Iedereen is druk bezig met dit mooie weer zie ik al. Ik ben daarop geen uitzondering. Ook hier gaat de compost over de weides en dat doe ik met de kruiwagen, pittig klusje wel. Ik probeer op vrije dagen drie kruiwagens te doen en op werkdagen houd ik het bij één.
Vandaag moet ik nog even aan de slag met de compost, maar eerst even bijkomen op de bank. Vanochtend het plafond van de keuken gesausd en zonet met mijn vriend een dode boom omgehaald. Die stond in de paddock en laatst was er al een flinke tak vanaf gewaaid, ik vond het toch een beetje eng. Was ook nog een flinke klus en ik voel mijn armen nu wel.
ClaudiaHS
Geplaatst: 24-02-19 15:36
Ik heb geprobeerd een foto te maken van het stuk maar denk dat het niet heel duidelijk is. Stukje links is vorig jaar gefreesd en gezaaid. Stukje ernaast gisteren gefreesd. Daaromheen de track.
Stuk rechts van het perceel.
Panorama foto van het hele stuk. Op de achtergrond met wit lint loopt de track.
Mijn merrie stond echt ongelooflijk te zweten vandaag. Ik wilde haar het land nog laten slepen, maar daar heb ik dus maar vanaf gezien. Arm beest. Het liep er nog net niet met straaltjes af. Ik denk dat ik morgen de onderste helft van haar hals eraf scheer, net als haar borst. Anders gaat ze nog een zware week krijgen. Jolly en Miracle hadden het ook flink warm, maar stonden niet te zweten. Hebben jullie paarden/pony's dat ook?
Hier ook geen last van warmte. Cheetah is wel enorm in de rui nu, dus die is het meeste van zijn dikke vacht kwijt.
JudithO
Geplaatst: 24-02-19 19:59
Nou ja die van mij zijn Shetlanders met vacht formaatje Teddy, dus bijv warmbloeden zijn niet echt een goede vergelijk
Antheman
Geplaatst: 24-02-19 20:00
Azmay schreef:
Hoe gaat het Antheman?
Goed!
Vanmorgen toch de DA gesproken, hij was bij mijn buuf. Uiteindelijk haar paard in mijn trailer naar de kliniek gebracht. Hij had een slokdarmverstopping. Hij mag zeer waarschijnlijk morgen naar huis. Wat een stress.
Floki was ook eind vd middag nog ok, heeft honger, dat wel. Maar hij bood zich wel steeds aan en ik heb ook nog 5 minuten gespeeld met hem. Ik denk dat t gevaar geweken is
De Fuchs zweet hier ook echt met dit weer, de andere twee hebben nergens last van.
Die verwende knollen van mij weigeren om het grove hooi te eten .
Selka
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-19 08:02
Lekker bezig flew. Spierpijn vandaag? Wat zonde ClaudiaHS. Hopelijk komt het volgend jaar mooi vol op. Gelukkig Antheman. Enge dingen slokdarmverstoppingen. Hebben ze al eieren voor hun geld gekozen en het grove hooi gegeten Marlies?
Ik ben al heel de nacht aan het spoken. Gister na het spelen liep onze dog wat kreupel. Begon s avonds iets te slepen dus naar die dierenarts geweest. Corticosteroïden gehad en zou vandaag grotendeels over moeten zijn. Vriend is beneden gaan slapen en toen hij piepte gaan kijken. Had ie alles onder geplast. Inmiddels is heel de achterkant vanaf de lendenen verlamd. Dierenarts gaat ons doorverwijzen naar Utrecht maar die zijn daarvoor pas vanaf 8 uur bereikbaar. Ik hoop maar dat we snel terecht kunnen. Dit is zo vreselijk zielig en hij is te zwaar om continue mee te zeulen (78kg).
Oh wat vreselijk Selka. Onze leonberger had afgelopen december hetzelfde. Achterhand verlamd en compleet incontinent door een verkeerde beweging bij het spelen. Wij hebben hem in moeten laten slapen, hij was net 4 geworden...
