het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:13

Hier stonden ze idd in de tent en hadden me niet eens gehoord toen ik met hooi de tent in kwam :)
Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat we in de dubbele cijfers zouden komen vandaag... nou ik merk er nog niet veel van :brr:

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:04

Hier ook regen, regen, regen.
Vandaag maar op de paddock met inloopstal gelaten, kunnen ze ook kiezen. Wei zijn ze altijd snel zat met dit weer vanwege gebrek aan schuilmogelijkheid.

De shet en ruin zijn een vulling rijker.
De merrie een nieuwe diastema, ietswat ontstoken door etensresten.
Had ze laatst luzerne gegeven maar dat kreeg ze niet lekker weg, zat er eentje ook best diep in het tandvlees :=
Is maar goed dat ik dat vd week weggegooid heb.
En verder toch wel wat gladde tanden.
Ze wordt echt oud..
Merkte laatste weken al dat ze moeizamer at en wat leek af te vallen.
We gaan nu proberen wat bietenpulp bij te voeren
Heb voor nu even Speedibeet gehaald want dat was makkelijk te halen hier in het dorp.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:47

We hebben ze hier tussen de middag maar binnen gehaald, ze waren er helemaal klaar mee buiten en ik voelde me er zelf ook beter bij dat ze binnen uit de regen staan eigenlijk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:52

Ik heb de halzen aan de dekens gedaan en ze in de schuilstal gevoerd. Extra stro erbij en 2 tevreden paarden, nouja 1 paard en een shet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:59

Hier staan ze ook uit zichzelf binnen. Maar doe vannacht wel de paddock dicht. Ze lopen ook alles stuk zo.

Had weer cursus en net de sloten in de straat nog weer langs gelopen en alles weer los gemaakt. Stroomt nu weer goed door. Hoop dat t morgen weer weg is. Vind t niks aan zo.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:16

Nou ik ben inmiddels aangekomen in Spanje.... Regen regen regen. Morgen 55mm. Das pas echt sneu _O-

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:50

Echt balen Manzano. Ik hoop dat je ook nog droge momenten gaat krijgen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:55

Oh oliebol Manzano! Enige voordeel is lekker Spaans eten en drinken..

Veel plezier en hoop dat t meevalt!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:06

Ohnee. Op vakantie is het extra rot.

Hoop toch dat je er van kunt genieten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:07

Toch veel plezier!

Ik kreeg vanmiddag de vraag of ik Roos nog weg wil brengen om te beleren. Een van mijn voorkeursplekken heeft onverwacht ruimte. Ze zou er volgende maand al terecht kunnen.

Maar eens zien of ik dat rond krijg. Want ik moet natuurlijk ook iets voor Nilay regelen anders blijft die alleen achter. En Roos moet binnen een paar weken nog geënt worden en de tandarts staat nog op de planning. :=

Maar als het lukt dan verwacht ik dus dit jaar eindelijk weer te kunnen rijden. :D Ik kijk daar al zo enorm naar uit. Ik mis het ontzettend. Ik heb nu al zo'n 5 a 6 jaar amper meer gereden.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:23

DubbelFun schreef:
Buiten laten is wat mij betreft geen optie meer ;( en hier ook nog steeds regen, dus ik heb maar wat waxinelichtjes 'gebakken' :)
Het ruikt hier iig nu heel lekker :)

[ [url=m/ELgaVR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ontzettend leuk zeg! Welke geur is het?

Mijn mannen willen niet lang in de regen staan, dan staan ze te drammen bij het hek en hinniken ze als ik er aan kom. Ze worden er niet gelukkig van heb ik het idee.

Ik had ze vanmiddag rond half 4 binnen, net daarna begon het te sneeuwen. Alles was fris, zelfs de pony had het op zijn heupen :+

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:27

manzano schreef:
Nou ik ben inmiddels aangekomen in Spanje.... Regen regen regen. Morgen 55mm. Das pas echt sneu _O-

Heel sneu, nog erger dan hier in Nederland. Hopelijk hebben jullie wel een fijn hotel en leuke indoor dingen te doen of te zien.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:59

Onverwachts maar leuk Malenka! Hopelijk krijg je het voor elkaar!
Nilay gaat dan tijdelijk ergens anders heen of er komt tijdelijk iets bij jou bij?

