In overleg met onze loonwerker besloten dit jaar de weide niet te bemesten. Ons Mini Paard heeft een paar keer koliek gehad het afgelopen najaar. Heel toevallig nádat er bemest was

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin_deB schreef:Houdt je bezig Chasey![]()
Sterkte Selka!
Ik vindt mijn merrie net voor de 2e keer liggend in de wei
Lijkt gewoon rustig te doezelen/zonnen maar toch maar ff in de gaten houden..
Selka schreef:Hè Jitske dat is erg. Klinkt inderdaad hetzelfde. Wat rot.
Chasey wat een succesverhaal. Fijn dat de kat weer vrolijk rondhobbelt.
Succes zo Azmay. Ah die kleintjes zijn schurken. Leuk dat je neefje zo leuk met haar is.
Klopt inderdaad Karin.
Wij zijn in Utrecht. Eerst de gewone onderzoeken daarna MRI. Wij zijn hier nog wel even zoet.
[ [url=m/D9vgAV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Karin_deB schreef:He bah sterkte Selka, hopelijk kunnen ze jullie helpen!
Vraagje over de Pavo Fieldcare. Het voorschrift zegt 300-400kg/ha (niet met drijfmest geinjecteerd stuk land). Mijn land is ongeveer 2500m2.
Dan heb ik ongeveer 100kg nodig toch?
Lynn_Nikita schreef:Karin_deB schreef:He bah sterkte Selka, hopelijk kunnen ze jullie helpen!
Vraagje over de Pavo Fieldcare. Het voorschrift zegt 300-400kg/ha (niet met drijfmest geinjecteerd stuk land). Mijn land is ongeveer 2500m2.
Dan heb ik ongeveer 100kg nodig toch?
2500m2 is 1/4e van een hectare dus 75 tot 100 kg op jouw stuk
Heerlijk weer vandaag , de hele dag in mijn shirt gewerkt, net klaar met werken, zo kinderen oppikken en straks eindelijk weer eens rijles, veel te lang niet gereden en les gehad
superpony schreef:xxUtopiaxx, ik zou afwachten tot je concreet een huis en grond hebt en dan gaan kijken wat daar het beste past. Wij hebben een soort mini pp op gehuurd stuk, dus afhankelijk van hoe het was. Wel iets aangepast, maar tuin en oprit van bewoners kunnen we niks mee helaas. Zou het zelf absoluut anders doen.
En ik zie vooral hoe de paarden graag lopen en zou daar meer op inspringen.
Bemesten hoeft niet per se. Ligt aan hoeveel m2 gras je hebt. hoeveel je gebruikt, hoe het onderhouden is etc.