Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zapje schreef:heel mooi sure lee! Dat lijkt mij idd ook wel watMag ik vragen waar je zo'n container gekocht hebt? En doe je het hooi er dan los in? Of in een net? Anders is het niet echt "slow" denk ik? Al kan ik me voorstellen dat het eten dan wel ergggg lastig word
Die ruiven waar je zo'n hele baal in kan doen zijn ook wel erg mooi, maar kosten zo'n 1000,- dacht ik. Heb jij zo 1 palousa?
[***] schreef:Donja schreef:Maar gewoon olie bijgeven, dan moet je ook weer extra eiwitten gaan gevenLet daar wel op.
Mijn ene merrie gaat nu ook (mais)olie erbij krijgen om wat voller te worden, en die krijgt merriebrok, daar zit al extra eiwit in!
Oh dat wist ik niet. Kun jij uitleggen waarom? In vers gras zit toch ook flink wat eiwit? Ik wil mijn jonkie graag wat ondersteunen met eiwit, maar wil ook weer niet té veel gaan geven.
Azmay schreef:Janinevv schreef:Hebben jullie trouwens zelf gemaakte slowfeeders bakken? En hoe heb je dit aangepakt als je hem zelf hebt gemaakt? Zit er zelf over na te denken om te maken als dat kan evt
Kijk hier eens
[VSW] [Centraal] Slowfeeders
Ik heb zelf een ibc vat met frame en net maar het net overleefde de voordroog niet.
Miepie77 schreef:Dank jullie wel
Wat betreft slowfeeders, ik heb een 1000liter vat waar de helft afgehaald is (qua hoogte) en dan een trailernet eroverheen, passen 2 hooibaaltjes in.
Verder in de stallen (open) netten.
Tinky12 schreef:Janinevv schreef:Oke bedankt voor de tips !
Ik zal even met mn vader overleggen die is altijd wel handig met zulke dingen.
En ziet er mooi uit tinky. Ze smeren dus ook minder?
Ik heb het wel in een net zitten maar.... zie je rommel??Hooguit een incidenteel strootje
Janinevv schreef:Miepie77 schreef:Dank jullie wel
Wat betreft slowfeeders, ik heb een 1000liter vat waar de helft afgehaald is (qua hoogte) en dan een trailernet eroverheen, passen 2 hooibaaltjes in.
Verder in de stallen (open) netten.
Oke! Van die witte bakken zijn dat toch?
Ik heb twee shetlanders en paard op paddock/bak en schuilstal eraan en dan het weiland.
Maar ik wil wat maken voor de shetlanders want het paard eet vaak in de stal zelf en wil ik eventueel een zak hangen, kleintjes gaan niet zo snel stal in, maar zo halve 1000 liter bak lijkt me
Wat te hoog voor hun..
Misschien kan ik wat anders verzinnen. Hebben achter voor andere shetlanders ook 1000 liter bakken misschien dat ik zo iets kan na maken.