Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:58

Als je je verloren voelt in Friesland mag je gerust eens komen buurten op een eenzaam moment hoor ;)
Woon op kleine 20 autominuten van Boelenslaan.

Lisa_vera schreef:
Gefeliciteerd monmaster!

Kruidkoek al geproefd kristel?

Ik heb vandaag even een: ik voel me echt even alleen in mn appartrmentje hier in friesland en wat heb ik een rare week gehad. Was best veel allemaal zo..... 2 afdelingen geleerd en het voer klaarmaken voor de hele dierentuin. Daarnaast veel onrust bij het personeel wat je meekrijgt en zit er 1 persoon die totaal niet waardeert dat ik erbij ben, men! Dan ben ik zo blij dat de paardjes er zijn!
De bak is te nat. Straks maar een rondje buitenrijden met hjala en hopen dat pippin zich gedraagt als hij alleen is.
Vanavond is het ronde 2 anti luis wassen, maar volgens mij is dat meer ter preventie, want ik merk niks meer van de luis Gelukkig!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:02

meggiemeg schreef:
kvulden schreef:
Als jullie met trailer en paard op pad gaan leggen jullie dan wat op de grond over de rubber vloer. En hangen jullie bv een net met hooi op. Zo ja waar hang je die dan aan?

Ik leg niets op de vloer, makkelijk met uitspuiten schoonmaken nadien.
Hooinet hang ik aan het traliewerk voor de raampjes.

Hier exact hetzelfde.

joyce B

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:07

normaal niets behalve met paarden die anders niet durven te plassen in de trailer. Nu met de haflinger die ik rijd heb ik er sinds vorige zomer wel wat in liggen omdat hij een periode ineens minder wilde laden. Nooit ontdekt waar het aan lag, maar het stro heb ik er maar in gelaten.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:09

Lange ritten leg ik vanachter wat strooisel (meer dan 2u) korte ritten gwn op de rubber.. hooi net verschilt hier hoe ik het bevestig. Aan welk paard ik meneem..en soms ook geen hooi bij korte rit

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:44

Lisa, ook hier welkom om een keer langs te komen (misschien leuk als de veulentjes hier geboren zijn?)

Wat een hagelbui had ik net... maar OK, de zon schijnt nu weer even. Ik verlang toch zo naar een wat drogere periode, dan kan ik eindelijk met mijn jonge paard aan de gang!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:55

Heb net ik denk 1,5 uur trailer training gedaan. Eerst met zo'n irritatie tikt op die kont. Maar na een uur mee gestopt. Ze keek me echt aan van wat die je nou. En begon steeds even het voetje op te tillen zodat ik even stopte, om hem vervolgens terug te zetten. Ze is denk ik een keer of 4 helemaal in de trailer gegaan, maar er dan ook snel weer uit. Iets te snel naar mijn zin. Verder op de klep en rustig er weer afgedirigeerd. Het ging naar mijn mening met aan moedigen een stuk beter dan met irriteren. ;-)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:12

Ik leg ook niets op de vloer, maar ik maak ook geen lange ritten als ik de trailer eens gebruik (dat gebeurd namelijk vrijwel niet). Hooinet hang ik wel op, aan tralies inderdaad.

Grrr ik zit met smart te wachten op een pakketje dat vanmiddag bezorgd zou worden, zie ik net dat "de 1e poging niet is gelukt". Er loopt hier de hele dag al 7 man rond het huis aan het terrein te werken. Genoeg mensen om het pakketje aan te geven zou je zeggen?! _-:(

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:15

Haha kom mijn oudste net aan van 15. Hij was weg net toen ik met Marinka aan de gang was. Maar ik had een keer gezegd dat ik nooit van dat soort dingen foto's heb. Of van mijn rijden. Komt hij met de laptop aan. Had hij een camera in zijn slaapkamerraam gezet en alles gefilmd. :))

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:23

kvulden wat leuk!

daan waardeloos -:(-

ik doe ook niks op de bodem van de trailer, wel altijd een hooinet waar ook gretig van gegeten wordt

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:37

Afbeelding
Dank jullie allemaal voor de felicitaties, mijn mentorklas had taart met kaarsjes erop en een mand met allemaal lekkers erin, wauw wat was ik overdonderd. Dat zijn de momenten waarop ik weer weet waarom ik voor de klas sta. De andere klassen hebben heftig voor mij gezongen.... En waren blij met de stroopwafels met slagroom.

Dat mooie weer is idd gekomen, ben ff kwijt wie dat had besteld, maar bedankt... Heb ff lekker een rondje gereden. Dacht dat ik me moest haasten, maar mijn man belde net hij staat vast op de A 7, dus ik heb nog ff.

Ik heb wel bodembedekking in mijn trailer...stro, maar hang weer geen netje :9 op, omdat ik bang ben dat ze er in blijven hangen. Mijn ritten zijn ook niet zo lang... Ga gemiddeld zon 3x per maand weg....

