Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yontheke schreef:Ze zijn ingegraven en daarna nog wat zand er overheen zodat de kieren opvullen. Nee, niks meer er rond. De paarden lopen ze erg stevig in de grond. Nog nooit geen problemen mee gehad. Ook niet met urine in de stallen etc. In de zomer liggen ze open en bloot en in de wintermaanden ligt er wel bodembedekking in zoals Allspan.
Tinky12 schreef:Kirr...in Nederland heb je een meldingsplicht vanaf 10 kuub p/u,vandaar dat de pompen voor particulieren daar net onder zitten.
Zou eens informeren of je als particulier (minder dan 10 kuub dus) ook meldplichtig bent.
Ik zit ook op zandgrond maar als er zoveel water tegelijk opkomt stopt de snelle doorstroming ook.Water zakt wel weg maar vind te overvloedig sproeien geen meerwaarde hebben.Kost alleen maar stroom![]()
Ik heb mijn sproeiers/slangen trouwens via MP
Djeenie schreef:Tinky12 schreef:Kirr...in Nederland heb je een meldingsplicht vanaf 10 kuub p/u,vandaar dat de pompen voor particulieren daar net onder zitten.
Zou eens informeren of je als particulier (minder dan 10 kuub dus) ook meldplichtig bent.
Ik zit ook op zandgrond maar als er zoveel water tegelijk opkomt stopt de snelle doorstroming ook.Water zakt wel weg maar vind te overvloedig sproeien geen meerwaarde hebben.Kost alleen maar stroom![]()
Dus, als je < 10 kuub/u zit, hoef je niks aan te vragen? Gewoon mannetje laten komen en klaar?
Djeenie schreef:Tinky12 schreef:Kirr...in Nederland heb je een meldingsplicht vanaf 10 kuub p/u,vandaar dat de pompen voor particulieren daar net onder zitten.
Dus, als je < 10 kuub/u zit, hoef je niks aan te vragen? Gewoon mannetje laten komen en klaar?
Solleke_Noah schreef:Dubbeldun: merci voor de info. Helaas mogen we niks aan de ondergrond veranderen dus dat blijft dan waarschijnlijk niet goed, rechtstreeks op de klei gelegd.
Djeenie schreef:Zo hee, wat een werk in die hitte al dat hooi binnenhalen! Knap gedaan
Solleke, waarom neem je geen klinkers ipv steenschotten? Of heb ik daar overheen gelezen?
Hier bewolkt, denk dat er onweer op komst is... Paarden zijn goed aangekomen bij schoonouders gisteren, kunnen ze lekker zelf kiezen of ze de stal in gaan of niet