[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:00

Tof trapje!
Flink gewerkt!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:15

Thx!

SafeHaven schreef:
Lijkt me fijn spul voor de hoeven ook, wat is het en waar heb je het vandaan als ik vragen mag?
Ik ben al tijden op zoek naar gravel maar het is bijna nergens te vinden (ja of je betaald je groen en geel)

Ik was ook al heel lang opzoek. Kwam een plaatselijk kleine loonwerker tegen die zelf nog zo’n 600 ton granulaat had liggen.
Dit was zoveel goedkoper dan ik online kon vinden. Ik woon in de Lutte. (Twente)
De paarden lopen er verrassend goed overheen.

SafeHaven

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:44

Oh dat is fijn zeg! Wat een geluk.
En granulaat waarvan? Er zijn nogal wat verschillende materialen. We hebben zelf al puingranulaat/menggranulaat maar dat is veel grover dan wat ik op de foto zie.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:12

SafeHaven schreef:
Oh dat is fijn zeg! Wat een geluk.
En granulaat waarvan? Er zijn nogal wat verschillende materialen. We hebben zelf al puingranulaat/menggranulaat maar dat is veel grover dan wat ik op de foto zie.

Precies dat is dit ook. Ligt er natuurlijk maar net aan hoe grof het gebroken is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:21

Mooi geworden zeg!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:09

Dat ziet er heel mooi uit Marjo! Trappetje is ook erg mooi :D

Ik ben op zoek naar webshops waar ik grotere stukken net kan kopen om zelf grote slowfeeders te maken, maar ik ben m’n opgeslagen linkjes kwijt, iemand tips? :)

En ook een paar sfeerplaatjes van ons paradijsje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Merken jullie ook dat de heuvel veel gebruikt wordt zodra je hem hebt? De onzen staan er toch regelmatig op te slapen en te chillen. Had ik niet verwacht die aantrekkingskracht toen ik hierheen verhuisde.

SafeHaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:28

Voorheen wel, toen was het een bult van aarde (klei) en groeide er allerlei lekkers op voor de paarden. Ik voerde er ook weleens een plakje hooi op, ze stonden/liepen er regelmatig.

Nu hebben we de paddock laten keren en is het een zandbult geworden (snif snif) en nu staat alleen één van de shets er sporadisch op om over de rozenhaag te kunnen kijken als ze de rest kwijt is :=

Misschien zet ik er nog wel een paaltje op met een snackbakje eraan ofzo, zodat ze toch af en toe eens een kijkje gaan nemen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 06:52

Paardeerlijk heeft losse netten.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:26

Hier ook net van Paardeerlijk per meter gekocht voor de netten in de frames. Fijne prijs/kwaliteit.

Mooi plekje Rianne!

Hier zelf nog geen heuvel, maar op andere locatie was dat wel plek waar ze graag stonden, tegen aan lagen, en dat was een berg witzand, niks eetbaars te vinden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:55

Zijn hier nog mensen naar de open dag van Femke Dölle geweest afgelopen weekend? Ik heb daar nog wel wat leuke haalbare ideetjes op gedaan :j
Nu nog wat nattere grond, zodat de palenboor en de spa er weer gewoon ingezet kunnen worden :+

Ik wil zo'n groenstrookje maken, van ongeveer 1 meter breed en een meter of 6 lang. Ik kan deze week een complete wilgenboom in stukken ophalen. Boomstammetjes, lange takken voor een takkenwal. Ik heb nog een stuk of 50 houten planken gescoord van een oud fietsenhok (maar planken zijn nog heel netjes, o.a. voor een liksteenbuffet en wat creatievere hooiplaatsen. Simpele dingetjes en zo goed als kosteloos te realiseren op deze manier :j
Zoiets, maar dan met planken ipv palen.
Afbeelding

Dit is zo'n plantenstrookje op een wat groter stuk. Super simpel eigenlijk. 4 of 6 palen, max 1 meter breed en een paar meter lang, struiken er in, steentjes er omheen en snacken maar :))
Afbeelding

