Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:00

Lief Lisa!
Mijn ruin is wel een luiwammes, hij ligt veel om te rusten. De rest staat er dan bij te soezen. Vandaag werd hij hardmondig overeind gejaagd door de Shet, die vond dat het tijd was om te spelen :')

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:01

Even snel opgezocht. Klopt inderdaad. Wij hebben het in het dakbeschot zitten en daar geld het dan nog niet voor. Maar zal ook niet lang meer duren denk ik. We willen het toch wel weg halen, maar weet nog niet wanneer dat gaat worden.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:34

Donja: wat een mooie club zo. Straalt veel rust uit.

Ik kan ze zo zien vanuit m'n woonkamer door het raam.
Ze liggen iedere avond zo.
Hjala kan onwijs hard kreunen en dromen grappig ze heeft toch niet door dat ik d'r zie!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:07

Goedemorgen, vandaag weer een enigszins witte ochtend, heb al geappt of mijn les wel doorgaat.
Mijn paddock is bevroren, dus tja....

Wat en schattige foto's allemaal..... Daar smelt je hart toch van!
Hier liggen ze ook graag... Regen, sneeuw of zon!
Ook ik kan ze vanuit mijn slaapkamer en woonkamer zien.....
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 13-02-16 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:10

Asbest dat in contact staat met de buitenlucht is vanaf 2024 verboden. Dat zijn dus alleen de dakplaten en dergelijke. Dakbeschot valt hier Niet onder. Dat zit onder de pannen en is dus niet in direct contact met de buitenlucht. Het gaat erom dat de asbest afgebroken wordt door de regen en sneeuw en zo in de grond terecht komt.
Er is vanaf dit jaar subsidie mogelijk voor meer dan 35m2. Dat is ongeveer 4,- de meter.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:19

Oooh zomerfoto's! <3 En Lisa, zo zoet!

Hier ook alles wit.. en droog! Niet keihard dus ik ga zo even wat rekken en strekken in de bak. :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:33

Dynamiek dat klinkt veel belovend, veel plezier maandag!

Lisa_vera wat super schattig <3

Donja dat zijn ook heerlijke plaatjes :)

Monmaster ook al zo'n lekker uitzicht!

Het is hier heerlijk weer en gisteren was het ook al goed :D Wel fris en ik heb er gisteravond niet bij stil gestaan dat het zou gaan vriezen, had de bak even moeten slepen. Maar het is niet heel hobbelig en ook niet hard bevroren dus over een paar uurtjes kan ik wel slepen denk :)

Gisteren Orenda weer gereden en ze was zo braaf! Er gebeurde van alles op het terrein omdat we bezig zijn met een nieuwe inrit en grond rond ons huis ophogen/uitvlakken. Maar ze heeft geen stap verkeerd gezet, knap ding!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:37

Hier is de paddock iets opgevroren, maar dat zal met de zon wel snel weg zijn. Mijn waterkraan deed het niet, dus ze hebben eens een keer geen nat hooi. Hopelijk kom ik er mee weg.

Liggen doen ze hier 's nachts op stal wel en overdag in de paddocks alleen in het voorjaar. Dan geeft de grond waarschijnlijk verkoeling aan het nog te dikke haarkleed.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:42

Volgend weekend gaat het hier ook vriezen zeggen ze, met nog wat kans op sneeuw dus ik ben benieuwd wat het brengt.

Gister maar graszaad gehaald alvast, kan ik beginnen met doorzaaien na de vorst ;) het gras groeit hier gewoon door dus nieuw gras zal ook wel groeien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:44

Ik wilde eerst maar eens gaan kalken hier. Gaat morgen regenen dus dat komt mooi uit.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:58

Met de buien die hier momenteel over trekken spoelt alles gewoon weg dus dat is een beetje zonde om het nu te doen.
Er zit daar in de grond inmiddels ook genoeg organisch materiaal na 3 jaar alleen maar maaien ;)
Misschien volgens jaar een keer met kalk eroverheen, even kijken hoe het er dit jaar uit komt.

Er staat al meer gras dan dat ik had verwacht nadat het door iemand omgeploegd en ingezaaid is (met graan) 3 jaar geleden. Aangezien dit door een boer gedaan is die geen enkel recht op het land heeft, maar heeft gedacht van oh, dat is wel een mooi stukje om erbij te pakken, hebben we het graan afgemaaid en heb ik sinds toen alleen nog maar gemaaid. Inmiddels staat er op 3/4 bruikbaar gras maar op de rest komt het nog niet echt door door al het onkruid dat er nog staat. Deze plekken ga ik dit jaar zaaien in de hoop dat ik aan het eind van het jaar gewoon een wei vol met gras heb.
Volgend jaar komen er dan een paar schapen op om het te onderhouden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:58

Regen? Mijn weerapp houdt het op sneeuw :brr:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:03

Die sneeuw moet eerst vanuit Frankrijk nog door Belgiƫ, dus voor het hier is .... :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:06

