Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:52

Jeetje jullie gaan echt snel ~~}> kan het niet bijhouden!

In overleg met onze loonwerker besloten dit jaar de weide niet te bemesten. Ons Mini Paard heeft een paar keer koliek gehad het afgelopen najaar. Heel toevallig nádat er bemest was :oo

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 11:52

Hè Jitske dat is erg. Klinkt inderdaad hetzelfde. Wat rot.

Chasey wat een succesverhaal. Fijn dat de kat weer vrolijk rondhobbelt.

Succes zo Azmay. Ah die kleintjes zijn schurken. Leuk dat je neefje zo leuk met haar is.

Klopt inderdaad Karin.

Wij zijn in Utrecht. Eerst de gewone onderzoeken daarna MRI. Wij zijn hier nog wel even zoet.
Afbeelding

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:00

Leuk zo je neefje met de pony :)

Selka, Ach die arme hond. En hij past ook niet goed op de tafel, oeps.
Ik hoop echt dat het uiteindelijk goed komt! Ik ga voor je duimen.

Ik ben net naar Duitsland geweest om weer shetlander/haflinger graszaad te halen. Speciaal fructaanarm voor sobere rassen. Kom ik thuis, verkeerde zakken meegenomen. :') Dus ik moet zo weer terug. Lekker bezig weer.

Hier in het weekend ook weer fijn bezig geweest met de paardjes. Nick is nog in zijn jolige bui over de paddock gesprongen. Hij was aan het racen en besloot rechtdoor te gaan ipv met de bocht mee. Hij was na de sprong net zo verbaasd als ik :') Stom paard.
Wel weer een bewijs dat ie wel kan springen. En hoe! Hupste er zo overheen. Met twee vingers in de neus. Of twee hoeven.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:12

Chasey welk graszaad is dat wat jij haalt en waar?

Superpony, die van mij hebben bomen om aan te schuren en af toe gebruikt Melle de electriciteitspaal die midden in de wei staat :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:49

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:54

Houdt je bezig Chasey :')

Sterkte Selka!

Ik vindt mijn merrie net voor de 2e keer liggend in de wei
Lijkt gewoon rustig te doezelen/zonnen maar toch maar ff in de gaten houden..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:04

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:13

Hallo allemaal!! Zou ik mij bij jullie mogen voegen?! Voor de gezelligheid en misschien voor wat tips en tricks along the way?! Mijn vriend en ik zijn bezig met de aankoop van een huis waar de paardjes aan huis kunnen staan. Er is nu echter nog niets gerealiseerd voor paarden en er is met dit specifieke huis nog niets rond (donderdag tweede bezichtiging en daarna gesprek met hypotheekadviseur), maar als dit huis het niet wordt, wordt het sowieso een ander huis waarbij ze mee kunnen :+:

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:38

Ik klets ook graag weer mee. :) Heb hier al eens kort iets gepost, maar daarna uit het oog verloren haha.

Ik heb sinds november mijn eigen stal en dus eindelijk m'n 3 (+ veulen binnenkort) paardjes aan huis :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:50

Welkom :o

Sterkte Selka, hij ziet er sneu uit zo :(:)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:51

Karin_deB schreef:
Houdt je bezig Chasey :')

Sterkte Selka!

Ik vindt mijn merrie net voor de 2e keer liggend in de wei
Lijkt gewoon rustig te doezelen/zonnen maar toch maar ff in de gaten houden..

Mijn merrie ligt - zeker met het zonnetje erbij - het liefst de hele dag te soezen. Ze staan nu bijna een jaar aan huis en beguin er nu pas een beetje aan te wennen....

Sterkte Selka!

Welkom aan de nieuwe!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:54

Ah Selka, hij is echt heel beteuterd.
Sterkte daar, ik hoop dat het meevalt en hij weer een stuk vrolijker mee naar huis kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:58

Selka schreef:
Hè Jitske dat is erg. Klinkt inderdaad hetzelfde. Wat rot.

Chasey wat een succesverhaal. Fijn dat de kat weer vrolijk rondhobbelt.

Succes zo Azmay. Ah die kleintjes zijn schurken. Leuk dat je neefje zo leuk met haar is.

Klopt inderdaad Karin.

