het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:41

DP, goed verbeeld. :')
Mussen is een goed idee.
Flygill, voor dat moeras en de muggen gewoon wat salamanders en kikkers. Wat vleermuizen nestkasten erbij en beduidend minder muggen.

Hier alles nog droog. Maar ook zoveel mos, meer mos dan gras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:44

DuoPenotti schreef:
Krokodillen houden. Re-wilding is in :j

:')

Ik zat er gisteren echt goed doorheen om heel eerlijk te zijn. 3 paarden thuis en een in pension is gewoon niet handig. Ik moet vanalles van mezelf, en dat maakt het er niet makkelijker op helaas.

Onze boerderij is gewoon zo slecht achtergelaten, iedere dag hebben we wel weer een verrassing in negatieve zin.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:00

Flygill schreef:
DuoPenotti schreef:
Krokodillen houden. Re-wilding is in :j

:')

Ik zat er gisteren echt goed doorheen om heel eerlijk te zijn. 3 paarden thuis en een in pension is gewoon niet handig. Ik moet vanalles van mezelf, en dat maakt het er niet makkelijker op helaas.

Onze boerderij is gewoon zo slecht achtergelaten, iedere dag hebben we wel weer een verrassing in negatieve zin.

:(:)

Vrees dat deze ook erg herkenbaar is voor velen. Wij hebben ons boerderijtje ook gekocht in mega slechte staat. Wat er soms uit de grond omhoog komt! Hele landbouwwerktuigen bv, compleet verroest en onbruikbaar geworden. Ook het huis zelf al veel 'leuke' verrassingen, elektriciteit heel onveilig aangelegd bv.

Alles stap voor stap aanpakken en jezelf tussendoor ook rust gunnen.

Malenka

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:07

Wat dat betreft ben ik heel blij dat we nieuw bouwen inplaats van dat we een oude boerderij opknappen. Ik houd enorm van de charme van oude gebouwen. Maar er kan zoveel mis zijn dat je op het eerste oog niet ziet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:14

Bij mijn schoonouders in het voorhuis bijvoorbeeld zou een 'nieuwe' keuken inzitten. Inmiddels is alle apparatuur vervangen.. Alles was kapot, inductiekookplaat zones kapot, koelkast gaat aan maar koelt niet, oven gaat aan maar doet het niet en hetzelfde met de magnetron.

Bij ons de vloerverwarmingspomp kapot, elektra levensgevaarlijk aangelegd, alle keuken apparaten defect terwijl het op het eerste oog wel goed leek te werken, en zo komen we elke dag weer achter nieuwe dingen die wel eerst goed leken te zijn maar bij gebruik defect zijn.

Maar wat vinden jullie van mijn nieuwe aanwinst?

Afbeelding

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:27

Dat zijn harde dobbers Flygill. Helemaal als je verwacht had dat bepaalde zaken wel oké zijn.

Wij hebben ook een hele zware verbouwing achter de rug en mijn vriend is nu bezig met de afwerking.
Het scheelt dat we qua woonhuis wisten dat àlles vervangen moest worden. Dan is de mindset toch net even anders. Maar ook hier nog vele verassingen.

Probeer er maar mee te dealen dat het zo is en ga stap voor stap verder. De lente komt er binnenkort aan dat geeft ook weer frisse moed.

Qua paarden, leuke nieuwe aanwinst. IJslander?
Goed gekozen moment :o

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:29

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier hadden we verrassend genoeg een lentedag.
Het was droog, de zon scheen en er was geen wind.

Ik heb rustig wat in de tuin gerommeld en ik zag dat er al heel veel bloembollen uitgekomen zijn en dat sommige bomen in de knop zitten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:31

Wat een leuk paard!
Gefeliciteerd.

Nou zeg dat zit wel heel erg tegen ;(
En dan ook meteen vuurdoop betreft weer.

Geen fijne start.

Hier grijs en regen tot half 1.
Daarna wel zacht betreft temperatuur maar de hele dag grijs. Geen zon gezien.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:43

Hier echt heerlijk weer. Flink met de kettingzaag in de weer geweest. Hout voorraad voor komend jaar aanleggen.

@flygill leuk dier.

@ Boemel wat een gedoe met Mirtje. Hopelijk kan je op een voor haar en jullie prettige manier onderzoek doen.

En veel regen in het zuiden dus. Hier is het meegevallen qua hoeveelheid. gelukkig want het is hier echt nog nat genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:47

Boemel: het allerslechtste moment ooit.. Maar ja.. ik was verliefd en hij is alles wat ik niet zocht. :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:58

Flygill schreef:
Boemel: het allerslechtste moment ooit.. Maar ja.. ik was verliefd en hij is alles wat ik niet zocht. :D

Hi hi, ik snap het nu. Verliefd worden, kan je niet plannen <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:02

Leuke pony!

