Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:32

Anke schreef:
Geloof idd dat het die was van die put boren. Schrok wel vd prijs.

ook gevraagd wat de prijs van alleen het boren was, dan haal je de pomp en aanzuigslang zelf
Pomp op benzine heb ik van maasbracht, legerdumP, valkenpower ( ook online te vinden)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:34

Abfad heel mooi met dat hout,vooral bij de wei die rechte planken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:43

Mooie stallen en omheiningen komen langs. Ik wil graag beide aanpassen in 2018. Extra stalruimte, het bestaande afdakje is de klein om er twee stallen van de maken terwijl dat wel de bedoeling was... en extra verharding met afvoergoot en omheining paddock moet dan ook aangepakt.

Mijn buurvrouw werkt met gecoate stalen palen. Deels met gaas. ook prachtig spul. Ik had via houthandel gecreosoteerde palen maar dat houdt niet goed zie je nu na 5/6 jaar. Ook had ik de palen niet laten punten en heb nu ervaren dat ze dan minder stevig staan en je kunt ze moeilijk een dreun nageven. Van fouten kun je leren maar ik het de dingen liever in 1 x goed gedaan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:46

Thanks voor de foto's [***]! Ziet er echt super netjes uit. Ik kan zeker je man niet inhuren voor een vriendenprijsje <<) haha
Wendy, het klinkt wel pittig ja. Gelukkig maar 2 poorten van hout die wij moeten plaatsen. Het binnenwerk worden palen met koord en dan poorten van veren met greep. Dat heb ik nu ook en dat werkt prima.
Niwla, 300 m. zou ik ook zo laten neerzetten maar ik vind €10.000 voor plaatsen best veel geld. Daar heb ik bijna een badkamer voor. Dan zou ik iets anders moeten laten, dat kan maar liever niet natuurlijk.

In ieder geval weer genoeg stof tot nadenken. Zal vriend de foto's ook eens laten zien.

Karin, oh nee! Nouja jullie huis komt tenminste ooit af. Bij mij zijn ze nog steeds niet begonnen |o Ik ben mij inmiddels geestelijk aan het voorbereiden op slapen op de hooizolder en douchen in de garage := Wel balen zeg :(

zoefie

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:07

Hier een dak van sandwichpanelen met damwandprofiel voorzien van anticondensfolie, erg tevreden over. Geen condens in de paardenstallen en de garage. Wat een geld voor die waterputten....wij hebben er een laten boren door een boer, fijn goedkoop maar.....hij werkt niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:11

die doorgang met veren durf ik niet, een keer paard met staart ingezwiept en helemaal in paniek, dat ding losgeschoten en paard door omheining heen

ik heb nu een soort haspel met koord en 1 met lint al moet ik zeggen dat 2 van de 3 al minder soepel oprollen en ze zijn erg duur ( €50- per stuk)

ik heb pasgeleden bij die gevraagd puttenboorder nog navraag gedaan voor de kosten en was ik meen even nadenken €350 euro. Pomp en slang heb ik al dus had ik niet nodig maar die waren nog geen 500- samen. nu werk mijn put weer, wel minder veel water maar voor nu die het doet laat ik het even zo

Anke, heb jij ook gevraagd om te beregenen? ik gok dat ik 10 cm doorsnee heb ik heb alleen voor water en kan ook mee sproeien maar niet zo`n giga diemeter dan de boeren hebben. dat zal duurder zijn

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:28

joyce B schreef:
Mooie stallen en omheiningen komen langs. Ik wil graag beide aanpassen in 2018. Extra stalruimte, het bestaande afdakje is de klein om er twee stallen van de maken terwijl dat wel de bedoeling was... en extra verharding met afvoergoot en omheining paddock moet dan ook aangepakt.

Mijn buurvrouw werkt met gecoate stalen palen. Deels met gaas. ook prachtig spul. Ik had via houthandel gecreosoteerde palen maar dat houdt niet goed zie je nu na 5/6 jaar. Ook had ik de palen niet laten punten en heb nu ervaren dat ze dan minder stevig staan en je kunt ze moeilijk een dreun nageven. Van fouten kun je leren maar ik het de dingen liever in 1 x goed gedaan.

Ik heb ook gecoate palen. Deze zijn super en heb ik voor weinig kunnen kopen.
T waren er alleen niet genoeg voor alles hier dus ik heb de rest hout.
Dit jaar wil ik de rechterkant helemaal vervangen voor teerpalen en alles met bruin lint.
Tis nu een beetje een bij mekaar geraapt zooitje :=

Rechts van ons perceel willen we houten omheining met een poort en onderlangs gaas voor de honden.
Dan is mijn hele perceel afgesloten.
En het stuk tussen de wei en tuin ook met houten omheining en poort.

