het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:08

Dat zijn ook de momenten waar je het voordoet LN.
Leuk EJ bezoeken. Ik ga volgende week naar Kramer.

Vanmorgen gemend en nu het volgende paardenvakantieadres aan het zoeken, regio Zuid Belgie. Wordt leuk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:15

Df, hap wou geen foto maken omdat ik mijn hand wel kan bewegen.
Dus waarschijnlijk toch een pees.
Maar kracht zetten, tillen, duwen , trekken of gas geven op de motor is ontzettend pijnlijk.

Boemel, snap ik dat je voor de medicatie test kiest. Hopelijk geeft het het resultaat.

Belker, succes bij ej

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:10

Akelig Horsii! Wellicht dat traumeel of Arnica nog wat verlichting kan geven?

Marit, een mooi hooihuisje zeg <3

Ln, dat is een flinke rit geweest! Leuk! Ik wil ook een buurvrouw om mee buiten te rijden :')

Boemel, dat zijn leuke meevallers!

Belker, leuk om zo dichtbij te hebben en voor de afwisseling! Hier zit een rijvereniging met rijbak, maar dat is 30 min rijden en met name dressuurgericht en ik vind die afwisseling juist ook zo leuk.

De EJ op 10 minuten afstand zou niet goed zijn voor mij. Hier zit hij op meer dan een uur rijden (Gent of Breda), maar als ik er dan toch in de buurt moet zijn val ik er graag even binnen :j

Ik houd ook niet meer bij wat de paarden kosten. Ik reserveer elke maand hetzelfde bedrag en daar koop ik alles van wat ik nodig heb. Mijn vlas was wel bijna verdubbeld vergeleken met 1 jaar geleden! En voer en supplementen is ook allemaal flink opgeslagen. Maar 5000 per paard per jaar red ik wel :o
Vorig jaar ook veel dierenarts kosten gehad en een fortuin uitgegeven aan sperma en verzendkosten (vanuit Spanje). Alles bij elkaar heeft het proberen fokken me nu 7000 euro gekost. Ik laat het nu lekker aan een ander over :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:29

MarjanB schreef:
Waar bestel je :+ _O-

Hahahaha dat wilde ik ook vragen! Die truc wil ik ook :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:31

Dais, deze RV is voor mij ook een hlf uur rijden :D . Er zitten er 2 met dubbele binnenbak op 10/15 minuten maar ik rij nu bij mijn vriendin in de les en dat is wel gezellig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:21

Ik heb een binnenbak op 100 mtr, maar die willen geen klanten die niet op stal staan en met dik 100 stallen kan ik ze nog niet eens ongelijk geven ook.

Ik heb ooit de kosten van de paarden wel eens bijgehouden, maar ben er mee gestopt. Ik speel nu struisvogel...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:30

Oei eur 7000,00 aan proberen te fokken.

Ik heb netjes niks gekocht bij EJ. Even getwijfeld over een mooie Marjoram kantoom voor eur 100,00, maar ik heb me kunnen beheersen. :o

Mijn vriend had geweldige koopjes.
Winterjas van Quur
2x vest van EJ
2x sokken van Quur
1x wedstrijddekje van EJ
En dat samen voor eur 46,00.
En vervolgens wel klagen dat ze bijna niks voor mannen hebben :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:36

Haha. Die is goed geslaagd!

Ik vind vooral het vlas en de brok erg duur geworden.
Brok voer ik gelukkig weinig maar toch.

En bekappen 40 euro.
Wat ik wel begrijp. Maar is ook niet weinig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:33

Ik weet wel dat de houtkrullen in heel korte tijd van 7,50 naar 9,50 zijn gegaan en wat ik begrepen heb zijn die ergens anders al over de 10 euro.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:16

Ik betaal voor vlas eur 8,50, maar heb balen liggen waar ik eur 7,00 voor betaald heb.

Nu als probeersel een mengsel van vlas en gehakseld stro voor eur 7,50 per baal.
En heb stro liggen waar ik eur 3 de baal voor betaald heb.

Hooi eur 60,00 per baal van 300kg
Muesli eur 20 voor eur 20kg
Balancer is wel vrij duur.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:29

Jouw hooi is goedkoop vergeleken met het mijne :D. Helaas is hier echt geen goede hooileverancier te vinden die aan huis kan leveren en het ook netjes weg kan zetten. Zelf hebben we geen materieel daarvoor helaas.

100 euro voor een marjoman kaptoom is een koopje! Was dat in de koopjeshoek?

Leuke korting had je vriend!

Vorige week was ik nog bij de ej in Gent en daar hadden ze korting op korting. Ik had echter niks nodig, maar anders is dat wel interessant
:j

Belker, kan ik me iets bij voorstellen! :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:40

Vlas heb ik ook nog voor 7 en zag op mp deze ook nu nog voor 7 per pak staan. Zelf ophalen.
Maar was vorig jaar nog 5.

Hooi (Voordroog) hebben wij hier belachelijk goedkoop voor €15,-
Inclusief maaien draaien en pakken.
Dus daar komen wij heel goed mee weg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:43

Bij de ene hooiboer betaal ik 5,- voor een baal van 20/22kg en bij de ander 6,80 voor 16/18kg.
Bij beiden gewoon zelf halen met een trailer en dus zelf sjouwen. Geen bezorging.

Gehakseld koolzaadstro zit inmiddels op 7,95 per pak geloof ik, maar is bijna niet meer te krijgen van goede kwaliteit.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:49

Hier 8,50 voor vlas zelf halen
En hooi midi balen verpakt 32,50 ongeveer 100/125 kg thuisbezorgd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:53

EJ is hier ook een uur rijden, ben er pas 1 keer geweest. verder ligt hier niks in de buurt op 1 winkel na waar ik alleen naartoe ga als ik dringend iets nodig heb, is echt een rommelwinkel.