@manzano, wat ruk :\
Duimen draaien voor beter weer!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 00:01

Ja we hebben ons vanavond maar gewoon in een tapasbar verschanst. Ook niet vervelend :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 08:28

Manzano veel plezier, vrienden van mij staan nu op het vliegveld ook op weg naar Spanje, Valencia meen ik. Ik mag paarden sitten voor hun

Hier was het vrij warm vanmorgen en droog! Hoop dat dat zo blijft. vandaag en morgen nog werken ne 4 dagen vrij, heerlijk!

Malenka, ik zou die kans grijpen. Kun je tandarts en enten niet vervroegen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:04

manzano schreef:
Ach dat is wel erg sneu, maar misschien is het land er wel blij mee want daar schijnen ze een tekort te hebben.

@malenka: zólang al niet gereden :(:) Dat zal voor het lijf ook wel even wennen zijn.

@kojack: ik weet de geur niet meer precies, iets met eea chakra. Was een donkergroene geurkaars, ooit gekregen.

Hier net weer regen, dus maar weer in de tent gevoerd. De regendekens met hals hadden ze nog aan, want die waren gisteravond nog zeiknat.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 10:12

Manzano hopen dat het verder wel gewoon leuk is en dat de regen snel vergeten wordt.

Malenka spannend! weer een stapje verder om weer te kunnen rijden. Hopen op een oplossing voor Nilay

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:29

Ik zou er ook voor gaan Malenka.

Heb hier bij Mirtje natuurlijk hetzelfde probleem. Als zij in training zou gaan, staat Diekke alleen.
Ik zou eerst kijken of iemand z’n paard hier wil zetten. Ik heb tenslotte een mooi plekje te bieden.

En zoniet, dan koop ik in het slechtste geval wel even een pony. Niet leuk voor de pony als ie weer wegmoet, maar ja.

Gisteren had ik Diekke even los in de rijbak om Mirtje slobber te voeren. Mirtje was vooral heel boos dat ze niet mee mocht. Dan sta ik toch even te genieten van haar.
Wat een waanzinnig atletisch paard is dat.

Zo groot is onze paddock niet en ze tovert er een verzamelde galop, galopwissels en zijgangen uit waar je u tegen zegt.

Vandaag dag 3 graanvrij voeren. Vanmorgen oogde ze lief en ontspannen.
Morgen komen er nog kruiden binnen die goed zijn voor maag en darmen. Op de een of andere manier lijkt medicatie steeds averechts te werken, dus nu een gedegen poging met natuurlijke producten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 10:38

Slimme keuze denk ik Boemel. Graanvrij zal hopelijk ook wel helpen, luzerne las ik ook ergens dat het soms wat gevoeligheid geeft. Nee als het gewone circuit niet werkt dan zou ik idd naar natuurlijke producten gaan en dan maar weer hopen dat het werkt.

Ja met twee paarden aan huis vind ik het ook spannend voor als er eentje weg valt. Die oude heeft jaren alleen gestaan helaas, maar die zou het wel aan kunnen. Denk eerder dat stresskip een hartverzakking krijgt. Maar heb wat mensen achter de hand die hopelijk iets hebben wat dan tijdelijk erbij kan. Maar ik houd zelf wel nu al marktplaats in de gaten om te weten wat er te krijgen is momenteel en wat mij trekt. Maar hoop toch echt dat ik de tijd krijg met een tijdelijke oplossing om rustig op zoek te kunnen en niet overhaast keuzes ga maken. Al zie ik er nu al tegenop om op zoek te gaan naar een ander paard/pony omdat ik niet zo'n held ben.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:52

Wat een regen, blegh!

Gisteren wel een uur gemend met het span, we waren koud en nat maar toch voldaan!

