Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:Ik heb een dilemma, 3 jaar geleden heb ik geipregneerde paaltjes gekocht, sommige moet ik nu al vervangen omdat ze in de grond doorgerot zijn
Nu heb ik 4 opties maar ik twijfel, ook gezien de kosten
optie 1, de snelste en goedkoopste, koop alleen dezelfde paaltjes ( wel in olie zetten voor de ze grond
ingaan dit keer)
Voordeel miste uitgave per keer
Nadeel, blijf aan het vervangen en op lange termijn is dit qua stuksprijs duurder
optie 2, ik koop een grote partij in, min afname 80 stuks dan is het 6.50 per stuk, ik vervang alles aan
de binnenzijde en zet deze meteen in afgelopen olie, wat nog goed is blijft reserve, de overige
50 nieuwe paaltjes verkoop ik tegen hogere prijs
Voordeel, lagere inkoopprijs, meteen langer beschermd door de behandeling
Nadeel, geld voorschieten en zien of het verkocht raakt
optie 3 kunststof, 9.39 per stuk, min. afname 60 stuks, ik vervang nu alleen de binnenste palen en
verkoop de rest. Wat overblijft van de binnenste palen heb ik als reserve voor buitenom.
Voordeel gaat levenslang mee
nadeel, voorschieten voor wat ik overhoud en wil verkopen en ik heb dan 2 soorten palen
rondom en binnenin, deze kan ik op termijn ooit ook vervangen
tine10 schreef:Lynn_Nikita schreef:Ik heb een dilemma, 3 jaar geleden heb ik geipregneerde paaltjes gekocht, sommige moet ik nu al vervangen omdat ze in de grond doorgerot zijn
Nu heb ik 4 opties maar ik twijfel, ook gezien de kosten
optie 1, de snelste en goedkoopste, koop alleen dezelfde paaltjes ( wel in olie zetten voor de ze grond
ingaan dit keer)
Voordeel miste uitgave per keer
Nadeel, blijf aan het vervangen en op lange termijn is dit qua stuksprijs duurder
optie 2, ik koop een grote partij in, min afname 80 stuks dan is het 6.50 per stuk, ik vervang alles aan
de binnenzijde en zet deze meteen in afgelopen olie, wat nog goed is blijft reserve, de overige
50 nieuwe paaltjes verkoop ik tegen hogere prijs
Voordeel, lagere inkoopprijs, meteen langer beschermd door de behandeling
Nadeel, geld voorschieten en zien of het verkocht raakt
optie 3 kunststof, 9.39 per stuk, min. afname 60 stuks, ik vervang nu alleen de binnenste palen en
verkoop de rest. Wat overblijft van de binnenste palen heb ik als reserve voor buitenom.
Voordeel gaat levenslang mee
nadeel, voorschieten voor wat ik overhoud en wil verkopen en ik heb dan 2 soorten palen
rondom en binnenin, deze kan ik op termijn ooit ook vervangen
Optie 2 snap ik niet. Waarom zouden mensen bij jou de palen tegen hogere prijs willen kopen?
MarjanB schreef:Zou de huidige vervangen maar goed wat voor een palen zijn het? Kan me voorstellen dat als de rest op korte termijn ook gaat je de rest ook vervangt. Maar goed kan niet in je portemonnee kijken
MarjanB schreef:Van die groen geïmpregneerde?
belle_boef schreef:De kunststof palen die ik heb zijn afhankelijk van de lengte tussen de 6 en 9€. Dat Is dat wel de afhaal prijs.