[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 20:47

Ik heb hem aan de ketting (echt een dikke ketting) liggen en onderin ligt een zware grindtegel van 60x40. Dus hij blijft aardig op zijn plek staan :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 20:52

DubbelDun schreef:
Ik heb hem aan de ketting (echt een dikke ketting) liggen en onderin ligt een zware grindtegel van 60x40. Dus hij blijft aardig op zijn plek staan :)

Waar heb jij die ketting dan weer aan vast?

Ik heb de palletbox vandaag vast geknupt aan twee oude weidepalen die er nog stonden om even te zien hoe dat gaat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:18

Huh bij ons blijft ie altijd staan.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 07:53

Wij hebben een ibc op een zware houten pallet. Gister was de pallet op verschillende plekken kapot, echt meerdere flinke stukken hout afgebroken, hij was flink kapot en mijn paard ook... geen idee wat ie uitgespookt heeft. Maar denk dat ie veel geluk heeft gehad.Heb de pallet en metalen frame weg gehaald, moet er niet aan denken dat er een hoef tussen ijzer komt. Ik ben nu aan het kijken voor een kunststof palletbox, lijkt me veiliger voor mijn brokkenpiloot.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:00

MarliesR schreef:
Waar heb jij die ketting dan weer aan vast?

In de grond liggen 4 van die grindtegels ingegraven en daar ligt de ketting onderdoor.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:18

Mijn otti gaat er ook niet erg rustig mee om..pas lag die zelfs op zijn kop. Ik denk dat een maas van 3x3 voor Otti ook te klein is. Rukt zo hard het hooi erdoor heen. Bij de anderen gaat het perfect. Otti is een agressieve eter..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:05

Bij mij gaat het goed..2 haflingers en een shet eten eruit. Er liggen netten in met maas 3x3. Hij is verder niet echt verzwaard. Soms staat hij eens een paar meter verschoven maar verder niet.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:37

Zo 1 heb ik er ook tussen Otti, ik weet alleen nog niet welke het doet haha. Heb ook zitten denken aan een zware steen oid, maar ik maak hem ook 2x per week schoon/helemaal leeg, dus het moet wel leuk blijven voor mezelf :D

Ik twijfel ook of maas 3x3 niet te klein is. Vandaar dat ik vannacht toch een paar hooinetten er bij heb gehangen, netten zijn ook 3x3 maas, welke ze al 2 jaar gewend zijn. Conclusie van vanmorgen is dat ze daar niet zoveel uit hebben gegeten, daarnaast hoorde ik ze weer aardig te keer gaan met het frame (160 m verderop) dus het zal wel goedkomen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:44

Ik zag dit vandaag op Facebook. Briljant

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:49

Zijn er nog andere netten met 2x2cm mazen die iets dikker van kwaliteit zijn dan deze van b*refoot Nl? Ik heb een net van equiculinair en 2 van een Duitse firma die gaan inmiddels al lange tijd mee zonder gaten maar de laatste tijd trekken ze het een na het andere gat in mijn 2x2 maas netten. Echter vind ik het bij de mini's wel veel fijner die echt kleine maas. Ik herstel ze nu telkens nog maar ergens zal het eens ophouden natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:38

Zeldenrust heeft ook netten van 2x2. Ik vind die veel fijner dan het barefoot net dat ik heb. Ik heb nu alleen nog maar Zeldenrust netten, gaan hier echt lang mee zonder gaten. :))

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:10

Zijn jullie niet bang dat ze hals/nekklachten krijgen van dat getrek aan 2cm maasnetten? Ik heb er zelf ook 1 gehad maar die stond er als een woesteling aan te trekken dus ben toch weer terug naar netten met 3,5cm mazen.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:55

Mijn paard staat zo ongeveer permanent op dieet en krijgt meerdere malen per dag een plakje hooi via een zeer fijnmazig net. Hij heeft de netten helaas nog behoorlijk vlot leeg en daarom ben ik aan een nieuw type hooitas aan het werken. Het prototype zal binnenkort in zijn stal hangen.

Graag zou ik bij jullie de interesse peilen om dit product mogelijk daadwerkelijk op de markt te brengen. Willen jullie onderstaande korte enquête invullen en evt doorsturen naar stalgenoten/kennissen die hier mogelijk ook interesse in hebben?

https://www.survio.com/survey/d/Z7H4A7S8B4X7C0Q8V

Mijn dank is groot!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:12

Wat is het verschil met het huidige aanbod aan hooitassen?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:13

Ik heb eindelijk de ideale oplossing gevonden.
De "hooibar"

De enne kant van het net zit vast met krammen.
De andere kant is eenvoudig te openen doordat het net aan 4 ogen hangt. :j

Afbeelding

Afbeelding

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:23

Was vandaag naar Wildlands Emmen, daar hebben ze ook slowfeeder hooinetten voor de giraffen :D

Afbeelding

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:21

Hahaha geweldig!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:16

@Nelleke, Ik ben daar niet bang voor omdat het mini's zijn die ervan eten. Kleiner mondje al sowieso dus hoeven er geen mega plukken uit te trekken dan voor een volle mond. Ze zijn er ook handig in, zie ze soms met plukken staan dat je van denkt "hoe dan?" :')

Heb ooit zo eens een hooi kussen gezien waarmee ze op equiday stonden met 2x2 mazen maar weet niet meer van wie dat was. Ook zeldentrust?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:06

Lori schreef:
@Nelleke, Ik ben daar niet bang voor omdat het mini's zijn die ervan eten. Kleiner mondje al sowieso dus hoeven er geen mega plukken uit te trekken dan voor een volle mond. Ze zijn er ook handig in, zie ze soms met plukken staan dat je van denkt "hoe dan?" :')

Heb ooit zo eens een hooi kussen gezien waarmee ze op equiday stonden met 2x2 mazen maar weet niet meer van wie dat was. Ook zeldentrust?

Als dat de najaar editie was dan zou dat heel goed kunnen :j

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:39

Hi!

Ik krijg deze week een grote bak om hooi in te doen en wil er een frame met net voor erin maken

Ik lees veel over de action aanhangernetten. Helaas heb ik hier geen action (ik woon niet in NL). Ik zal gauw bij de doe het zelf zaak kijken, heeft iemand tips waar ik om moet letten als ik een aanhanger net koop? Misschien kan ik ook via Amazon zo’n net vinden, maar dan kan ik het niet zien of voelen dus weet niet zeker of dat goed uitpakt. Het net hoeft niet per se kleine mazen te hebben overigens.

Tips voor het net welkom dus :) alvast bedankt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:42

De draaddikte moet iig dik genoeg zijn, 4 mm is wel het minste, 5 is beter en 6 is helemaal stevig.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:33

Thanks!

Hoe duur en hoe duurzaam zijn die action netten eigenlijk? En zijn ze zwaar? Misschien kan ik familie vragen er eentje op te sturen naar mij

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:36

Ze zijn niet duur, maar erg dun (en dus scherp) en ook niet duurzaam.

stormxlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:41

Ik heb een probleempje, ik heb net een slowfeeder gekocht. Maar ze krijgen er geen hooi uit, kan het dat de gaten te klein zijn? Het is er een zoals op de foto, maar dan nog iets anders en kleinere gaten.

stormxlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:37

Afbeelding