Mijn schuilstal word niet veel gebruikt want die is lek..

Ze staan vele rond hooihuis en 2 hebben een hals op.

Paddock is ellendige blubber en water.. volgende week met de loonwerker doornemen wat we kunnen doen. Ik neig naar eerste deel track keren en paddock deels afgraven en nieuw zand er op.

Zondag halen we nog 100 palen en gaan we van de zomer ook een track achter het huis langs maken. Dan hebben ze er al 100 meter pad bij :)

We gaan ook eerdaags een ‘bak’ uitzetten. Gewoon eerst met palen en dan gras goed kort.

En mijn man heeft verlichting gemaakt achter het huis waardoor ik nu in de avond kan longeren op dat stukje weide, die is mooi droog en relatief vlak :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 13:13

Kwart over 10 kreeg ik van mijn moeder een app dat Guus druk aan het doen was. Nu bijna 2 uur later is ze nog aan het rennen. Onbereikbaar, schuimend van het zweet (wilde de deken vandaag wisselen). Heb wortels gestrooid, de wei open gezetmaar ze blijft rennen. Zo over de zeik heb ik haar nog nooit gezien. Heb gemopperd en geblokkeerd maar werd het erger door dus ik laat haar maar.

https://youtu.be/jxkbnVuO7TI?feature=shared

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:18

Wat naar en ook raar Joyce.

En deken of en longeren of grondwerk om haar focus te veranderen en er daardoor hopelijk rust in te krijgen?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 13:23

boemel schreef:
Wat naar en ook raar Joyce.

En deken of en longeren of grondwerk om haar focus te veranderen en er daardoor hopelijk rust in te krijgen?

Ik laat haar nu even in de hoop dat ik dalijk iets van rust zie en hopen dat ik haar te pakken kan krijgen en dan idd maar grondwerk proberen.

Ik vind het idd ook best een eng idee nu, zo onbereikbaar. Ben heel eerlijk als dit vaker gaat voorkomen is het echt klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:47

Bedankt voor jullie complimenten over Fjölnir. En hoewel het voor niemand fijn is voelt het wel als troost dat we niet de enige zijn met huizendrama.

Solleke: Wat ontzettend leuke dieren! Ik heb kippen maar deze zijn wel next level. Misschien als ik het kippenhouden beu ben dat ik op deze grappige dieren overstap! <3

Manzano: ik hoop dat je alsnog een fijne vakantie hebt. :(:)

Malenka: Denk dat ik er ook voor zou gaan, misschien je afspraken naar voren halen?

Joyce: wat naar.. Flygill heeft dit van de zomer ook 2 keer gehad, en het leek op iets van koliek. In november had hij het weer en dat resulteerde een opname in Someren. Ik vond het echt doodeng, totaal niet voor rede vatbaar terwijl hij normaal een vurige maar wel brave ijslander is.

Onze wei is vannacht weer veranderd in een zwembad en je hebt nu lieslaarzen nodig om er door te komen. Wij geven 2 maal daags een strookje gras en het was vanmorgen echt een uitdaging om bij de draad te komen. Gisteren kwam de dierenarts enten, en ik heb haar meteen even naar de tanden van Flygill laten kijken. Ik vermoed EOTRH, en zij bevestigde mijn vermoeden. Ze adviseerde om een foto te laten maken, en van daaruit verder te kijken. Maar waarschijnlijk moeten alle tanden eruit. Afgelopen jaar is hij nog behandeld en nagekeken door de vorige dierenarts, en hoewel ik toen het vermoeden ook al had was er verder niks aan de hand. Ik vind het zo lastig, hij wordt in augustus 25 jaar..

Ik denk dat ik wanneer Fjölnir einde van de maand naar huis komt foto's laat maken en dan kan ik meteen hem ook enten en zijn gebit laten controleren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:49

@joyce: Ze lijkt wel constant één kant op te kijken/in de verte turen ??

Ik heb hier net de halsdekens maar afgedaan, Jasmijn mag bloot en Boon heeft haar schoonhouddekentje op.