Hier ook sneeuw morgen maar zal niet veel voorstellen. Vanmorgen alles wit (nu nog een beetje), zo mooi! Bak lekker droog dus paard 1 met westernzadel gereden en we wennen goed aan elkaar zo. Ze is echt veel relaxter en we hebben ook gedraafd, even balans hervinden en de bak was op sommige stukjes net iets te hard maar zaten fijne stukjes bij! Daarna paard 2 gelongeerd en die heeft een minuut of 10 gebokt en gegaloppeerd met piepjes en scheten.. :') Vrij zeldzaam voor hem dus ik lag echt in een deuk, daarna beide kanten op keurig ontspannen en gehoorzaam afgesloten. <3 Man heeft de stallen al gedaan en we gaan zo lekker lunchen en shoppen in de stad, ook wel weer eens leuk.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:35

DubbelDun schreef:
Die sneeuw moet eerst vanuit Frankrijk nog door Belgiƫ, dus voor het hier is .... :D

Nou met het briesje wat er hier staat is het zo in Nederland hoor :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:52

Het is in 2 uur nog niet eens bij Nederland aangekomen, hier waait het iig niet hard.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:37

gefeliciteerd voor degenen die jarig zijn.hier schijnt een zonnetje.maar wat koud.is niet erg.beter da die regen. vaamorgen zou ik mijn tinker buiten zetten. maar ze stond te zweten op stal. ze heeft geen koorts en is vrolijk. ze zweet wel vaker vooral als het een graad of 7 is. maar had vanmorgen niet verwacht. het was nog bij nul. toch maar even een dek opgedaan toen ik haar buiten liet totdat ze droog was. hoe hebben jullie dat? ben niet altijd in de gelegenheid om na een half uur het dek af te doen ivm werk. maar mij is verteld nooit een paard bezweet buiten te zetten.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:57

Paard dat op adem en afgekoeld os kan buiten. De huid is dan droog en de vacht Nat. Kan geen kwaad. Is ze hier nog nooit wat van overkomen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:53

Kan ik iemand even pb over een klein ongelukje? :oo

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:36

Kom maar hoor Janine

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:58

Mij ook hoor als het nog nodig is.Janinevv

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:01

Van 9:30uur tot nu bij de paardjes geweest. Heerlijk weer. Gisteren een nieuwe baal hooi gekregen. Die had ik dus open gemaakt en zeiltje erover. Toen ik even in de keuken stond. Zag ik dat er geen zeil over het hooi zat. Wist toch zeker dat ik dat gedaan had. Dus ik kijken. Loopt Rosie er mee door de bak te slepen. Happen er boven op staan trekken. Dat hoef ik dus niet meer te trainen met schrik training haha.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:08

Handig te weten van die asbest, al ben ik er straks vanaf zonder wat te doen :D

Wat een fijne sfeer hangt er op de foto's van jouw plekje Monmaster!

Brave Orenda!

Pb mag ook wel naar mij.

Ik heb mijn Tinkers ongeschoren en na een mooie buitenrit zweten ze ook best (na in de bak rijden soms ook wel). Ik doe ongeveer 10 min uitstappen, dan afzadelen en krijgen ze nog bakje brokken en dan weer naar buiten, maakt niet uit hoe nat of droog ze nog zijn. Dekens heb ik niet eens meer :o

Hier gelukkig vanochtend de bak niet hard, al was het wel -1 geweest. Lekker les gehad met Kyra en daarna kijkers voor Bo, en nu even op bed met de laptop. Af en toe mag dat, gisteren door late dienst laat op bed en vroeg er weer uit, en vanavond weer late dienst. Gelukkig morgen vrij, al komen er wel weer kijkers voor Bo, drukdrukdruk dus. Tussendoor nog verven in mn nieuwe huisje en volgend weekend ben ik ook nog jarig. In maart heb ik weer tijd voor bokt denk ik :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:18

Onze tinker was ook vaak bezweet toen ze nog niet geschoren was.

Hier is ruim 1,5 jaar geleden alle asbest verwijderd.
Dat probleem hebben we dus niet meer
Boom had het dak verwoest dus moesten het toch opruimen.
Pokkewerk. Speciale container voor laten komen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:27

Wij hebben afgelopen voorjaar het dak van de stal verwijderd, waar asbest op zat. En idd een nieuw dak erop. Grote en dure klus, maar ik ben wel blij dat t nu weg is. :)

De dekens die ik gebruik, zijn gevoerde regendekens. Die gebruik ik als zweetdeken na rijden. Of ik leg hem op voordat ik les heb. Dan zijn ze niet drijfnat om te zadelen. Ik vind dit heel fijn in gebruik. Vroeger gebruikte ik zweetdekens, maar daar moest je steeds bijblijven. Want ze gaan toch rollen, ook al maak je een afspraak met ze :P En dan die zweetdeken weer niet goed. Of erger, dan trekken ze hem kapot.
Met de Bucas , en voor Vliegje heb ik er nu een van Harrys Horse ( Scheelde enorm veel geld!) heb ik goede investeringen gedaan.

Mijn paarden liggen steevast eind vd ochtend. Het wisselt wie er de wacht houdt. Ik zie ze nooit alle vier tegelijk liggen. Er waakt er altijd 1. Mooi systeem :j