Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:08

Nou ik heb ze gemaild voor de gootjes. Het is vlak bij waar ik de drainagebuizen ga halen. Dus hoop dat ze snel reageren dan kan ik ze halen. 6 meter op een stuk van 8 moet kunnen denk ik toch Of zouden jullie dan toch gaan voor 8 meter.

Hoe diep zou de buis in de grond moeten?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:14

Een normale kolk moet je ook leegscheppen ;)

Om te voorkomen dat het verzakt kun je er ook een laagje beton of cement onder leggen, dit adviseren ze sowieso hier.

Edit
En de buizen zou ik zo diep mogelijk leggen, in de zin van dat het nog wel afloopt naar de sloot, maar als het bijvoorbeeld erg modderig is, dat ze dan niet naar boven komen.
Laatst bijgewerkt door palousa_boy op 11-02-16 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:17

Gefeliciteerd monmaster!

Kruidkoek al geproefd kristel?

Ik heb vandaag even een: ik voel me echt even alleen in mn appartrmentje hier in friesland en wat heb ik een rare week gehad. Was best veel allemaal zo..... 2 afdelingen geleerd en het voer klaarmaken voor de hele dierentuin. Daarnaast veel onrust bij het personeel wat je meekrijgt en zit er 1 persoon die totaal niet waardeert dat ik erbij ben, men! Dan ben ik zo blij dat de paardjes er zijn!
De bak is te nat. Straks maar een rondje buitenrijden met hjala en hopen dat pippin zich gedraagt als hij alleen is.
Vanavond is het ronde 2 anti luis wassen, maar volgens mij is dat meer ter preventie, want ik merk niks meer van de luis Gelukkig!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:18

palousa_boy schreef:
Een normale kolk moet je ook leegscheppen ;)

Om te voorkomen dat het verzakt kun je er ook een laagje beton of cement onder leggen, dit adviseren ze sowieso hier.

Ja, dat had inderdaad handig geweest. Alsnog maar, dan.

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:48

@Lisa, jaaaa, het 'kontje'! Lekker vrij vandaag dus ga nu de stallen doen en dan een cappuccino maken en dan lekker met kruidcake even pauze. *kneuterig, hou ik van*

En wat vervelend dat je je even zo voelt zeg.. is ook niet niks, zo'n mega verandering in hele korte tijd! Volgens mij heb je ook keihard gewerkt aan alles en dan is het logisch dat je een soort 'bezinningsmoment' krijgt zeg maar. Gewoon maar even een dagje zwelgen en lief zijn voor jezelf, dan kun je er morgen weer tegenaan. Niks moet, alles mag. En wat jammer dat er onrust bij het personeel is zeg.. en zeer onprofessioneel dat 1 iemand dan laat merken dat ie er niet blij mee is.. pff.. zegt meer over diegene dan over jou moet je maar denken.

Pippin even op stal geen optie? Doe ik met Viool altijd nu, die blijft ijsberen anders.. op stal met wat hooi is ze prima te pruimen. :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:12

Morgen, prachtig weer hier :):)

Was alleen niet zo handig met de schuifmaat en die snee flink in mijn vinger met terug schuiven, auwie.

Monmaster van harte gefeliciteerd! Y)(^)

lisa :(:)

geen verstand van kolken en gootjes :\

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:58

[***] schreef:
Oh en vanmorgen zag ik een koolmezen koppel het nestkastje inspecteren *\o/*

Die zijn vroeg. Ik moet alle kastjes nog leeg maken van vorige jaar (schaam)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:12

Wij hebben een hele brutale merel die ook al druk bezig is in de schuur met een nest. Ga maar weer eens het vliegengordijn ophangen. Heb geen zin om weer de hele schuur onder de vogelpoep te hebben. Vorig jaar na 5 nesten was ik er klaar mee, elke keer 5 jongen of meer die allemaal samen met pap en mam merel de hele schuur inclusief alle spullen onder poepen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:13

Hier de eerste kraaien van het jaar, bij ons een teken dat het voorjaar komt.
Hopelijk trekken ze door, helaas blijven ze soms hangen en plunderen dan alles van vogelkuikens tot kippen enz.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:39

Kristel: Pippin breekt de boel hier snel af haha, maar laatst al een keer gereden toen hij op stal is gebleven dat ging redelijk goed.

En die persoon is idd onprofessioneel en heeft ook te horen gekregen dat het contract niet verlengd gaat worden. Dit was de druppel, Maarja tot 1 april is diegene er nog wel.
Komt wel goed. Kan wel wat hebben, maar dit is idd de 2de dag dat ik even zoiets heb van: ohw wat heb ik gedaan allemaal, is dit wel de juiste beslissing en alles haha! Komt wel weer goed hoor!
Morgen sta ik er met m'n blije hoofd alsof er niks is.

Eerste trainingen ookal achter de rug. Toch ook wel een hele verantwoordelijkheid dat je de draagkracht daarachter moet worden, zeker leuk!

Afbeelding
Afbeelding

Ben net gewoon zonder doel naar de epplejack gereden in drachten. Nog nooit geweest. Je hebt een nieuwe collectie van Harry's horse voor mini's met stout! Erop. Hoe schattig. Halstertjes waren nog niet binnen, maar daar ga ik denk ik wel geld voor aan de kant leggen voor PiP.

