Fabster schreef:Haha! Zie t helemaal voor me!Arme man! Maar ja, je hond opvoeden is zo makkelijk nog niet. Ik heb een hond die niet van gezelschap (van andere honden) houdt. Op zich niet zo n probleem. Ze luistert goed en als het druk is, houd ik haar aan de lijn. Maar de meeste andere honden (of eigenlijk; baasjes) nemen het niet zo nauw. Dus die honden komen op ons af denderen en dat wordt hier niet gewaardeerd. Meestal ga ik er tussen staan en als die vreemde hond wil doorzetten, til ik mijn knie even op. Is meestal genoeg om ze af te laten druipen. Maar somsook niet. En 1 x heb ik mijn hond los gelaten op een andere hond die het wel heel bont maakte. Nou weet ik dat die van mij geen schade maakt. Die duikt er alleen met veel herrie bovenop en dan zijn de meeste honden genoeg onder de indruk om af te druipen. Het is nl een grote hond en de meeste verdwijnen onder die van mij. Maar baasjes vinden dat niet zo leuk. 'Hij doet niks hoor! Wil alleen maar spelen'
![]()
Nee klopt, hij doet inderdaad niks. En hij had wel iets moeten doen, nl luisteren. Nou ja. Zal aan mij liggen.
Fabster... er is niets irritanters dan wanneer loslopende honden niet teruggeroepen worden door hun baas als ze richting een aangeleinde hand gaan.
Mensen bezitten niet zoveel hersencellen om te beseffen dat een aangelijnde hond met rust gelaten moet worden, tenzij er anders wordt aangegeven op dat moment.
Jaaaaa.... hij wil enkel spelen hoor

O wat heb ik er een hekel aan als mensen hun dieren (en kinderen) niet opvoeden