Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:15

Dat is hier ook zo. Dochter is inmiddels 11. Vindt het paardrijden best leuk. 1 x in de week is er les aan huis, samen met haar vriendinnetje. Maar verder tekent ze ook liever. Voor haar staat er ook een pony. Die train ik nu mee en gaat van het voorjaar voor de kar.

Een x kwamen we in het bos vader en dochter (denk ik) tegen. Dus zei tegen dochter dat dat ook mijn droom was. ' nou, dan gaan we dat toch doen!', zet ze. Het is er nog niet van gekomen, maar 1 x pw maken we nu wel samen een rondje buiten in de buurt. En als het weer iets beter wordt, nemen we het bos wel. Want langer dan een uur ziet ze toch niet zitten.
Dus nu zit ze er al 2 x pw op.

De pony gaat niet weg. Blijft hier lekker. En zij zal er met een paar jaar uitgegroeid zijn. Maar dat is prima. Bovendien gaat ze na de vakantie naar het voortgezet onderwijs. Dus we zullen zien wat het dan wordt.

Een tinker kun je zelf ook wat mee, neem ik aan. Dus ik zou m houden. Maar ik herinner me dat je al teveel paarden had? Tja, dan wordt het kiezen...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:30

prachtige foto's Fabster!

Daan_O

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:57

Een paar drukke dagen gehad en ik loop weer 5 pagina’s achter!

Fabster wauw wat mooi! En het Noorderlicht gezien, gaaf!

Zapje dat ziet er al goed uit, mooie schuur zo toch?

Anke wat moeilijk zeg. Leuke pony inderdaad. Je wil haar zelf dus niet aanhouden, ze was echt voor je dochter bedoeld?

Hier gisteren de hele dag regen, het is geen moment droog geweest. Maar nu al het goed is weer een paar dagen mooi weer!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:00

Wauw prachtig dat Noorderlicht! En wat een sneeuw :)

Hier sneeuwt het ook 8)7 de zondvloed was net een beetje weggetrokken, zo raar, van de ene op de andere dag dus een wei vol water zoals op de foto, maar het is ook van de ene op de andere dag ineens weg, met achterlating van een héél zompig weiland.

Anke: moeilijk! Wij hebben hier ook zo'n pony staan (D-pony) van mijn zus... ze is net verhuist naar een andere provincie, maar hij stond er al enkele jaren gewoon te staan... hij blijft tot nu toe omdat hij een fijn speelmaatje voor mijn grote bonte is. Verder doet hij niks, wel een beetje zonde.

Jij zat toch al met het probleem van eigenlijk teveel paarden. Dan is een fijn huisje zoeken misschien beter? Zo'n lieverd vindt vast een goed plekje als kinderpaard.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:22

Vandaag mij trouwdag 22 jaar getrouwd en 28 jaar samen met mijn topper. (euh ben nog maar 43 hoor :)) )
Een dag vol herinneringen mooie en helaas ook minder mooie. Maar er komen nog veel mooie jaren bij samen met onze kinderen.

Afbeelding

En nu eerst de paarden doen en dan het dorp in. Nog even wat leuke dingen regelen voor vanavond. Deze dagen moet je koesteren.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:24

Mooie fotos Kvulden. Gefeliciteerd. :*

Gisteren weer lekker naar Rachel geweest en een heerlijke buitenrit gemaakt van 2 uur. Man wat was het kkkkkouddddddd...... :brr: Maar wel heel lekker gereden.

Mijn nieuwe hoofdstel van Ideal was binnen dus die even uitgeprobeerd. Staat mooi he. :D
Uitrustig is bijna compleet, nu nog wachten op het bit. Ik heb op advies van de staleigenaar besloten toch nog even een liverpool achtig bit te nemen omdat hij het veiliger vond. Vanaf het moment dat we haar aan huis hebben en ik dus echt een band met haar opgebouwd heb ga ik andere bitten proberen.

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste mupke nog even op de weegbrug gezet (om de hoek bij een boer staat een vrachtwagen weegbrug).
Ze weegt een prachtige 800 kilo! *\o/*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:30

Proficiat kvulden!

Wat een tank Abbyblues :D maar je kan dus meteen met haar naar buiten? Fijn!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:39

Gefeliciteerd, Kvulden! Inderdaad; sommige dingen moet je koesteren.

Tof AB! Leuk dat het goed gaat met he nieuwe maatje!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:43

Mooi hoor. Als het voor de veiligheid is, zou ik idd nog ff met liverpool rijden. Zeker buiten.