Stro 35 euro groot pak
hele droge Voordroog 60 of 70 afhankelijk waar ik het haal ( eigen of bij die pensionstalling, 70 is eigen maar wel veel grotere rollen)
Vlas wordt hier een rommel bij 2 van de 4 daarom de keuze voor stro. Dit heeft wel veel meer volume afval dus 2 keer per week moet ik afvoeren met een grote kiephanger.

Hoefsmid is hier vooral omhoog gegaan, waar het een paar jaar geleden 30 euro was is het nu 45 meen ik met kappen en ijzers meen ik al 90 euro
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 04-02-24 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 19:53

Ik houd de uitgaves nog bij. Soms schrik ik wel maar voor die prijs kan ik ze niet met twee op pension zetten. Veel kosten zou ik ook hebben buiten pension geld. Dierenarts en hoefsmid bijvoorbeeld, misschien zoals enting gezamelijk goedkoper en eventueel geld voor les. Maar verder? En de supplementen en extra senior voer of speciaal voer had dan ook gemoeten.

Hooi ron 270 kg 70 euro stro 30 of 35 voor groot pak.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:56

Dais, ja dat was inderdaad in de koopjeshoek. Ik heb wel flink getwijfeld hoor, maar ja heb een kaptoom die op zich oké is en toen vond mijn verstand dat ik ‘m niet echt nodig heb :D

Maar nu voel ik alweer een soort van spijt :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:12

Ik ken marjoman niet, maar als ik google zie ik kaptooms voor 120/130 euro. Dan is 100 euro leuk, maar niet extreem goedkoop toch?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:46

manzano schreef:
Ik ken marjoman niet, maar als ik google zie ik kaptooms voor 120/130 euro. Dan is 100 euro leuk, maar niet extreem goedkoop toch?

Ik heb er weinig verstand van hoor, maar hier kon een bit aan en die zijn naar mijn weten rond de eur 175,00.
Maar heb ‘m maar even bekeken. Ik was een beetje moe :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:57

manzano schreef:

is een Spaans merk, broer van Zaldi meen ik. geloof dat ze eerst samen 1 merk hadden en de ander verder is gegaan onder een andere naam.
Wel fijn leer

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:28

boemel schreef:
Ach Horsii dat is pijnlijk. Ik hoop dat het meevalt voor je.

Ik zou niet weten wat voor ding je bedoelt DubbelFun, maar je hebt i.i.g. vast genoeg van die dingen voor de rest van leven :D

Hier is de miezer nú toch wel regen. De paarden mochten even los in de bak als uitstapje voor vandaag. Ze hadden wat aanmoediging van mijn vriend nodig, maar daarna gingen ze goed uit hun plaat. Mirtje heeft vele malen minder de rem erop.

Nu het hooi naar de schuur is verkast en ik een voerwagen heb, is er plek voor een poetsplek. Binnenkort maar eens de boel gaan herinrichten. Ik heb nu op 30m2 een paar pallets met strooisel, een dekenrek, zadelkasten en voerkist. Het zou op zich makkelijk moeten passen.

We gaan zo een vriendin ophalen en samen naar Epplejeck. Mijn vriend heeft nog koopwensen :D

Die koopjeshoek (nou ja, t is een behoorlijke ruimte “ is te geweldig daar. :D
Echt niet goed om op 10 minuten rijden van huis te hebben :=

In Duiven? Daar was ik laatst per ongeluk haha.. ging met een hele tas naar buiten.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:31

Lynn_Nikita schreef:
EJ is hier ook een uur rijden, ben er pas 1 keer geweest. verder ligt hier niks in de buurt op 1 winkel na waar ik alleen naartoe ga als ik dringend iets nodig heb, is echt een rommelwinkel.

Stro 35 euro groot pak
hele droge Voordroog 60 of 70 afhankelijk waar ik het haal ( eigen of bij die pensionstalling, 70 is eigen maar wel veel grotere rollen)
Vlas wordt hier een rommel bij 2 van de 4 daarom de keuze voor stro. Dit heeft wel veel meer volume afval dus 2 keer per week moet ik afvoeren met een grote kiephanger.

Hoefsmid is hier vooral omhoog gegaan, waar het een paar jaar geleden 30 euro was is het nu 45 meen ik met kappen en ijzers meen ik al 90 euro

90 voor ijzers is koopje.. in ZH zat ik al op 120.. (Welsh A)

Maar nu geen ijzers meer. Ben zelf bekapper dus die kosten spaar ik uit voor mijn pony’s.. en zij hebben schoenen :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:33

In Duiven zag ik vorige x sample van Human and Horse kaptoom voor 100 en normaal zijn die boven de 220..

Heb er zelf ook 1 voor de shetten.

Hooi.. ik heb nu 2x in de buurt wat gehaald en ben totaal niet tevreden over de kwaliteit..

Dus ik ga over op duur hooi, maar dan wel met analyse.. ben die stof en schimmel wel zat

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:38

Gelukkig hebben we echt heel mooi hooi van eigen land. Al worden de kosten van balen en in plastic maken ook wel steeds hoger. Strokorrel betaal ik nu 408 euro voor een pallet (in 2018 nog 240 per pallet)
. Met 3 paarden meestal 3 pallets per jaar, dus valt ook nog wel mee.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:59

Hoe kan je nu per ongeluk in de EJ Duiven belanden? :D

Oja, nu je het zegt … het was Human & Horse Marit. Pfff mijn geheugen momenteel.
Weet jij toevallig welke maat dat was.
Zelfs daar ben ik naar vergeten te kijken :=