Wij zijn in Utrecht. Eerst de gewone onderzoeken daarna MRI. Wij zijn hier nog wel even zoet.
[ [url=m/D9vgAV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooooooh wat een naar gezicht Selma..... hopelijk kunnen ze snel iets voor hem doen, de ziel. Veel sterkte!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:02

Selka, och nee, wat een stres! Wij hebben een paar terug onze Deense dog moeten laten inslapen op 4 jarige leeftijd vanwege acute wobbler. Ik hoop echt dat het bij jullie gewoon op te lossen is! Arm ding ligt er ook wel een beetje sneu bij.

Chasey, aaaah balen zeg! Maar wel lachen van Nick, haha wat een portret. Zolang ze het maar niet doen om uit te breken haha

Het grove hooi hebben ze inmiddels over een meter of 50 verspreid, maar eten ho(oi) maar... Dus toch maar andere baal aangebroken :+ . Hooi ging al hard, maar zo helemaal :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:23

Kan morgen nog een keer heen en weer rijden. Het zaad wat we nodig hadden was op :’)

Nick ligt met dit weer ook veel hoor. Echt lekker slapen en doezelen.

Welkom! Laurie en Utopia

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:29

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:18

Karin_deB schreef:
He bah sterkte Selka, hopelijk kunnen ze jullie helpen!

Vraagje over de Pavo Fieldcare. Het voorschrift zegt 300-400kg/ha (niet met drijfmest geinjecteerd stuk land). Mijn land is ongeveer 2500m2.
Dan heb ik ongeveer 100kg nodig toch?

2500m2 is 1/4e van een hectare dus 75 tot 100 kg op jouw stuk
Heerlijk weer vandaag , de hele dag in mijn shirt gewerkt, net klaar met werken, zo kinderen oppikken en straks eindelijk weer eens rijles, veel te lang niet gereden en les gehad :o

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:49

Dankjullie! Wat een fijn onthaal :) En leer gelijk weer wat bij: land bemesten! Eigenlijk heel stom dat ik daar niet aan denk :P De boer waar m'n paarden nu staan doet het ook altijd, dus logisch dat ik dat straks zelf ook moet doen!

Wij moeten trouwens echt alles qua paardenvoorzieningen nog zelf bouwen. Zijn er dingen waar jullie nu tegenaan lopen waar je ons voor wilt behoeden? Bijv. locatie van hooi opslag t.o.v. de stallen, hekwerk, etc.? Zou fijn zijn als jullie met mij willen delen waar jullie tegenaan zijn gelopen :)

Selka: beterschap voor je doggie.. zal zo even teruglezen wat er met hem aan de hand is, maar sneu ziet ie er zeker uit :(:)

Geniet van het rijden straks Lynn_Nikita, het is inderdaad heerlijk weer!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:55

Selka, wat sneu. Hopelijk vandaag antwoorden en een behandelplan. Sterkte!!

ClaudiaHS, oke. In de tuin naast onze paddock staat zo een metalen electra mast. Dan ziet hout er zo ''anders'' uit. Wel mooier natuurlijk, maar zie onze paarden al schuren.
Hier schuren ze ook graag tegen de bomen. Hebben een paal met 2 borstels, maar nee...........

Heb in een t-shirt uitgemest, maar op de fiets toch nog wel fris. Heb een e-bike an ga maar 19-21 km, maar de kou op mn kop kan ik echt niet tegen.

xxUtopiaxx, ik zou afwachten tot je concreet een huis en grond hebt en dan gaan kijken wat daar het beste past. Wij hebben een soort mini pp op gehuurd stuk, dus afhankelijk van hoe het was. Wel iets aangepast, maar tuin en oprit van bewoners kunnen we niks mee helaas. Zou het zelf absoluut anders doen.
En ik zie vooral hoe de paarden graag lopen en zou daar meer op inspringen.
Bemesten hoeft niet per se. Ligt aan hoeveel m2 gras je hebt. hoeveel je gebruikt, hoe het onderhouden is etc.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 16:08

Bedankt allemaal, ook voor de tip!

Ze hebben hem opgenomen. Wobbler werden we nog voor gebeld ja. Maar hij heeft geen symptomen dus ik hoop dat dit het niet is. We hebben al akkoord gegeven voor een MRI van de nek als rug niks laat zien.