Zo .... Douchen, knappe kleren aan.... En maar lekker eten dan,

Afbeelding

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:54

Wat lief!
Lijkt me leuk om eens langs te komen!
Waar zitten jullie precies?

De zeehonden kussen aanleren is eigenlijk simpel.
Het is natuurlijk gedrag wat ze sowieso al doen. Kwestie van op het goede moment belonen en dan een teken ervoor zetten. Je kan op veel manieren dingen aanleren en dat ze iets zelf bedenken is natuurlijk het makkelijkste.

We hebben op het moment zeker nog otters!!

2 reuzen otters. De enige 2 in Nederland. Ze zijn echt heel gaaf!
En 4 kleinklauwottertjes.
Park is helemaal weer aan het opbloeien, echt leuk.
Entree helemaal veranderd, zeehonden zitten in een enorm verblijf.
Binnenkort komt er nog een spoort pinguïn, zeeleeuwen en van het zomer ijsberen!

Rondje gemend met Hjala. Ze vond het allemaal best spannend. Terug weg ouderwets relaxt.
Fijn paard.

Even eten en dan poedelfestijn met anti luis.
Zullen ze niet waarderen, maar helaas!!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:42

Gefeliciteerd monmaster! Ziet er lekker uit.

Lisa een klein dipje. .knuffel

Kristel aan de koek, jam!

Gootjes, vorst, nattigheid...ff snel gescand haha..

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:49

Ook even snel gescand waar jullie het allemaal over hebben. Heel druk op m'n werk en ik ben druk op een ander forum met de nieuwe afleveringen van Gilmore Girls <3

Ik doe in principe geen bodembedekking in mijn trailer, alleen als ik mijn ruin meeneem op een langere rit (>45 min). Hij plast ook in de trailer. Ik zet hem erin en gooi dan een emmertje vlas midden onder hem. Ook wel eens precies op het goeie moment met een lege emmer langsgelopen na het laden, toen kon hij in de emmer plassen :D
Wel altijd een hooinet mee. Voorin mijn trailer zitten twee ringen waar in het hooinet tussenhang. Dan slingert ie niet heen en weer (mijn merrie vindt dat gruwelijk).

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:16

Afbeelding

Meneer blauw en mevrouw oranje waren er niet heel blij mee, maar weg met de luizen!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:52

Hemrik, 2 km vanaf de N381, dat is de weg vanaf het klaverblad bij Drachten richting Oosterwolde

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:52

Haha die kop van hjala. ...Hoe vaak moet je nog wassen?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:09

Hilary, nieuwe afleveringen gilmore girls?? Waar? Wanneer ? Wat heb ik gemist?

Fijn dat de luizen weg zijn Lisa !

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:20

2x in totaal. Dit was dus de laatste keer gelukkig!
Vies spul!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:10

Lisa_vera schreef:
Wat lief!
Lijkt me leuk om eens langs te komen!
Waar zitten jullie precies?

Ik woon in Garijp, eigenlijk rechtstreeks aan de N31 tussen leeuwarden en drachten. Als je vanaf leeuwarden naar drachten rijdt, dan heb je na de Fonejachtbrug de afslag Garijp. Als je naast de afslag kijkt (rechts) zie je ons huis. Wij hebben het dierenpension daar (dierenpension logé), bord staat ook naast de N31 ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:27

Lisa_vera schreef:
2x in totaal. Dit was dus de laatste keer gelukkig!
Vies spul!

Waar heb je ze mee gewassen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:28

Zo niets op de vloer voor korte afstanden. Echter voor lange afstanden en dan met name naar keuringen/shows, dan dikke strolaag erin.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:00

Natalie36 schreef:
Hilary, nieuwe afleveringen gilmore girls?? Waar? Wanneer ? Wat heb ik gemist?

:j *\%/*

Er worden vier afleveringen van 90 minuten gemaakt, uitzenden gaat via Netflix (data zijn nog niet bekend). Elke aflevering heeft een seizoen als thema, dus na die vier afleveringen zijn we een jaar verder. Vorige week zijn ze begonnen met filmen. Een heel groot deel van de originele cast doet weer mee (Lorelai, Rory, Emily, Luke, Lane, Paris, Doyle, Zach, Finn, Gypsy, Miss Patty, Babette, Taylor, Kirk, etc etc etc). Sookie is (voorlopig) de grote afwezige (lijkt een politiek spelletje aan de gang te zijn).

En dan nu weer on topic:
Natte, gewassen paardjes, ahhh :(:) Ach, luisvrij is wel belangrijk...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:09

Oh Gilmore girls. Das lang geleden!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:13

Vijftien jaar sinds de eerste aflevering, 9 jaar sinds de laatste aflevering *zucht*
Oh wat was het 10 jaar geleden gaaf om op de set te zijn en Lauren en Alexis een scene zien opnemen _/-\o_

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:22

Oh die waren altijd leuk!