Ergste is dat ik er twee voor mezelf heb en twee voor mijn dochter.
En ik vind ze allemaal erg leuk. Alleen is het elke dag ploeteren me best tegen gaan staan.
Deze had ik dus beide voor haar in gedachten. Eerst de tinker en daarna de appaloosa:
Afbeelding

Zelf heb ik ook een bonte D-pony en een appaloosa E-pony die dit jaar drie wordt.
En nog 5 kleintjes.
Dochter wil niet echt rijden, dus heb ik er twee "over".
Zelf kom ik er niet aan toe. Heb ook nog een dochtertje van net twee jaar.
Lastig is het als je hart iets anders wilt dan je verstand.

Heb respect voor mensen die langer dan 10 jaar getrouwd zijn.
Tegenwoordig is scheiden een hype lijkt het. En zo weer hertrouwd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:44

@kvulden: gefeliciteerd! Maak er een leuke dag van :D
@zapje: ik weet niet wat voor ruimte je hebt om iets op te bouwen, maar een schuur waar een hoop in moet heb je vaak meer aan oppervlakte in de lengte als de diepte.
Als de motor achterin staat en er moet eerst een hoop meuk uit om daarbij te komen.... etc.
Verder kun je met een handige paardenstalindeling ook simpel van 2 gesloten stallen een schuilstal maken door de deuren handig te plaatsen.
En als de schuur eenmaal een paar jaar staat is het simpel om aan de achterkant een overkapping te maken voor hooi etc. ;)

Hier hebben ze vaak regendekens op, gister ook met halsjes. Verder moet het wel stevig vriezen wil ik een 200 grams op doen. Het ligt er sterk aan hoeveel haar er op dat moment op zit; in december gaat ie eerder op als in februari :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:47

Ik zie al waar wij over een paar jaar moeten informeren voor een leuke pony voor ons kind :+

Abby het is een plaatje hoor. Echt een leuk vriendelijk dier om te zien.

Kvulden gefeliciteerd *\o/*

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:49

Hier is juist ook zo. Mijn 5 jarige is meer bezig met de pony dan de oudste dochter. Die heeft voor het laatst op nieuwjaarsdag op de pony gezeten. Tjah, dan gaan we ook niet naar les natuurlijk.
zelf heb ik dat ook. In de winter is mijn eigen criterium, naast les tenminste 1x rijden. Dat moet lukken, maar als je liever op je telefoon zit en met vriendinnetjes speelt. Dan heb ik er ook niet veel zin in im mee. Terwijl ik tegen de andere moet zeggen nu even niet.
De pony die ik nu heb voor mijn 5 jarige is te pittig. Mag wat mij betreft wel weg en kijken of de ruin die bij mijn ouders staat een beetje makker is.
In de omgang is het een ideale pony alleen. Heb ook al zitten twijfelen om deze zimer gewoon zelf gaan doorbeleren. Ben alleen bang dat mijn rijderij gewoon snel minder word. Is nog een kleintje van 2 erbij. De ander wil meer gaan rijden.. vriendlief ment.. lijkt mij ook leuk om te doen.
maar tijd, gewoon lastig. Zelfs al zijn de kids dan weg en het weer is mooi. Genoeg te doen hier om huis.

Helaas ik ben na 14 jaar bij mijn ex weg gegaan, maar trouw echt niet binnenkort met mijn vriend. Ook nooit getrouwd geweest, maar twee kindjes aan over gehouden en mijn nieuwe vriend heeft 3, dus huis vol.

Ik heb meerdere keren gedacht. Zet maar ergens op stalling, volpension en klein huurhuisje. Dan heb je thuis niet groot en lekker makkelijk. Heb je tijd ga je echt weg en rijden geen tijd, jammer ze komt wel buiten.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:49

Jeetje Anke, beetje overkill niet waar? Twee pony's voor je dochter. :D
Ik snap goed dat je daarmee in je maag zit. Kun je er niet een of twee in de lease doen, of als verzorgpaard of zo?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:55

Kan de appaloosa nu nog niet voor jouw dochter? En waarom heb jij er twee, kan ze er niet een van jou? Ik zou er twee houden en twee verkopen, is even hard en lastig maar dagelijks ploeteren weegt echt niet op tegen 1 - 2 keer per week plezier, en dan heb ik het nog niet eens over de kosten.

AB, wat leuk! Geniet ervan :) Veiligheid boven alles

kvulden, gefeliciteerd!

Fabster, geniet van de prachtige vakantie!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:56

Anke schreef:
Heb respect voor mensen die langer dan 10 jaar getrouwd zijn.
Tegenwoordig is scheiden een hype lijkt het. En zo weer hertrouwd.

Haha! Daarom trouw ik ook maar niet. Maar wel alweer bijna 16 jaar bij elkaar.

