Toen ik ziek werd mocht ik alleen nog maar balen tellen,tillen mocht niet meer
en als de jongens gingen hooien,zorgde ik dat alles op stal werd gedaan.Hoefde ze dat niet ook nog eens te doen,voelde ik mij niet zo schuldig...
Hier staat alleen Kjarni nog op de oprit te knabbelen in de schaduw en wind,gelijk heeft ie.Fax en Beer zijn bijna gaar denk ik,ze lagen te bakken op de baan in de volle zon...
zal ze zo even omdraaien
ik wilde 100-150 pak, blijken er 295 te zijn...

ik ben nu extra vroeg opgestaan,ga zo maar met de jongens beginnen.Strakjes te warm,is nu al over de 20 gC hier...

. Gisteren heeft mijn man onze "boerman" geholpen met 900 baaltjes ophalen
, was echt niet grappig. Zo meteen gaat hij nog 1 kar lossen en dan is het klaar.
. Ik twijfel wat ik met mijn paardjes zal doen. Op het land is het warm, vol in de zon, geen schaduw, maar wel stevig windje. De stallen staan ook vol in de zon en daar is geen wind, maar staan ze wel in de schaduw, in de paddock is het tot een uur of 16:00 ook volop zon en daarna pas wat schaduw van de bomen.
Bij de fouragehandel is het gewoon van boeren maar mijn boerman werkt voor Rijkswaterstaat en maait veel natuurgebieden (ook privé). Hij heeft zijn zolder vol hooi, heel divers. Hij heeft zelf ook paarden en voert dat al jaren, daarom durfde ik het ook aan. Het hooi ruikt heerlijk, ziet er goed uit en de paarden vinden het zalig. Lekkerder als dat van de fouragehandel.