Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zapje

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:13

Moooi [***]! :wow:

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:46

kvulden schreef:
Wat hebben jullie voor dak op de stal/schuilstal? En heb je daarmee geen last van condens?

Asbest. :') Dat moet er dit jaar af, geen idee nog wat we er dan op gaan leggen.

Mooi [***]!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:51

Ziet er goed uit!

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:55

Hoi! Ik wil me graag melden! Ik heb mijn 2 paardjes ook aan huis, van het weekend zal ik foto’s maken. Misschien dat er nog heel wat te verbeteren valt :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:09

Damwand als dak en wel condens met minimaal en geen last van verder

Mooie stallen zie ik, zowel de boxen als schuil stal

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:17

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:18

Mooie stallen [***]! Maarre er is wel wat geknoeid bij de schuilstal ;)

Heeft iemand van jullie zelf de omheining geplaatst? Heb nu meerdere offertes binnen en het plaatsen ligt tussen de € 10.000 en € 11.000. Dat vind ik nogal een boel geld. Ik vraag mij af of het mogelijk is zelf ook netjes te doen.

Edit: wel handig om te vermelden dat het om een houten omheining gaat waarvan een deel met gaas moet worden bekleed voor de honden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:19

Ik heb damwand op de schuilstal en geen last van condens, maar ook op een hooischuur, en daar wel extreem last, dus halfopen of niet maakt veel verschil

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:22

Selka schreef:
Mooie stallen [***]! Maarre er is wel wat geknoeid bij de schuilstal ;)

Heeft iemand van jullie zelf de omheining geplaatst? Heb nu meerdere offertes binnen en het plaatsen ligt tussen de € 10.000 en € 11.000. Dat vind ik nogal een boel geld. Ik vraag mij af of het mogelijk is zelf ook netjes te doen.

Edit: wel handig om te vermelden dat het om een houten omheining gaat waarvan een deel met gaas moet worden bekleed voor de honden.

Ja, wij hebben een houten omheining geplaatst. Is goed te doen, kost alleen wel wat tijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:24

fokfanaat schreef:
Ik heb damwand op de schuilstal en geen last van condens, maar ook op een hooischuur, en daar wel extreem last, dus halfopen of niet maakt veel verschil

Dat denk ik ook.

@bruintje, dat zijn mooi panelen.

De boxen staan bij mij op dit moment nutteloos te zijn :+ , paarden staan alleen in de paddock en schuilhut.
Ze lopen werkelijk bijna alles uit de schuilstal, de varkens..... Maar ik vind het zo'n gezellig gezicht als hij lekker vol stro ligt en mijn merrie slaapt echt in de schuilstal.

Mijn man heeft zelf onze omheining geplaatst. En aan de onderkant hebben we ook gaas voor de hond. Houten omheining, met half ronde liggers. Ik ga zo wel weer even foto's maken ;) :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:27

Wendy, enig idee hoe lang jullie bezig zijn geweest? 1 week, 1 maand?
[***], super tof thx! Hoe veel tijd heeft het jouw man gekost?

Oja en hoeveel meter hebben jullie geplaatst? Wij zitten op 1000 m. en de professionals rekening 2 weken voor het plaatsen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:31

Wij hebben op de schuur waar nu nog een stal bij in zit van die voorgevormde dakpanplaten. Dat is metaal en echt heel veel condens. Alles word altijd nat. Moet overal zeil overleggen. Nu wordt de nieuwe stal wel meer open. Maar ben er nog niet uit wat ik erop ga leggen. Zat eigenlijk te deken aan houtplaten en dan dakzeil.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:33

Damwand is fijn. Bij gesloten ruimtes idd met perioden echt condens/druppels aan de binnenkant.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:34

Ik omhein altijd zelf.
Vindt het zonde van het geld om het te laten doen.
Leg de lat dan wellicht wat lager.
Houten palen, gaas aan de buitenkant, binnenkant 3 rijen stroomlint. Is de meest gangbare onheining die ik maak.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:35

Geloof idd dat het die was van die put boren. Schrok wel vd prijs.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:35

Ziet er mooi uit en ook fijn beklinkerd voor de stallen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:36

Ik had dit topic per ongeluk ontstipt dus loop enorm achter.
Zal vanaf nu weer mee en bijlezen :o

Wij hebben vandaag de offerte gehad voor het paarden/buitendeel.
Die valt ernstig tegen en we zitten nu even alle opties te bedenken/bezinken/bekijken.
Misschien stellen we de paarden aan huis zelfs wel een jaar uit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:40

Afbeelding
Afbeelding
De bovenste 2 foto's zijn van mijn paddock. In totaal 132 mtr. Hier is mijn man in zijn eentje zo'n 50 uur mee bezig geweest. Alle palen moesten er ook nog in en aan de kant van de bomen/bosjes, was dat niet grappig...... Aan de 2 korte zijdes en 1 lange zijde zit gaas.
Afbeelding
Afbeelding
De foto's met het zwarte hek is aan de voorzijde van mijn weiland, omdat deze aan een weg grenst hebben we daar vóór de 3 rijen schrikkoord nog een hek van steigerplanken gemaakt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:42

Moet je alles vanaf de grond aan opbouwen Karin? Zelf doen scheelt echt heel veel.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:44

Mooi hoor [***]. En met die steigerplanken ziet het er heel strak uit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:45

Selka schreef:
Wendy, enig idee hoe lang jullie bezig zijn geweest? 1 week, 1 maand?

Oja en hoeveel meter hebben jullie geplaatst? Wij zitten op 1000 m. en de professionals rekening 2 weken voor het plaatsen.

Pfff, wij hebben ruim 400 meter geplaatst. En zijn nog steeds niet helemaal klaar ivm materiaal pech. De laser is nu kapot, eerder hebben we problemen gehad met de grondboor op benzine, die gaf geen kracht met boren en heeft ook veel tijd gekost. Waar de tijd vooral in gaat zitten is het plaatsen van de poorten. En daar hebben we er veel van geplaatst. Al met al heeft alles denk ik ongeveer een week of 4 in dagen gekost. Manlief heeft het meeste alleen gedaan. Het is niet moeilijk als je de slag te pakken hebt, en het juiste gereedschap. Zorg vooral voor een stevige accu schroefmachine en cirkel zaag... En natuurlijk een laser en grondboor op benzine.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:46

Wij zagen het niet zitten om zelf de omheining te plaatsen dus hebben het door Schuurman laten doen. Daar zou ik het zo weer doen. Wij hebben ca. 300 meter laten doen en daar waren ze volgens mij met een dag of 3 mee klaar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:49

Ik vond laten doen echt veel te duur...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:50

belle_boef schreef:
Moet je alles vanaf de grond aan opbouwen Karin? Zelf doen scheelt echt heel veel.

Nee niet van de grond opbouwen maar wel veel slopen/aanpassen/opbouwen.
Grofweg komt het neer op asbestdak eraf, nieuw dak erop, vervallen overkapping slopen en weer opbouwen (+groter maken), boxdeuren uitbreken en loopstal van maken, flink stuk bestraten, gaashekwerk om de paddock heen (die sluit aan op de loopstallen), fundering leggen, rotte en kapotte deuren vervangen etc.
Er is vrij weinig wat we zelf kunnen doen dus dat is jammer en zal weinig schelen in de kosten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:25

Een vriendin van mij zei me ooit dat de keus was een nieuwe keuken of een hekwerk voor de paddock :)