Maar wat doe je met die kleine paardjes, dan? Die zou ik zelf eerder weg doen. Als ik moest kiezen. Maar ik rij dan ook graag.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:02

Hout vreten: teren../ creotiseren.... Die van mij blijven er echt af. Te koop bij welkoop, soms ook bij bouwmarkten.

Ja mooi weer hier.... Ik kan straks gaan!

Wat een regen gisteren, nix an.
Sorry mensen, in het oosten van het land... Jullie moeten nog even door de zure appel heen bijten!

Owh, ik ben in juli 27 jr getrouwd en 29 jr bij elkaar....kan hoor!
Een fijne trouwdag toegewenst.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:05

Wat is er dan in het oosten? Ik zit in groningen gewoon in de zon. Op school |o

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:07

Monmaster schreef:
Hout vreten: teren../ creotiseren.... Die van mij blijven er echt af. Te koop bij welkoop, soms ook bij bouwmarkten.

Ja mooi weer hier.... Ik kan straks gaan!

Wat een regen gisteren, nix an.
Sorry mensen, in het oosten van het land... Jullie moeten nog even door de zure appel heen bijten!

Owh, ik ben in juli 27 jr getrouwd en 29 jr bij elkaar....kan hoor!
Een fijne trouwdag toegewenst.

Teren mag toch niet meer?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:12

Daarom gaan hier ook paarden weg, ploeteren tegenover het rijden.
Moet zeggen dat het opstrooien en voeren went. Voor mijn idee ben ik zo klaar. Alleen dan nog vegen en wegens ruimtegebrek staat er dan een menwagen in de weg en dan kan ik het niet naar mijn zin aanvegen enzo. Dan nog buiten de mest uit de bak halen van 11 stuks, alles bij elkaar.
Dus als het wat beter weer is maar eens foto's maken en leuk plekje zoeken.
Honden dan nog enzo.

Ik hoop van de zomer dan mini ook gewoon wat handiger.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:19

Ik heb er over 2 weken nog 2, een van 7 jaar om mee te rijden en tutten, een van bijna 2 als opfokje om mee te wandelen en ook tutten natuurlijk. Een kruiwagen mest per dag, een baaltje hooi per dag, ook maar een hooibak, twee voerbakken. Een zadel, een paard voor geregelde training. Ook nog eens 1,5 uur minder reistijd naar mn werk per dag, ik zou bijna op zoek gaan naar een nieuwe hobby. Vorige winter had ik nog 7 paarden :o

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:20

Zo Caily. Ik zou gaan breien als ik jou was. :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:30

Ik ga waarschijnlijk een hoefsmid laten komen voor het aanmeten van hoefschoenen, kan ik nog meer km rijden. Kyra heeft nu de hoeven wat kort dus moet voorzichtig zijn, zo niet ons ding :o En straks hebben ook nog een mooiere omgeving om erop uit te gaan. Dat dier is zo mijn paard, paardrijden is altijd leuk, maar met haar nog net wat meer! Zit alleen nog beetje in over mijn ukje die dan alleen moet blijven. Dat is dan weer een nadeel van maar twee. Maar aan de andere kant vind ik dat het iets is wat ze gewoon moet leren/kunnen, kan altijd handig zijn.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:16

Lastig dilemma Anke, maar als het ploeteren je zo tegen gaat staan, tegenover maar weinig plezier voor jou en je dochter, dan zou ik toch de knoop doorhakken denk ik... Zo'n paard als Roosje vind je zo een nieuwe geschikte baas voor, brave paarden zijn nog altijd megapopulair.

Leuke foto's Abby, lekkere tank is het! :D

Hier ook een lekker zonnetje, maar ook gedoemd tot binnen zitten helaas...
Laatst bijgewerkt door Bnet op 06-05-24 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:22

Wonen jullie nog niet op julliezelf Bernatte? Geniet van de komende weken :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:28

Caily schreef:
Wonen jullie nog niet op julliezelf Bernatte? Geniet van de komende weken :)

Nee nog niet. Ik ben 22, en dit jaar hoop ik mijn studie af te ronden (nog 5 maanden afstuderen en dan nog 3-4 maanden stage). Mijn vriend is iets ouder, en heeft halverwege vorig jaar een vast contract gekregen. Hij is wel langzaamaan aan het kijken, maar we hebben nog niks gezien waarvan wij denken: dat is het. We hebben totaal geen haast, dus we willen wel iets wat ons echt goed zint. En eventueel wachten we dan totdat ik afgestudeerd ben en er dus meer rek op een mogelijke hypotheek komt.
Kortom, wel aan het kijken, maar nog niks gevonden en dus totaal geen haast :)