Vanmiddag afgesproken om te gaan mennen met de stalhoudster.
Ben benieuwd of Hjala daar Zinin heeft haha!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:45

@lisa: hoe leer je ze nu daadwerkelijk om 'kusjes' te geven als jij je vingers zo doet ??

Mijn ochtendrondje zit er al weer op. De paden de hei op zijn nog steeds een ramp en de bonte heeft nog steeds een hekel aan modder :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:50

DD zie voor me hoe jij over het pad gegaan bent, van links naar rechts :D

lisa wat een gaaf werk!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:51

Leuke foto's Lisa! :j

Lekker DD! Hier ook rijplannen maar ook nog tig andere dingen te doen dus misschien schuif ik het maar naar het weekend, zondag 15 km gereden met heuveltjes met beide paarden en gisteren ook 10 km, best netjes voor een soort van winterstop. :+ De bak was vanmorgen zeiknat maar ik zie het drogen dus zaterdag eens wat rekken en strekken in de bak met beide knollies, heb daar gewoon weer zin in want het is zo lang geleden dat ik daar lekker heb kunnen hobbelen! Niet dat het bos verveelt haha maar qua tijd is het thuis werken ook wel praktisch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:52

@Lisa-Vera; Meid wat heb jij een gave job zeg!

Effe jezelf sielugh voelen en dan idd gewoon weer doorgaan hoor, komt vast goed.
En over je woning en stal , hoef je je al geen zorgen te maken zo te horen, want dat klikt ook al leuk, als je nu al gezellig met stalhouder op pad gaat...

You go Girl! :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:53

@kristelhans: als je droog wilt rijden kun je beter nu gaan, het weekend wordt bijzonder nat.
@spatter: een zeiler is er niks bij, maar ze heeft donders goed door waar het beste te lopen is :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:55

Ik hoorde dat idd maar hier zegt ie nog gewoon volop zon. We zitten vaak net goed haha, zal wel door de Lemelerberg komen.. of het 'dal' waar we in wonen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:59

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:11

Tof zeg, Lisa! Wij zijn er van de zoner geweest. Leuk park, maar miste de ottertjes en ottertjeskettingen in de souvenirswinkel. Ben er 20 jaar geleden ook geweest, toen het nog een otterpark was. Is de ijsbeer en nijlpaard el al?
En naar personeel, tja... Uitzitten dus

Laatste broodjes en dan gaan we op pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:14

Ohh Lisa dat zijn gave foto's! Wat een super leuke baan. Jammer van de onrust onder de collega's en vooral vervelend van de ene collega, maar goed, die gaat vertrekken, dus inderdaad lekker met plezier van je nieuwe jog genieten. En uiteraard even lekker zielig en alleen voelen en dan ben je het ook verplicht aan jezelf om iets leuks te kopen. Het is inderdaad best veel zoals kristelhans al zegt. Je mag best even in een hoekje gaan zitten zuchten. Gelukkig heb je, je knappe paardjes en die helpen je volgens mij ontzettend uit je vervelende gevoel! Lekker genieten en morgen weer met een blij hoofd erop af +:)+ .

Ik verwacht hier ook vrij snel de eerste zwaluwen weer, vorig jaar was dat begin maart. Ook hier ligt de hele schuur vol met poep, maar ik vind die beestjes zo fantastisch dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om ze uit de schuur te weren. Die beestjes vliegen zo'n takke-eind om bij mij in de schuur hun babies geboren te laten worden, dat vind ik geweldig *\%/* , dan maar een beetje poep. De belangrijke (waardevolle) spullen bedek ik met oude lakens, dat gaat prima.

Aaaaah nee, kan het nog bijzonderder nat, dan het al is???????? -O- -O- -O- -O- -O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-16 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:27

Lisa. Leuke foto's.

Zo ik ben juist na telefonisch contact met de DA een pot ekygard gaan uithalen voor mijn merrie. Had eerst op aanraden van de DA osteo en shiatsu andere lichtere middelen geprobeerd. Maar helaas vond ik mijn merrie er niet beter van worden. Dus nu hopen op snel herstel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:33

Wat is ekygard?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:41

Als jullie met trailer en paard op pad gaan leggen jullie dan wat op de grond over de rubber vloer. En hangen jullie bv een net met hooi op. Zo ja waar hang je die dan aan?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:43

voor maagzweren wordt dit gegeven [***].

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:44

kvulden schreef:
Als jullie met trailer en paard op pad gaan leggen jullie dan wat op de grond over de rubber vloer. En hangen jullie bv een net met hooi op. Zo ja waar hang je die dan aan?

Ik leg niets op de vloer, makkelijk met uitspuiten schoonmaken nadien.
Hooinet hang ik aan het traliewerk voor de raampjes.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:46

Ik doe niets op de bodem en als ik al een hooinet meeneem kan ik dat vooraan aan een oogje vast binden.
In mijn tweepaardstrailer nam ik bijna altijd een hooinet mee maar die had geen zadelkamer vooraan. Met mijn 1,5 paards trailer met zadelkamer is een hooinet hangen een pak lastiger en gaf Andor aan dat hij het vervelend vond. Dat nam dan plaats in waar hij met zijn hoofd wilde staan.