Hopelijk vinden ze bij jouw hond iets dat wel behandelbaar is. Heel veel sterkte
Poe 2 pas. Hopelijk is er iets aan te doen. Onze kat is in het verleden vast komen te zitten in zo’n draai-kiep raam. Achterpoten helemaal verlamd en inderdaad ook incontinent. We gingen naar de dierenarts om in te slapen, maar de dierenarts zei “nee dat doen we niet, want dit komt wel weer goed!” Nou dat zou je niet denken, beestje kon niks meer met de achterkant. Maar toch helemaal goed gekomen! Enige wat ze nu niet meer kan is de nagels intrekken van de achterpoten. Voor de rest is er niets meer van te zien. Hopelijk komt het met jouw hond ook weer goed. Sterkte in ieder geval.
ClaudiaHS
Geplaatst: 25-02-19 10:02
Wat sneu Selka en nog zo jong. Hopelijk zit er 'gewoon' een zenuw klem ofzo en kunnen ze er wat aan doen.
Fijn dat het weer beter gaat Antheman.
Hier hebben de paarden nog niet echt last van zweet geloof ik. Puck en Rocky zijn flink aan het haren. Overal liggen witte plekken. Melle heeft nog een 100gr deken om. Ik kan hem overdag wel afhalen maar snachts vriest het nog en als ik hem eenmaal af doe, wordt het een hel om hem weer om te krijgen Dus hij moet hem nog maar even omhouden tot het snachts wat minder koud is.
Azmay
Geplaatst: 25-02-19 10:11
Sterkte Selka. Heb best een beetje spierpijn Diva staat nu overdag bloot en in de nacht met 200g. Heeft ook echt een super dun vachtje. Prim is een teddybeer en heeft het best een beetje warm volgens mij. Staan nu lekker op de wei voor een uur of 4. Prim met een graasmasker.
Dadelijk weer met de knol aan het werk, het is een vreselijk traag proces eigenlijk. Vorige keer ging het in de stal geweldig en met het wandelen naar de paddock vond ik het echt k*t gaan. Maar toen ik daar aan de thee zat kreeg ik te horen dat ze het geweldig vond dat paard zich in de paddock zonder te schoppen of bijten aan de kant liet zetten door mij, voorheen had ze dat gewoon echt niet getolereerd. Dus het is ook een beetje dat ik er te dicht op zit om de verbetering goed te zien denk ik.
Edit: Oja, die kleine rotpony ook. Mijn neefje is er heel graag mee bezig dus die kwam gisteren voor de derde keer. Hij mocht haar helemaal "alleen"mee nemen naar de wei van mij. Pony loopt toch extreem traag en ik moet haar vooruit trekken zeg maar (werkpuntje ) Dus ik loop met Diva voorop, hoor hem mopperen dat die pony door moet lopen. Wil net gaan zeggen dat ze dat nog niet doet en hoor ineens kleine drafpasjes en ze huppelt zo naast hem en loopt vlot mee Ponyfluisteraar hierzo Boefje een balkje voor de ogen zoals het hoort
Laatst bijgewerkt door Azmay op 25-02-19 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt
He bah sterkte Selka, hopelijk kunnen ze jullie helpen!
Vraagje over de Pavo Fieldcare. Het voorschrift zegt 300-400kg/ha (niet met drijfmest geinjecteerd stuk land). Mijn land is ongeveer 2500m2. Dan heb ik ongeveer 100kg nodig toch?
Azmay, fijn van je lekkere rit samen. Het is wel raar dat je een nieuwe foto hebt, hahaha
ClaudiaHS, mooi stuk hoor. Schuren die van jou nooit aan die houten palen??
Azmay, kinderen en dieren zijn vaak de beste combi.
Wij zijn ook alleen buiten geweest. Ik vind het te zonde om binnen te zitten, maar moet dan eigenlijk nog huishoudelijke taken. De grond ziet er niet meer uit. 's winters elke dag een zooi, vanwege vieze beesten poten. Ook al maken we ze droog bij de deur. En zomers alles vies, omdat ik het zonde vind om binnen bezig te gaan