Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar niet omdat ik voordroog slecht vind. Ze deden het bij mij even goed op voordroog als op hooi (eentje zelfs qua mest iets stabieler). Ons voordroog was ook op het oog niet te onderscheiden van hooi, qua geur ruik je het wel.
Nickeltje schreef:Oh!! Dan ben je inderdaad heel erg hard geld aan het weg gooien zeg...
Maar mijn hooi komt uit Staphorst.... Daar zit jij toch ook niet eens zo ver vandaan?

Dais_ schreef:Ik heb ook hooi van Souman. Grote pakken weidehooi en Duits Kruidenhooi.
Tot nu toe steeds goede kwaliteit geweest, maar het Duits kruidenhooi is deze keer meh.
Dat komen ze terug ophalen, dus dat is netjes
Mijn paarden maakten er ook een vreselijke bende van met al hun hooi. Ik voer nu alleen nog maar in netten. Ze doen er langer mee en ze maken minder zooi. Want inderdaad, alles moeten afvoeren naar de mesthoop terwijl je een fortuin moet betalen voor hooi is écht om te janken.
Ik heb ook getwijfeld over voordroog want het is inderdaad een stuk goedkoper, maar je ziet gewoon niet wat er in zit dus ik durf het niet aan.
Boemel; Ice is écht afgevallen, je ziet het nu heel goed met je wedstrijd outfit. Hopelijk kan de noodzadelpasser jullie uit de brand helpen en kan je weer onbezorgd rijden
ik heb zoveel hooi gekregen met rotzooi erin. Ik zou een hele catalogus kunnen vullen met een assortiment van dingen die in het hooi zaten. Daarbij aten mijn paarden het heel slecht en gingen ze er van hoesten.
Dais_ schreef:Venhorst weigert mij nog als klant nadat ik te veel klachten heb ingediendik heb zoveel hooi gekregen met rotzooi erin. Ik zou een hele catalogus kunnen vullen met een assortiment van dingen die in het hooi zaten. Daarbij aten mijn paarden het heel slecht en gingen ze er van hoesten.
Dat dit hooi indirect via Venhorst zou kunnen komen verbaast mij dan ook niet, want het is echt een hele slechte partij die ik heb gehad
Voer je niet teveel hooi misschien? Dat ze de minder lekkere plukjes vervuilen want baasje brengt toch wel nieuwe?
mooney schreef:Oh qua vervetting, die van mij staan dit jaar (eerste jaar puur op voordroog) schraler dan alle jaren dat ik hooi of een mengeling hooi en voordroog heb gevoerd. Terwijl ik relatief veel voer dit jaar. Dus dat ligt echt aan de waarden van je partij en niet aan het verschil hooi/voordroog.
Nu wachten.. Over de levertijd werden verschillende dingen gezegd dus ben benieuwd. XladyX schreef:Als Souman om de hoek zit, kun je dan niet langs om evt zelf een partij uit te kiezen? En grote balen geen optie? Kleine baaltjes ben je sowieso veel duurder mee uit dan grote. Ik vraag Souman wat ze hebben liggen en kies dan van de juiste partij iets uit. Maar ik zoek ook niet standaard gehaltes (suiker mag best wat hoger zijn, zolang eiwit dat dan ook is). En je krijgt korting bij hun door in bulk in te kopen/jaarvoorraad in 1x te bestellen dat scheelt ook veel.
mooney schreef:Het is ook zo bijzonder hoe wisselend de grote bedrijven diensten leveren. Ik heb bij zowel Venhorst als Souman een slechte partij gehad en beiden gaven geen thuis toen ik dat aangaf. Ik ga niet zo veel betalen als er vervolgens nul service is als het niet goed is, maar fijn dat ze dat niet bij iedereen zo doen.
Ik haal het nu uit Duitsland, maar wij zitten ook redelijk dichtbij de grens.