Hier ook lekker buiten bezig geweest en alle blad wat zich in hoekjes had opgehoopt weggeveegd net als de afgewaaide takjes van de Berk die overal op de oprit+borders lagen.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:11

DuoPenotti schreef:
Een hele beleving dan, vanuit een ander land hier carnaval vieren :)

[ Afbeelding ]

Is dit groeten van Texel?

Kruip weer onder mijn meeleessteen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:16

Nee dit is Nederweert aan zee :x

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:30

Leuke ijsco! Al zou een zeepaardje nú wellicht handig zijn.

Maurice doet t goed zag ik, mooi!

Boemel, wat een narigheid… mest wel helemaal schoon qua zand? Lewie poept nog steeds heel veel zand uit. Al bezig met kuur 4 :(

Hier ook flinke verbouwing. Weinig verrassingen maar wel een rechtszaak met de aannemer.. huis nog niet af.

Ik ben weer bezig geweest met de sloten. Alles loopt weer door nu. Hera kunnen longeren en grote opruiming gehouden
Ben wel blij met m’n witte zand :) blijft mooi stabiel ook met veel water. Nu de rest nog.
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:33

Laatste 2x schoon van zand. Wil deze week weer checken. De mest begint weer vorm te krijgen.

Sneu hè dat ze zo jong al zand hebben.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:10

Flygill, is daar niet iets bij wat onder verborgen gebreken oid geschaard kan worden?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:14

boemel schreef:
Laatste 2x schoon van zand. Wil deze week weer checken. De mest begint weer vorm te krijgen.

Nou echt, gaat dan ook gewoon iets niet goed qua verzorging..

Ze is ook niet extra van slag omdat ze Tess mist? Vooral omdat het zo’n binnenvetter is.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:18

Ik zag vandaag eenden zwemmen bij buren in de wei. Ook leuk voor bij de mussen en het moerasland :j

Maurice ziet er verregend uit, maar hij kijkt wel blij! Heb je zijn vriendinnetje ook nog?

Flygill, veel tegenslag dus! Hier hebben we dat ook gehad (en nog eerlijk gezegd). Zodra de zon gaat schijnen kun je er hopelijk beter mee omgaan. Voor mij geldt dat iig wel. Als ik lekker buiten bezig kan zijn dan maak ik me geen zorgen om de krotstatus van onze woning :')

Leuke nieuwe pony heb je gekocht, maar kan me ook voorstellen dat het wat veel is nu. Houd je deze in pension of komt hij ook naar huis?

Zandkuren, ik doe er standaard 1 in de maand en er zit altijd wel zand in de mest als ik test. Niet gek ook aangezien ze 12 uur per dag in een grote zandbak en zandpaddock lopen := Ik hoop op deze manier het onder controle te kunnen houden en klachten te voorkomen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:33

MarjanB schreef:
boemel schreef:

Nou echt, gaat dan ook gewoon iets niet goed qua verzorging..

Ze is ook niet extra van slag omdat ze Tess mist? Vooral omdat het zo’n binnenvetter is.

Dat weet je nooit, maar aangezien Tess en Diekke beide de laatste tijd niet echt lief tegen haar waren, heeft ze nu veel meer rust.
Ik betwijfel of ze echt een binnenvetter is. Ze is doorgaans vrij duidelijk in haar mening :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:41

Flygill, balen van de tegenslag. Maar wat een leuke aanwinst. Daar ben ik wel jaloers op.

Dais eenden in de wei zwemmen…… wij zagen onderweg ook al weer dat de weilanden nog meer onderwater stonden dan een week geleden. Echt niet fijn zoveel water.

Maurice is te leuk.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 23:31

Flygill hij ziet er leuk uit!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 08:27

Zeker is zijn vriendinnetje er nog, maar Antoinette besloot toch liever Antoine te zijn :)) (het is toch een mannetje vrees ik :') )

Afbeelding

Leuke nieuwe aanwinst de ijslander! Vierganger of vijfganger? Nog een jonkie?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 08:29

Ze zijn zo leuk! En ze verdragen elkaar wel goed ondanks dat het 2 mannetjes zijn?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 08:30

Dais_ schreef:
Ze zijn zo leuk! En ze verdragen elkaar wel goed ondanks dat het 2 mannetjes zijn?

Voorlopig gelukkig wel! Ze zijn echt dikke vrienden. In het wild leven ze ook in grote groepen dus ik denk dat het wel losloopt, zeker als er geen dame bij staat om over te vechten.

En er is denk ik een groot leeftijdsverschil, Antoine is nog heel jong (anderhalf) en ik denk dat Maurice al eerder senior is. Antoine heeft echt veel respect voor Maurice :j