het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 08:47

Marjan, wat erg dat hij zoveel zand heeft!

Flygirl gefeliciteerd met je aanwinst
Hoop tegenkomen gebeurd bij oudere huizen erg veel helaas. Hier ook een hele hoop problemen gehad en door de ouderdomsclausule alles uitgsloten. Meeste is nu verbouwd alleen het vochtprobleem blijft
Dat had als eerste grondig aangepakt moeten worden maar dat was dus niet bekend bij ons en wij zijn in mei ingetrokken dus nergens last van gehad.
De kelder loopt bij elke regenbui onder en daar is nu een vaste dompelpomp aansluiting. De keldermuren zijn nat , water loopt via de muur ook naar binnen en zit een soort plastic stuc op als bescherming tegen het vocht wat erop zat is 10 jaar oud en dus geen garantie meer en die laat los.
ook komt het grondwater aan 1 kant van het huis via de binnenmuren omhoog. Die zijn al geïnjecteerd maar is helaas niet voldoende. Nieuwe keuken heeft telkens schimmel dus ik blijf maar ventileren en poetsen
Enige oplossing die ik nog kan bedenken is rondom het huis volledig afgraven en funering behandelen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:04

Wij zijn ook al een hoop ellende tegengekomen bij ons ‘nieuwe’ huis. Gelukkig wilde ik een andere kast in de slaapkamer (zat zo’n oude inbouwkast in en dat rook zo muf), waardoor we daar zijn gaan slopen. Toen kwamen we eerst al optrekkend vocht tegen in de achterwand en rottende vloerplanken onder de kast. En toen vervolgens de steenstrips van de muren werden gehaald en de muren daarna zo ongeveer van ellende instorten, hebben we alles neergehaald in het achterhuis. We vonden nog een lekke waterleiding in de binnenmuur van de gang, smerige schimmel onder het laminaat op de plek waar ooit een afvoerputje had gezeten van de douche en de zolderverdieping had vloerplanken die zo krokant als een bros waren door (oude, niet actieve ) houtworm. En dit was alleen de slaapkamer nog maar.

Korte samenvatting, we zijn 15 maanden verder en achterhuis is volledig vernieuwd intussen (hebben bijna alles zelf gedaan). Betonnen vloeren, geïsoleerde wanden en nieuwe plafonds/zoldervloeren. Hebben hierdoor ook de badkamer moeten vernieuwen (stond niet op de planning voorlopig) en hebben toen meteen ook de trap maar vervangen. Kortom, een enorme klap werk waar we niet op gerekend hadden. Oh ja, de daken zijn ook lek (en amper geïsoleerd in tegenstelling tot de info die we hebben gekregen) die van de schuren zijn inmiddels vervangen, het woonhuis moet nog (planning is deze zomer). Woonkamer en keuken staan voor volgend jaar of het jaar erop in de planning.

Ook ouderdomsclausule, alleen komt dat nog bij dat het huis helemaal niet van 1970 is zoals overal vermeld. We hebben sowieso bewijs gevonden van de jaren 50 (oude kranten in de muur), maar waarschijnlijk nog een jaar of 20/30 ouder. En dat is te merken. Maar goed, de plek is en blijft fantastisch!

Maurice blijft leuk. Heb zo moeten lachen om je topic toen!

Wij zijn nu met de stallen aan de gang, de paarden bij huis lijkt eindelijk werkelijkheid te gaan worden. De bak ligt er klaar voor, alleen omheining en verlichting nog. Het nieuw ingezaaide gras ligt er ook mooi bij. Straks maar even schapen lenen van de buurman voor een mooi grasmat.
Laatst bijgewerkt door Moska op 08-02-24 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:26

Solleke Noah, heb je ze gewoon bij de paarden lopen achter een paardenomheining?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:58

boemel schreef:
Solleke Noah, heb je ze gewoon bij de paarden lopen achter een paardenomheining?

Ja en nee. Ze lopen wel gewoon bij de paarden (en dat gaat supergoed!) maar ik heb de omheining wel aangepast voor hen. Overal van die groene draad tot 1m50 hoogte en ze mogen ook niet achter stroomdraad. Dat snappen ze niet en ze zouden zich erop doodlopen (is ook verboden loopvogels achter stroomdraad te houden).