Geen idee of het haalbaar is, maar vond het wel leuk bedacht :j
Afbeelding

Dit is ook leuk. Heb nog wat oude houten schaaltjes en met die paar wilgenstammetjes en stenen is er best een leuk hoekje van te maken.
Afbeelding

Die liksteen zo vond ik geniaal. Gewoon een boomstam, breed gat er in, stok er in lijmen, die zo'n 10-15 cm uitsteekt en liksteen er op.
Afbeelding

Dit was vooral een ideetje voor de stenen die ik pas heb opgehaald. Met alle plannen heb ik er nog wel meer nodig dan de 50 die ik nu heb :+
Afbeelding

En ik heb mezelf een tunnelslowfeeder van Paardeerlijk cadeau gedaan. Ik had de tunnel van Kerbl, ideaal qua vorm, maar zulke grote mazen dat het meer speed dan slow feeder was :+
Dit is wel echt een slowfeeder. Tot grote ergernis van Jim, maar ik ben er wel blij mee. Ben inmiddels naar 1 voerbeurt gegaan en dat scheelt wel ff energie en plannen op een dag. Nu kan ik gewoon wat meer voeren, zonder dat ze kunnen bunkeren. Heb 2 iets makkelijkere netten met wat grotere maas voor de snelle hap en de rest is echt slow.
Ik zou nog wel eens willen weten waar ik dit soort netten kan inkopen voor mijn mininetjes.
Afbeelding

En ik heb mijn diploma voor voedingstherapeut binnen *\o/*
Nu echt verder met mijn bedrijfje om het verder op te starten en uit te breiden. Heel tof!
Afbeelding

SafeHaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:03

Gefeliciteerd Amanda! Wat knap, veel succes met je bedrijfje *\o/*

Ben niet naar de Open Dag geweest, twijfelde wel even maar had niet het idee dat ik er iets tegen zou komen wat ik nog niet wist.
Had wel leuk geweest om een aantal mensen te ontmoeten die ik nu alleen op fora en fb tegenkom. Wie weet een andere keer!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:13

Wij hebben het ook redelijk last minute bedacht. We hadden een tijdje terug al bedacht dat we gingen, toen weer niet (ver rijden), ik had examen die ochtend. Maar ik was snel klaar, dus toen toch maar in de auto gestapt. We hebben er ook geen uren rondgelopen. Maar wel wat leuke gesprekken gevoerd.
En ik wilde vooral mijn man laten zien wat er nog meer kan en wat ik dan zou willen (en waar ik hem voor nodig heb :+ ). Hij was gelukkig enthousiast en vond mijn ideeën ook leuk :+

We gaan het zeker niet zo uitgebreid uitleggen. Maar we hebben nog veel materiaal liggen en daar wel ideeën voor opgedaan om dat goed te gebruiken. Zonder extra kosten, maar wel wat we er dan van willen maken.
Zo hebben we nog een carport in delen liggen en losse planken. Die carport wil ik sowieso over de track. Maar nu concreter: de oostkant tot 1.50 hoog aftimmeren met de planken, zodat ze daar ook kunnen schuilen. Zowel 1 kant van de carport, maar ook nog een rij planken verder, zodat ze een meter of 6-8 beschutting hebben tegen de wind. En daar komen dan weer ringen in voor hooinetten. Zoiets had Femke ook, wel anders, maar dat was kwestie van omdenken :D
Net als dat plantenstrookje. De palen zijn er, de struiken zijn er, de ruimte is er :+
Dat soort simpele dingen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 12:23

Daihyo schreef:
Zijn hier nog mensen naar de open dag van Femke Dölle geweest afgelopen weekend? Ik heb daar nog wel wat leuke haalbare ideetjes op gedaan :j
Nu nog wat nattere grond, zodat de palenboor en de spa er weer gewoon ingezet kunnen worden :+