Op de paardenstallen hebben we asbest dak en ik hoop dat het er dit jaar af gaat.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:39

Jeetje Lynn_Nikita, arm paard. Heb ze al 2 jaar en nog nooit iets geks mee gehad.
Nouja.. de haflinger vindt het heel soms leuk om er doorheen te rennen als er maar 1 dicht zit ipv 2. Mijn vader is eigenwijs en moest ze gisteren binnen zetten. Je raad het al.. hij doet maar 1 draadje dicht waarop Dobby naar binnen komt gezet.. Dingen gaan heel makkelijk stuk helaas. Gelukkig ben ik wat zuiniger op mijn omheining dan mijn vader :)

Joyce, dat is wel een goede tip, gepunt. Wat zie je aan het gecreosoteerde hout? Men beweert hier dat dit minstens 20 jaar moet blijven staan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:59

Ik hem damwand op mijn schuilstal (dus half open), maar wel condens. Maar dat vind ik niet zo erg. Ze smelten niet van een paar druppels. Maar als je he tuig er in wil leggen (of iets, ik noem maar even wat), dan is het geen aanrader

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:03

Even meevolgen wat betreft dat gecreosoteerde hout: ik dacht dat dat inderdaad lang mee ging?!

Wat doen jullie met je asbest daken? Zelf of laten doen? Wij hebben zo'n dak op onze schuilhut.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:06

Die gecreosoteerde palen gaan lang mee als de grondsoort gunstig is. Palen in veengrond zijn hier vrij snel af. Rede dat wij voor kunststof gaan.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:08

Dit zijn onze stallen!

Afbeelding

En wat wei met omheining:

Afbeelding

En as we speak:

Afbeelding

En nog een oude van de paddock met zon want we zijn al bijna vergeten wat dat is...

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:24

Netjes Kristel. Wat wordt er keurig bestraat!
Oh en de foto van de Fjorden in de zon. Heerlijk.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:44

Hier voorlopig gewoon simpele omheining van palen met draad en dus makkelijk zelf te plaatsen.

Straks zal het wel anders zijn als meer land hebben als daar nog een hek omheen moet, dan komt er Schapengaas (voor de schapen dus) met een draadje erboven voor de paarden, maar dan praten we wel over kilometers hekwerk.

Stella_Fara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:50

Wij hebben het laten doen. Het was ook ongeveer een kilometer in totaal, maar we hebben een pak meer neergeteld. Bij ons moesten er ook nog wel grondwerken gebeuren (wortels van omgehakte bomen uittrekken, een wilde tuin vernietigen, bodem frezen). Bovendien waren er 10 poorten te zetten en hadden we redelijk wat hoeken.

Aan het plaatsen van de omheining zelf zijn ze ongeveer 4 dagen bezig geweest met groot materiaal. En inderdaad, het was omheining of een keuken ... De keuken moest dus nog maar wat wachten :j . Op dit moment gaat de keuze tussen keuken en stalverbouwing. Ik vermoed dat de paarden alweer gaan winnen *\o/*.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:55

Haha, hier gaat ook het geld voornamelijk naar paarden en auto’s. Dus het huis verbouwen schiet maar niet op. :+

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:19

Selka schreef:
Karin, oh nee! Nouja jullie huis komt tenminste ooit af. Bij mij zijn ze nog steeds niet begonnen |o Ik ben mij inmiddels geestelijk aan het voorbereiden op slapen op de hooizolder en douchen in de garage := Wel balen zeg :(

Nee joh wat dan?!
Je hebt al bijna een maand geleden de sleutel gekregen toch?
Wel balen zeg, dat zou wel een domper zijn als je op de hooizolder moet slapen :(

Hier komt het einde van de verbouwing van de benedenverdieping eindelijk in zicht *\o/*
De stucadoor is eind deze week klaar. Als dat droog is kunnen de tegels erin.
Eind februari de keuken en dan verven en inrichten.

Hier hebben de paarden wel voorrang op de verbouwing van boven (plaatsen van dakkappellen en een nieuwe badkamer) omdat boven een luxe en toekomst is gezien we beneden ook een badkamer hebben + slaapkamers voor ons,onze dochter van 1.5 en de beeb die onderweg is.
Maar de verbouwing van onder had echt wel voorrang op de paarden,anders hadden we er niet kunnen wonen haha.
Het is alleen zo balen dat beneden zoveel meer gekost heeft dan verwacht (oa een nieuwe keuken, vloer etc) en dat de offerte voor buiten 3x duurder is dan in eerste instantie gepland is.
We mogen niet klagen maar het geld raakt toch een keer op :')

Wauw kristal, ziet er mooi uit!
Lekker strak en netjes allemaal.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:46

De houthandel heeft het laten doen. Heeft in een bad gelegen. Het creosoot wast en slijt er af met de jaren.