In totaal hebben we twee hectare wei ongeveer, waarvan ik gok zo'n 40 are nandoe-proof. Weiland is opgedeeld in drie stukken, op twee stukken komen dan enkel de paarden en het derde stuk delen ze soms.

Afbeelding

Hier zie je hoe het was, lage draad en drie rijen stroomdraad; en dan dat dus stevig opgehoogd en stroom van de draad gehaald op dat stuk.

Toch echt veel mensen met huizen ellende zo te lezen :(:)

boemel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:06

Ah jullie hebben het helemaal nandoe proof gemaakt. Wat goed!!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:08

Jeetje wat een huizen ellende allemaal zeg!

Zag nog een leuke ijslander voorbij komen <3

Mijn man wilt ook heel graag nandoes :=

Zometeen komt de DA om bij alledrie de tanden te doen.
Het is frisjes maar droog *\o/*

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:19

Flygill schreef:
Boemel: het allerslechtste moment ooit.. Maar ja.. ik was verliefd en hij is alles wat ik niet zocht. :D

Dat zijn de leuksten! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:20

Solleke_Noah schreef:
Zeker is zijn vriendinnetje er nog, maar Antoinette besloot toch liever Antoine te zijn :)) (het is toch een mannetje vrees ik :') )

[ Afbeelding ]

Leuke nieuwe aanwinst de ijslander! Vierganger of vijfganger? Nog een jonkie?

Ahh wat een cuties <3

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:27

oudere huizen en verborgen dingen zijn bagger. Wij hebben een IBA want geen aansluiting op het riool. Op een dag was alles verstopt, moest een bedrijf bijkomen die met een camera heeft gekeken. De beste man dacht dat de buizen onder het huis kapot waren (waar we niet bij kunnen komen want geen ruimte onder de vloer), het bleek dat we in 1 van de slaapkamer een septic tank hadden die als overloop diende. Ook dat was drama want op die plek zakte de houten vloer wat naar beneden, er werd gedacht dat alles verrot was onder de houten vloer. Mijn man heeft geprobeerd de houten vloer er netjes uit te halen zodat die er weer in kon maar dat lukte niet. Onder de houten vloer zit een mooie betonvloer van 9 cm dik ouzo :+

Al met al is de septic tank schoongemaakt, vol gestopt met zand en is de leiding zo gemaakt dat het direct naar de IBA loopt. De rekening van alles was een onwijs groot FML moment :o

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:35

En wat het weer betreft... We krijgen sneeuw vandaag, eind vd middag geloof ik. Ik ben klaar met die k u t regen en wind. De zon gisteren was heerlijk, de paarden stonden lekker in het zonnetje te dutten.

Waar ik wel van baalde was de zwerm mugjes die bij de bak vloog en ik kon gisteravond een teek van mijn grote rottweiler halen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:36

Wat een verhalen zeg allemaal met jullie huizen. Dan mogen wij in de handen klappen geloof ik.

Zon hadden wij gisteren niet, halve dag regen en de rest grijs.
Nu alweer regen, regen en regen.... echt wat een waardeloze winter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:14

Hier zou het ook al vanaf 9 uur gaan regenen, maar het is nog steeds droog.

Zo te lezen hebben wij geluk gehad met ons huis. Weliswaar een jaren '60 woning, maar geen echt gekke dingen behalve dat alles wel een beetje moderner mocht :)

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:21

Ach in een nieuw huis kunnen ook dingen zijn. Ik ben blij met ons huis, vooral de ligging. De bovenverdieping is erg mooi, dat heeft de mevrouw die voor ons woonde laten verbouwen tot haar atelier. We hebben in december de keuken en bijkeuken open gebroken en bij de woonkamer getrokken. De garage is nu de bijkeuken, daar moet nog een vloer en keukenblok in.

Beetje jammer dat ik geen foto's kan laten zien hier, ik ben er best trots op :o

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:59

Oh bij zo’n afvoerprobleem zit je ook echt met je handen in het haar Kojack. Hoe verzinnen ze het om zo aan te leggen.
Waarom kan je geen foto’s posten? Omdat het privé is?