Ik wil zo'n groenstrookje maken, van ongeveer 1 meter breed en een meter of 6 lang. Ik kan deze week een complete wilgenboom in stukken ophalen. Boomstammetjes, lange takken voor een takkenwal. Ik heb nog een stuk of 50 houten planken gescoord van een oud fietsenhok (maar planken zijn nog heel netjes, o.a. voor een liksteenbuffet en wat creatievere hooiplaatsen. Simpele dingetjes en zo goed als kosteloos te realiseren op deze manier :j
Zoiets, maar dan met planken ipv palen.
[ [url=m/SkOojo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is zo'n plantenstrookje op een wat groter stuk. Super simpel eigenlijk. 4 of 6 palen, max 1 meter breed en een paar meter lang, struiken er in, steentjes er omheen en snacken maar :))
[ [url=m/RWSCOj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen idee of het haalbaar is, maar vond het wel leuk bedacht :j
[ [url=m/V9jtUG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is ook leuk. Heb nog wat oude houten schaaltjes en met die paar wilgenstammetjes en stenen is er best een leuk hoekje van te maken.
[ [url=m/2sJl15.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die liksteen zo vond ik geniaal. Gewoon een boomstam, breed gat er in, stok er in lijmen, die zo'n 10-15 cm uitsteekt en liksteen er op.
[ [url=m/TMMdM7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was vooral een ideetje voor de stenen die ik pas heb opgehaald. Met alle plannen heb ik er nog wel meer nodig dan de 50 die ik nu heb :+
[ [url=m/vxvogK.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik heb mezelf een tunnelslowfeeder van Paardeerlijk cadeau gedaan. Ik had de tunnel van Kerbl, ideaal qua vorm, maar zulke grote mazen dat het meer speed dan slow feeder was :+
Dit is wel echt een slowfeeder. Tot grote ergernis van Jim, maar ik ben er wel blij mee. Ben inmiddels naar 1 voerbeurt gegaan en dat scheelt wel ff energie en plannen op een dag. Nu kan ik gewoon wat meer voeren, zonder dat ze kunnen bunkeren. Heb 2 iets makkelijkere netten met wat grotere maas voor de snelle hap en de rest is echt slow.
Ik zou nog wel eens willen weten waar ik dit soort netten kan inkopen voor mijn mininetjes.
[ [url=m/EEiILN.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik heb mijn diploma voor voedingstherapeut binnen *\o/*
Nu echt verder met mijn bedrijfje om het verder op te starten en uit te breiden. Heel tof!
[ [url=m/ryyO22.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn vrouw wilde gaan maar is toch niet gelukt.

Mini netjes, ik zou gewoon los stuk net bij paardeerlijk bestellen en dan zelf knopen? Of heb je eventueel een oud net liggen dat kapot is waar je stukken uit kunt knippen en zo kunt hergebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:25

Ik was al bij Ukie's geweest en natuurlijk onze eigen open dag en heb al veel verrijking aangebracht aan de hand daar van (de liksteenhouder bijvoorbeeld :) ).

Gefeliciteerd met je opleiding Amanda.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:12

Ohh fijn die foto’s, leuke ideeën op gedaan! Zie ook nog wel wat leuks ertussen zitten :D

En gefeliciteerd met je diploma!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:18

Wat is het voordeel van dat tunnel net? Ziet er leuk uit maar lijkt mij alleen maar lastiger vullen. Dus ik zie misschien iets over het hoofd.

Ik vind het idee van 1 net met een heel fijne maas als back-up voor als ze echt nog honger (denken te) hebben wel een goede eigenlijk. We voeren bijna onbeperkt maar als we dan een keer wat vroeger op de avond de laatste beurt doen of eens wat later uit bed komen zou dat wel een mooie reserve optie zijn.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:28

Ziet er allemaal super leuk uit. Maar veel toch ook een beetje in de categorie 'leuk om te zien, leuk om te maken als je tijd over hebt' vind ik een beetje. :o Het is echt prachtig gemaakt maar ik geloof ik toch meer voor functioneel en minder werk. :Y)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:33

Ben blij dat je dat zegt ir :o
Het ziet er inderdaad echt super tof uit. En alléén dat kan al een mooie reden zijn om het te doen.
Maar ik vraag me dan inderdaad ook af wat dat nou toe gaat voegen voor de paarden.