Het ouderwetse gecreosoteerde hout bleef echt veel beter zitten.

Dit was niet een kant en klare gecreosoteerde omheining via een onheiningbouwer. Hopelijk blijft dat beter. Via de houthandel laten doen met door hun zelf gezaagd hout zou ik dus afraden O:)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:40

Stella_Fara schreef:
l. En inderdaad, het was omheining of een keuken ... De keuken moest dus nog maar wat wachten :j . Op dit moment gaat de keuze tussen keuken en stalverbouwing. Ik vermoed dat de paarden alweer gaan winnen *\o/*.

:D :D

Na bijna 7 jaar krijg ik een keuken *\o/*

En modder nog even door met grindtegels.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:49

Mooie stallen en hekwerk en komen er voorbij.
Ik heb zelf palen gezet met draad. Wel houten toegangshek laten plaatsen.
Zelf palen en draad kopen is echt niet duur. Ik heb alleen niet zxoveel meters hoeven zetten helaas

Ik ga eens contact opnemen met tuinhuizenman. Zie dat hij veel mogelijkheden heeft voor nette prijzen. Hij zit gelukkig ook niet zo ver weg.

Mij n omheining:
Afbeelding

Mijn huidige overkapping:
Afbeelding

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:52

Haha herkenbaar dat alles buiten wint.
Hier hebben we de omheining ook laten doen.
Was net geen 800 meter aan hekwerk.
Was ook een hele leuke badkamer geweest.

Nu hadden we dat ook weer bij elkaar gespaard maar ligt het op het dak door de asbestsanering (wat ik nog steeds de grootste onzin vind dier bestaat)

Dus wie weet wat het later weer is. Je weet nooit met onze roverheid.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:09

Haha hier leven de paarden als prinsjes/prinsessen en de baasjes in de zooi :P

Nee ik kan veel maken maar de paarden krijgen echt geen voorrang op een keuken of badkamer. Dan gaat vriend ergens anders wonen denk ik.

Ja klopt Karin! Wordt er niet goed van. Maar ik kan niemand dwingen voor ons te werken dus we gaan het zien.. fijn dat beneden bijna klaar is!

Ja he Bruintje. Wij hebben asbest in het dak maar omdat het niet blootgesteld wordt aan de buitenlucht mag het blijven zitten. Zo krom allemaal. En wie gaat het controleren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:23

Selka schreef:
Thanks voor de foto's [***]! Ziet er echt super netjes uit. Ik kan zeker je man niet inhuren voor een vriendenprijsje <<) haha
Wendy, het klinkt wel pittig ja. Gelukkig maar 2 poorten van hout die wij moeten plaatsen. Het binnenwerk worden palen met koord en dan poorten van veren met greep. Dat heb ik nu ook en dat werkt prima.
Niwla, 300 m. zou ik ook zo laten neerzetten maar ik vind €10.000 voor plaatsen best veel geld. Daar heb ik bijna een badkamer voor. Dan zou ik iets anders moeten laten, dat kan maar liever niet natuurlijk.

In ieder geval weer genoeg stof tot nadenken. Zal vriend de foto's ook eens laten zien.

Ik heb het meteen even aan mijn man gevraagd, maar 1000 mtr in zijn up is hem iets teveel van het goede :D .

Wel merkte hij tussen neus en lippen door, heel scherpzinnig op, dat "mannen van paardenvrouwtjes" het toch wel zwaar te verduren hebben ;) ;) ;) . Ook hier gaat "buiten, paarden, dieren" eigenlijk voor op van alles :j :j :j .

Maar goed, toen ik zei dat als hij denkt dat hij beter kan krijgen, hij dan maar moet gaan, vertelde hij dat hij het geen enkel probleem vindt }> }> }> }> .

:') :') :') Grapje natuurlijk! Maar hij heeft wel een beetje een punt als ik eerlijk ben.....

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:34

De oplossing is trouwen met een paardenman....dan doet hij het voor z'n eigen beesten ipv voor die van mij. O:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:37

lizy29 schreef:
De oplossing is trouwen met een paardenman....dan doet hij het voor z'n eigen beesten ipv voor die van mij. O:)

Ik ben al lang blij dat hij ze "gewoon" leuk vind :')

Heb zelf eigenlijk al besloten dat Kim verkocht is maar hij gaat me volgens mij tegen houden als het er op aan komt :')

Hier gaat ook meer geld in de paarden dan in onszelf heb ik zo nu en dan het gevoel :Y)