Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SafeHaven schreef:Lijkt me fijn spul voor de hoeven ook, wat is het en waar heb je het vandaan als ik vragen mag?
Ik ben al tijden op zoek naar gravel maar het is bijna nergens te vinden (ja of je betaald je groen en geel)
Daihyo schreef:Zijn hier nog mensen naar de open dag van Femke Dölle geweest afgelopen weekend? Ik heb daar nog wel wat leuke haalbare ideetjes op gedaan
Nu nog wat nattere grond, zodat de palenboor en de spa er weer gewoon ingezet kunnen worden
Ik wil zo'n groenstrookje maken, van ongeveer 1 meter breed en een meter of 6 lang. Ik kan deze week een complete wilgenboom in stukken ophalen. Boomstammetjes, lange takken voor een takkenwal. Ik heb nog een stuk of 50 houten planken gescoord van een oud fietsenhok (maar planken zijn nog heel netjes, o.a. voor een liksteenbuffet en wat creatievere hooiplaatsen. Simpele dingetjes en zo goed als kosteloos te realiseren op deze manier
Zoiets, maar dan met planken ipv palen.
[ [url=m/SkOojo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is zo'n plantenstrookje op een wat groter stuk. Super simpel eigenlijk. 4 of 6 palen, max 1 meter breed en een paar meter lang, struiken er in, steentjes er omheen en snacken maar
[ [url=m/RWSCOj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geen idee of het haalbaar is, maar vond het wel leuk bedacht
[ [url=m/V9jtUG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is ook leuk. Heb nog wat oude houten schaaltjes en met die paar wilgenstammetjes en stenen is er best een leuk hoekje van te maken.
[ [url=m/2sJl15.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die liksteen zo vond ik geniaal. Gewoon een boomstam, breed gat er in, stok er in lijmen, die zo'n 10-15 cm uitsteekt en liksteen er op.
[ [url=m/TMMdM7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was vooral een ideetje voor de stenen die ik pas heb opgehaald. Met alle plannen heb ik er nog wel meer nodig dan de 50 die ik nu heb
[ [url=m/vxvogK.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik heb mezelf een tunnelslowfeeder van Paardeerlijk cadeau gedaan. Ik had de tunnel van Kerbl, ideaal qua vorm, maar zulke grote mazen dat het meer speed dan slow feeder was
Dit is wel echt een slowfeeder. Tot grote ergernis van Jim, maar ik ben er wel blij mee. Ben inmiddels naar 1 voerbeurt gegaan en dat scheelt wel ff energie en plannen op een dag. Nu kan ik gewoon wat meer voeren, zonder dat ze kunnen bunkeren. Heb 2 iets makkelijkere netten met wat grotere maas voor de snelle hap en de rest is echt slow.
Ik zou nog wel eens willen weten waar ik dit soort netten kan inkopen voor mijn mininetjes.
[ [url=m/EEiILN.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik heb mijn diploma voor voedingstherapeut binnen![]()
Nu echt verder met mijn bedrijfje om het verder op te starten en uit te breiden. Heel tof!
[ [url=m/ryyO22.jpg]Afbeelding[/url] ]
pol013 schreef:Wat is het voordeel van dat tunnel net? Ziet er leuk uit maar lijkt mij alleen maar lastiger vullen. Dus ik zie misschien iets over het hoofd.
Ik vind het idee van 1 net met een heel fijne maas als back-up voor als ze echt nog honger (denken te) hebben wel een goede eigenlijk. We voeren bijna onbeperkt maar als we dan een keer wat vroeger op de avond de laatste beurt doen of eens wat later uit bed komen zou dat wel een mooie reserve optie zijn.
pol013 schreef:Ik snap, hoog en laag eten wel. Maar verder.
Vooral die schalen. Ik zie daar dan een paard voorbij lopen. hap slik weg en klaar.
Of ik zie een paard voor me die je steeds overal achtervolgt omdat ze willen controleren of je niks lekkers bij je hebt
pol013 schreef:Ben blij dat je dat zegt ir![]()
Het ziet er inderdaad echt super tof uit. En alléén dat kan al een mooie reden zijn om het te doen.
Maar ik vraag me dan inderdaad ook af wat dat nou toe gaat voegen voor de paarden.
Ik snap, hoog en laag eten wel. Maar verder.
Vooral die schalen. Ik zie daar dan een paard voorbij lopen. hap slik weg en klaar.
Of ik zie een paard voor me die je steeds overal achtervolgt omdat ze willen controleren of je niks lekkers bij je hebt