Ik snap, hoog en laag eten wel. Maar verder.
Vooral die schalen. Ik zie daar dan een paard voorbij lopen. hap slik weg en klaar.
Of ik zie een paard voor me die je steeds overal achtervolgt omdat ze willen controleren of je niks lekkers bij je hebt :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:33

pol013 schreef:
Wat is het voordeel van dat tunnel net? Ziet er leuk uit maar lijkt mij alleen maar lastiger vullen. Dus ik zie misschien iets over het hoofd.

Ik vind het idee van 1 net met een heel fijne maas als back-up voor als ze echt nog honger (denken te) hebben wel een goede eigenlijk. We voeren bijna onbeperkt maar als we dan een keer wat vroeger op de avond de laatste beurt doen of eens wat later uit bed komen zou dat wel een mooie reserve optie zijn.

Doe ik hier ook. Hangt een gevuld net op een koele plaats met maaswijdte 2x2. Vaak is de bak leeg en staan ze daar te knabbelen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:38

pol013 schreef:
Vooral die schalen. Ik zie daar dan een paard voorbij lopen. hap slik weg en klaar.
Of ik zie een paard voor me die je steeds overal achtervolgt omdat ze willen controleren of je niks lekkers bij je hebt :+

Haha, ja, ik denk dat het hier hap-slik-sjitookbakjeweg gaat zijn... :D

Overigens heb ik hier stukken waar ze rozenbottel en wilg zelf kunnen knagen maar dat doen ze om de een of andere reden niet? Ik ga het ze binnenkort eens uitleggen, kijken of er echt een reden is of dat het suffies zijn. :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 13:38

pol013 schreef:
Ben blij dat je dat zegt ir :o
Het ziet er inderdaad echt super tof uit. En alléén dat kan al een mooie reden zijn om het te doen.
Maar ik vraag me dan inderdaad ook af wat dat nou toe gaat voegen voor de paarden.

Femke heeft natuurlijk alles op een klein terrein opgezet en heeft geloof ik maar 2 paarden? Dan is denk ik makkelijker om dat te doen dan wanneer je eem grote kudde hebt. En zij gaat uit van de visie dat paarden "browsers" zijn en altijd moeten zoeken naar eten en ze probeert dat dan op die manier bij haar te realiseren.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:52

Ik vind het altijd mooi om te zien bij een ander. Die schalen zouden hier bij de eerste ronde gesloopt worden. Net als al die bakken met hout er in. Die 2 van mij maaien er doorheen, gebruiken het als schuurstuk voor jeukende sokken en het is op. Takken, fruit, wortel etc. Ik mij het op de grond maar ga echt te en netjes vullen om te snacken, daarnaast zijn er altijd bomen waar ze bij kunnen dus ook overbodig hier.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:53

Gefeliciteerd met je diploma!

En voor bij mij ook allemaal niet haalbaar, 1 vanwege archeologische waarde van de grond en 2/3 tijd en geld :')

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:28

Ik ben geweest. Super leuk om te zien en wil ook wel wat ideetjes gaan uitwerken.
Vind het ook zo mooi met die stenen, maar wat een werk om die stenen hier te krijgen.

Ik ben nu bezig mijn mini bosje aan te leggen met slingerpad. Ik vond het erg leuk om te zien dat ze haar paadjes door haar bos met verhoging en Verlagingen had gemaakt. Ech een bospaadje. Weet niet of dat hier gaat lukken op de klei. Moet natuurlijk geen water blijven staan op de lagere gedeeltes.
Alles op zijn tijd.

Wil ook zo graag een bult.

Vorige week palen om de boompjes gezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was voor maar dan via de andere kant.

Afbeelding

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:31

Heel gaaf zeg allemaal!