Wat een nare verhalen allemaal. Zijn ze toch een stuk minder sterk dan je denkt.

Welkom Utopia en laurie!

Haha Marlies heerlijk maar niet heus. Ik zou het inhouden op hun zakgeld ;)

Het is zeker heerlijk weer. Hier liggen ze ook te dommelen in de zon.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:57

Lynn_Nikita schreef:
Karin_deB schreef:
He bah sterkte Selka, hopelijk kunnen ze jullie helpen!

Vraagje over de Pavo Fieldcare. Het voorschrift zegt 300-400kg/ha (niet met drijfmest geinjecteerd stuk land). Mijn land is ongeveer 2500m2.
Dan heb ik ongeveer 100kg nodig toch?

2500m2 is 1/4e van een hectare dus 75 tot 100 kg op jouw stuk
Heerlijk weer vandaag , de hele dag in mijn shirt gewerkt, net klaar met werken, zo kinderen oppikken en straks eindelijk weer eens rijles, veel te lang niet gereden en les gehad :o

Stom is dat, dat ik ineens twijfel aan zo'n simpele rekensom :')

Wilde de paarden van de wei halen maar Jewel ligt weer te zonnen..
Heb ze maar even laten staan dus.
Ben vandaag 4x wezen kijken waarvan ze 3x lag en precies de ene keer dat ze stond had ik wel een camera bij :')

Hopelijk heb je gauw duidelijkheid Selka!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:25

superpony schreef:
xxUtopiaxx, ik zou afwachten tot je concreet een huis en grond hebt en dan gaan kijken wat daar het beste past. Wij hebben een soort mini pp op gehuurd stuk, dus afhankelijk van hoe het was. Wel iets aangepast, maar tuin en oprit van bewoners kunnen we niks mee helaas. Zou het zelf absoluut anders doen.
En ik zie vooral hoe de paarden graag lopen en zou daar meer op inspringen.
Bemesten hoeft niet per se. Ligt aan hoeveel m2 gras je hebt. hoeveel je gebruikt, hoe het onderhouden is etc.

Thanks voor je antwoord! Het is zeker beter om te wachten tot we daadwerkelijk een huis gekocht hebben, om duidelijke plannen te maken, maar wel leuk om te merken dat er nog zoveel meer bij komt kijken om je paarden aan huis te hebben dan je in eerste instantie aan denkt.. of althans, ik :P Haha.. dus ben blij dat ik jullie nu al gevonden heb! Kan ik lekker meelezen en ideeën opdoen :D Als we dan straks echt een plekje hebben gevonden kan ik gericht vragen gaan stellen :):)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:11

Als je een huis koopt kan je wel bedenken waar je alles wil,maar het moet ook maar mogen.Ondanks dat het je eigendom is mag je er niet zomaar op bouwen.Zo staat bij mij de stal achterin op de grond dat is zo'n 300 meter lopen.Dus dat was ook over 300 meter stroom en water leggen :-). en zo zit je ook met je mesthoop en zo je mag niet altijd doen wat jou handig lijkt of je bak aan leggen.Wat dat betreft is het wel handig als je koopt om te kijken wat er wel en niet mag en wat jou handig lijkt.En wat voor buren je krijgt.....Als je er krijgt die totaal antidier zijn kan je het nog wel eens moeilijk krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:30

Ik mocht juist wel vergunningsvrij en niet verder dan 4 meter van de woning af. Zo is het overal verschillend

net een heerlijke les gehad, blij dat ik weer begonnen ben. Ik rij al tijden bitloos omdat hij met bit heel onrustig liep. Nu heb ik toch weer het bit erin gehangen om te kijken hoe het ging en hij loopt er eigenlijk heel fijn mee. Bedacht me tijdens de les dat bij de osteo laatst de kaak ook vastzat, die heeft zij ook losgewerkt dus dat zal nu zeker in zijn voordeel hebben gewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 20:26

Wat fijn Lynn_Nikita!

Wij hebben een antwoord. Een infarct in de rug.. kleine kans, domme vette pech. Ik heb een topic geopend mocht iemand van jullie iets weten? [BB] Revalidatie hond