Ladygiroc schreef:Omdat de stallen ook vol staan als de paarden 23/7 binnen staan. Waarom zou een stal eigenaar dan investeren in grote gedraineerde paddocks met overkappingen en hooibakken?
Plus al dat gesleep met paarden met buiten en binnen zetten. Handiger als een klant dat zelf doet toch.
Bij ons zit een stal die de ommekeer aan het maken is. Stalprijs stukken hoger dan de rest.. ben benieuwd of dat over een anderhalf jaar, 2 jaar nog steeds vol staat. Hoop voor de paarden natuurlijk wel!
waar staan ze zoveel uren binnen? dan krijgen ze stalbenen, funest voor de doorbloeding. dat is dierenmishandeling. paarden moeten naar buiten, hoezo handiger als de klant dat zelf doet. hoe moet dat als je fulltime moet werken om je paard uberhaupt te betalen. zoals je hier kan terug lezen a 1000 euro per maand.
ik heb nu gezien bij een professionele stal hoe zij de boel uitmesten; dat is in een no-time geregeld voor +50 paarden! Nog nooit zo'n schone stallen gezien, elke dag dik opgestrooid, genoeg hooi. Ipv stallen die zeuren dat de prijzen zo hoog zijn en alles maar half doen, stinkende stallen naar amoniak, paarden in eigen uitwerpselen moeten liggen, hooi met jacobskruid of gewoon uren zonder eten. Er zou eens gehandhaafd moeten worden. Genoeg stallen zorgen er voor dat paarden maagzweren krijgen. Die zouden ze moeten beboeten. Dierenmishandeling. En wij als mensen maar dure middeltjes er in proppen omdat het nergens op orde is. Dat is toch belachelijk. En allemaal maar zeuren dat het zo duur is. Als ze het eens professioneler aanpakken en goed doen. Groots inkopen, desnoods per woonplaats, dan krijg je bulkkorting. En automatiseren zo veel mogelijk. Dat het een boel gezeur is en geen vetpot, snap ik. Maar dat weet je als je er aan begint als stal. Ik ben wel van mening dat die stallen waar ze paarden in de paddock zonder eten zetten + 2 uur, heel snel berispt moeten worden. Want dat is bewezen schadelijk. En geloof me, dat komt bij heel veel stallen voer. Het boeit de stalhouders helemaal niks, enige dat telt is dat ze er nog iets aan overhouden. Ten koste van de paarden. Schandalig.