Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
boemel schreef:Ik voel me heel verdrietig, ik heb zojuist Tess in laten slapen.
Ze is rustig gegaan in onze eigen wei.
Pfff wat was ik gek met dit paard.
Ze begon slechter te worden. Naast haar hals en haar SI probleem, speelde ook haar rechter knie op.
Ze vond het moeilijk haar rust te vinden en werd nerveus. Dat was ook lastig voor de andere paarden.
Haar lijf was zo stijf geworden, ongelofelijk hoe vrolijk ze tot het laatst gebleven is. Gisteren hebben we foto’s van haar gemaakt.
[ [url=m/C6f2HH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[IM] Mijn lieve zwarte parel is niet meer.
boemel schreef:Dank jullie wel.
Het voelt heel leeg dat Tess er niet meer is.
Voelde 3 paarden in onze niet al te grote paddock als te veel, voelt nu 2 als te weinig.
Ik denk dat Tess het aangevoeld heeft. Ze was zo’n slim en gevoelig paard. Haar laatste nacht hier, is ze ‘s nachts tegen Diekke aangekropen. Iets wat ze nooit eerder deed.
[ [url=m/epwVvW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ondanks dat ze in de wei overleden is en we Tess en Mirtje er daarna een aantal uren bij gelaten hebben, begrijpen Diekke en Mirtje het niet goed.
Uren staren en hinneken ze naar het bos in de hoop dat Tess daar is. Dat is hartverscheurend.
Diekke heeft wel gesnuffeld aan Tess en daar heel heftig op gereageerd door heel hard te gillen.
Diekke heeft net wel goed gegeten, maar Mirtje niet.
Ik heb Tess trouwens met speciaal vervoer van Rendac op laten halen. Ze is in de wei op een brancard gelegd en zo een extra brede trailer in gegaan. Ik wilde hetzelf niet zien, maar mijn vriend heeft geholpen en hij vond het netjes en respectvol gaan.
Ik denk dat ik de juiste keuze gemaakt heb voor Tess. Ik heb er al zo vaak aan gedacht om haar te laten hemelen, maar iedere keer als ik haar koppie zag, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen.
Van de week ineens merkte ik nadat ze weer opnieuw kreupel was dat ik het niet over me hart kon verkrijgen om haar door te laten lopen.
De laatste dagen met haar heb ik als heel fijn ervaren. En zij was er ook heel vrolijk onder.
Zo had ze pas een paar weken geleden geleerd in de clickertraining dat een target aanraken een beloning betekende en dat hadden we daarna nog 1x geoefend.
Tijdens de fotoshoot moesten we op een gegeven moment de pionnen in de rijbak weghalen, want ze bleef maar naar de pionnen lopen om na een aanraking met haar neus, enthousiast een snoepje je komen halen. Zo mooi vond ze dat.
Tess is overladen met snoepjes en aandacht de laatste dagen en ze is heel vrolijk en rustig gegaan.