Hier regen en geen sneeuw. Had het liever andersom gehad. Maar, ik heb wel droog kunnen rijden.
Diekke was loeiheet en dan heb je de handjes vol. Ze dendert dan het liefst overal doorheen met de kop hoog en geen controle. Het alternatief is achter de loodlijn, maar wel controle.
Daar kies ik dan maar voor. :=

Maar zou het liefst wel contact en het neusje er meer uit.
Het is wel een hele brave merrie, maar geen makkelijke qua dressuur. Erg lang paard, hoge halsaanzet en geen heel goed achterbeen.
Maar goed uiteindelijk fijn gereden en lekker uitgewaaid.
Paar niet al te beste foto’s van de bewakingscamera :o

Afbeelding

Afbeelding

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:13

boemel schreef:
Oh bij zo’n afvoerprobleem zit je ook echt met je handen in het haar Kojack. Hoe verzinnen ze het om zo aan te leggen.
Waarom kan je geen foto’s posten? Omdat het privé is?

Hier regen en geen sneeuw. Had het liever andersom gehad. Maar, ik heb wel droog kunnen rijden.
Diekke was loeiheet en dan heb je de handjes vol. Ze dendert dan het liefst overal doorheen met de kop hoog en geen controle. Het alternatief is achter de loodlijn, maar wel controle.
Daar kies ik dan maar voor. :=

Maar zou het liefst wel contact en het neusje er meer uit.
Het is wel een hele brave merrie, maar geen makkelijke qua dressuur. Erg lang paard, hoge halsaanzet en geen heel goed achterbeen.
Maar goed uiteindelijk fijn gereden en lekker uitgewaaid.
Paar niet al te beste foto’s van de bewakingscamera :o

Ziet er ondanks wat je beschrijft goed uit toch? Ik heb momenteel hetzelfde met mijn pre ruin.. Echt hoor, bit vast, hoofd omhoog en dan zie ik die voorbenen gewoon voor ons uit gaan :+ . Hij ging er maandag vandoor met zn staart in de lucht, het leek net een arabier.. Gisteren met rijden ging hij er ook 2x vandoor.. Uiteindelijk heb ik na een relaxt rondje met neus eruit maar uitgestapt :o

O.a. ivm mee lezers plaats ik hier niet al teveel privé dingen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:27

Snap ik Kojack.
Ik denk altijd wel goed na wat ik kwijt wil en er zijn zaken die ik bewust niet post.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:41

Hier regent het nu 'naaldjes', dus maar in de tent gevoerd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:45

Het is ook wel weer om fris te zijn.

Hier krijgen ze tussen 12 & 1uur altijd een streepje gras bij.
Heb ze nu maar binnen gehaald. Ze stonden bij het poortje te jengelen.
Hadden wel genoeg gesnorkelt.

De merrie loopt nooit voorop. Altijd plaats maken voor de ruin.
Maar vandaag niet.

Ze zijn het weer ook zo beu.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:56

Als Buienradar het bij het rechte eind heeft gaan ze hier ook rond 7 uur weer naar binnen, dan staan ze al 7 uur in de regen en het houdt nog lang niet op ook.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:41

Hier heb ik ze ook bewust afgelopen nacht buiten gelaten zodat ik ze vandaag eventueel wat eerder naar binnen kan halen. In de loop van de middag komt er steeds meer regen en morgen gaat ook drama zijn. Ze staan nu wel redelijk tevreden te eten en vlak voor de stal zijn mensen met de weg bezig en rijden er dus telkens machines langs. Ik laat ze voor nu nog maar even buiten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:11

Buiten laten is wat mij betreft geen optie meer ;( en hier ook nog steeds regen, dus ik heb maar wat waxinelichtjes 'gebakken' :)
Het ruikt hier iig nu heel lekker :)

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:20

Ze staan bij mij sowieso 's nachts binnen vanwege verschillend rantsoen. Ik kan ze niet samen voeren.
Heb ze gewoon buiten gezet en tegen donker weer naar binnen. Regendeken op....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:21

Ik denk dat ze hier in de tent staan er er pas uitkomen als ik met hooi aan kom :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:00

Ik heb ze net binnen gezet. Ze waren het duidelijk zat en Roos begon haar buik op te trekken.

Het is wel een ontzettend voorrecht dat ik thuis ben en dat soort dingen in de gaten kan houden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:05

Ik vind het heel fijn dat ze zelf kunnen kiezen. Op een dag als vandaag, staan ze dan ook vrijwel de hele tijd binnen.
Afbeelding