspoeld met reacties van mensen die graag met hun gezin inclusief paardrijdende talentvolle peuters en kleuters willen komen en dan graag voor 3 weken.

Help, hoe wijs ik al dat kroost vriendelijk, maar correct af. Ik wil ook geen 3 weken van huis _O-
Gelukkig nu een reactie van iemand 10km verderop, die t graag met haar 18 jarige dochter of man wil doen en ervaring heeft. Dat geeft weer moed :D

Deze week de knoop doorgehakt te stoppen met fotoshoots. Ik trek het fysiek vaak niet om zolang laag bij de grond te zitten voor honden of jonge kids. En de lange shoots voor bruiloften en feesten vindt mijn tennisarm niet leuk. Dus over een paar weken de laatste zwangerschap shoot en daarna zijn de weekenden voor mezelf. En dat lucht enorm op. Ik ga een startkaart aanvragen en vaker kamperen :D

Ps ga mijn Sella zadel verkopen. Geloof dat ie nieuw nu in deze versie uitkomt op eur 3400,00.
Zadel is aanpasbaar op de koudpers, 6 jaar oud, maar niet continu in gebruik geweest en in goede staat. Boom/ kopijzer zijn 2 jaar geleden in de fabriek vervangen.
Wat doet zoiets nog qua prijs?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-26 08:28

Ik red twee paarden ook niet echt. Gok 2-3 keer per week dat ik Ad aan het werk zet. Niet altijd rijden, maar vaak ook aan de longe of aan de hand werken.

Gisteren aan de longe gehad, hij loopt weer goed. We hebben ander hooi, schijnt lekker te zijn. Had Guus geparkeerd aan de hooibak door er hooi in te doen zodat ze niet kwam klieren bij het longeren. Maar Ad had zoiets ik wil ook hooi.... Dus twee keer ging hij met een rechtsomkeer weg :+ heerlijk die haflinger streken.

Maar LN misschien in toekomst 1 paard welke je kan delen met dochter? Tinker komt trouwens wel in de buurt te staan, dus haar dochter kan er gewoon heen en rijden denk ik. En LN heeft dan evengoed nog 3 aan huis staan dus hoeft zich niet te vervelen.

Boemel jammer dat jouw lijf het niet trekt voor de fotoshoots. Maar wel lekker om dan in de weekenden weer wat meer lucht te krijgen. Nou ja als je wedstrijden gaat doen vult dat weer snel op natuurlijk.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 10:30

boemel schreef:
Oh die had ik even niet aan zien komen. En je dochter dan? Zij rijdt toch op de Tinker?

Ik snap dat 2 rijden teveel is hoor
Mijn vriend reed altijd 2x per week op Diekke en ik ook 1x en 1x longeren en 5x per week wat met Ice doen.
Ik vind dat echt pittig. Wat dat betreft vind ik t wel ff lekker dat ik naar Diekke weinig omkijken heb en mijn vriend ook op Ice rijdt. :o

Pfff had een oproep gedaan op paardenoppas aan huis groep op FB. Duidelijk omschreven dat ik 1 persoon of een stel zoek en dat ik graag oppas heb die frequenter kan komen voor weekenden en een vakantie.

M’n Messenger overspoeld met reacties van mensen die graag met hun gezin inclusief paardrijdende talentvolle peuters en kleuters willen komen en dan graag voor 3 weken.

Help, hoe wijs ik al dat kroost vriendelijk, maar correct af. Ik wil ook geen 3 weken van huis _O-
Gelukkig nu een reactie van iemand 10km verderop, die t graag met haar 18 jarige dochter of man wil doen en ervaring heeft. Dat geeft weer moed :D

Deze week de knoop doorgehakt te stoppen met fotoshoots. Ik trek het fysiek vaak niet om zolang laag bij de grond te zitten voor honden of jonge kids. En de lange shoots voor bruiloften en feesten vindt mijn tennisarm niet leuk. Dus over een paar weken de laatste zwangerschap shoot en daarna zijn de weekenden voor mezelf. En dat lucht enorm op. Ik ga een startkaart aanvragen en vaker kamperen :D

Ps ga mijn Sella zadel verkopen. Geloof dat ie nieuw nu in deze versie uitkomt op eur 3400,00.
Zadel is aanpasbaar op de koudpers, 6 jaar oud, maar niet continu in gebruik geweest en in goede staat. Boom/ kopijzer zijn 2 jaar geleden in de fabriek vervangen.
Wat doet zoiets nog qua prijs?

Ow vreselijk al die mensen die niet goed lezen.
Ik had je oproepje ook gezien, ik dacht al volgens mij is die van Bokt haha.
Hopelijk is diegene die in de buurt woont wat!

Op marktplaats staan die zadels voor zo'n 1000 a 1500 euro dus ik zou daar even mee vergelijken.

Hier inmiddels alle offertes binnen (voor een bak, de stallen, ondergrond, de uitloop en het maken van een pad) en hoewel ik graag wil durf ik nog geen akkoord te geven, het idee wat je niet meer terug kan ofzo want zoiets is wel definitief.
Mocht ik ooit stoppen met paarden dan zou ik nu mijn stal opzeggen en mijn paard verkopen, maar wanneer ik alles in de tuin hebt dan breek je dat ook niet zomaar eventjes af.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 10:57

Zonder paarden verkopen wij het huis als paardenobject en gaan lekker genieten van de overwaarde :D

Afbeelding

Kijk eens wie hier al wat kan strekken! <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 17:45

boemel schreef:

I

Die komt weer terug hoor :D Is maar kortdurend, zij zoekt een opfokmaatje voor haar jonkie die nu alleen komt te staan maar is nog niet gevonden, Als het te lang duurt koopt ze weer een jonkie erbij.
De andere van haar vertrekt zaterdag en dan staat die jonge alleen en wil ze niet. heb aangebonden tinker er dan even te stallen. Is aan andere kant van het bos en op maandag als ik op de bouw werk de vaste oppas van haar dus rijden kan ze nog steeds wel

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 18:25

Ooh gelukkig en helemaal logisch. Het lijkt me namelijk een erg leuke Tinker <3

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 18:54

OneLiner schreef:
Bedankt voor de tips voor de camera's, ga ze eens even allemaal bekijken.

Wat heftig @Paardengek81, hoe is het nu?

Ik heb geen tips voor de omheining, hier laten we dat meteen doen door degene die de bak aan gaat leggen.

Gaat hartstikke goed! Maandag mogen de hechtingen eruit. Zouden we zelf kunnen doen, maar ik vraag me af of we dat gaan redden zonder roesje...
T zijn er ook niet een paar zeg maar...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 19:23

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 22:39

Hechtingen eruit halen kun je ook in etappes doen. Knoopje lossnijden en lostrekken

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:35

Leuk Boemel.

Fijn dat het zo goed geneest.
Zou het zelf proberen als je eraan mag komen. Eerst bijvoorbeeld wat kriebelen. In alle rust wel fijn voor je paard.
En inderdaad in etappes, maakt niet uit als aantal dagen duurt.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

Wat een leuke foto's boemel en wat ziet ze er goed uit!

In december ook zelf picasso zn hechtingen eruit gehaald, was prima te doen maar ik heb m wel de voorafgaande 10-12 dagen dagelijks eraan verzorgd en gekriebeld zodat hij t niet vervelend vond.

Bij ons ligt het dak ervanaf..
Afbeelding
Zoals jullie zien nogal wat werk aan de winkel maar als t goed is ziet het er over 1,5 maand heel anders uit.

Oneliner, wanneer wil je t allemaal uitgevoerd hebben?