Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
balance schreef:DD: smeer jij dat fly swat spul van de Walmart dan om de ogen? Moeten ze niet heel erg wennen aan de geur?
Zit ik me hier te bedenken wat ik het beste om mijn horizontale palen van de omheining kan laten groeien zodat mijn paarden er niet meer met hun gewicht tegenaan duwen en nou lees ik dat bramen zo lastig uit te roeien zijn. Ik had bedacht om die er omheen te laten groeien maar dat gaat me dus niet worden.
Lynn_Nikita schreef:Niello schreef:Pff 120 palen met de hand. Dat gaat niet lukken. Willen dit graag uitbesteden, zijn zelf te druk met verbouwen.
Jawel hoor, in 2 dagen tijd erin gezet met de hand. Wel zandgrond, dat scheelt behoorlij
MarloesHJ schreef:Valt tegen hoor met benzineboor en kleigrond. Hier keileem maar sommige palen zijn er maar met een tractor ingedrukt. Andere met een boor maar die sloeg regelmatig vast in de bodem.
Nu doe ik af en toe een enkele met de hand. Ben altijd blij als ik daar mee klaar ben.
Hier nu een buitje regen maar nog steeds windstil. Ik vind zelf de herfst altijd wel een leuk seizoen!
Dais_ schreef:Wij krijgen deze week ook onze omheining geleverd. Toevallig ook 120 palen. Vierkante palen, rechte onderkant en diamantkop aan de bovenkant. Ik ga de omheining zetten samen met mijn vader ( al weet hij dit zelf nog niet). Een benzine boor ga ik huren en mijn man heeft een speciaal boormachine gekocht voor deze klus zodat ik geen lamme pols heb nadat ik 120 planken heb geschroefd
. Ohja, er breken wel eens mensen hun pols met dat ding omdat hij zo krachtig is, dus dat gaat nog wat worden
.
Ineens is het herfst en de paarden vinden er geen klap aan op de wei. Ik trouwens ook niet, zoveel wind! Brrr. Dit najaar ga ik echt schandalig veel bomen planten zodat de paarden veel meer beschut zullen staan... hopelijk... over een jaar of 5 a 10
Lynn_Nikita schreef:Niello schreef:Pff 120 palen met de hand. Dat gaat niet lukken. Willen dit graag uitbesteden, zijn zelf te druk met verbouwen.
Jawel hoor, in 2 dagen tijd erin gezet met de hand. Wel zandgrond, dat scheelt behoorlij
DubbelDun schreef:Dan heb je het enten nodig. Ik twijfel of ik Peppy ook nog wel laat doen, die heeft één enting van de basisenting gehad (volgens zijn paspoort) en en ik denk niet dat ie verder in zijn leven ooit geënt is geweest.