krijg je straks een kromgegroeide giraffe. Toch lastig, want waar ligt dan eigenlijk de grens
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
krijg je straks een kromgegroeide giraffe. Toch lastig, want waar ligt dan eigenlijk de grens
Judje schreef:Tja, een paard in de achtertuin reageert iedereen altijd raar op, maar in de meeste achtertuinen kan je ook een stal kwijt. En meer dan een stal hebben paarden in die gebieden niet.
Ik moet zeggen dat ik het - ondanks dat ik het heel vervelend vind voor de vele paardenliefhebbers in die gebieden - eigenlijk niet eerlijk vind tegenover de paarden om hun 24/7 op stal te zetten, omdat wij ze zo nodig willen hebben.
En jah, ik vind dus ook dat je geen paarden moet houden als je daar de ruimte niet voor hebt.
merelmeis schreef:Haha, weljakrijg je straks een kromgegroeide giraffe. Toch lastig, want waar ligt dan eigenlijk de grens
Yamcha schreef:Dat meen je niet... absurd...
Een paard wat niet buiten komt is net zo absurd natuurlijk...
Ik vind het vergelijk wel sterk eigenlijk. Mensen vinden het zwaar belachelijk om een giraffe op te sluiten, maar bij paarden kan het opeens wel...

Prinslover schreef:.
Mogen wij in deze buurt dan maar geen paarden houden, omdat ze niet 24/7 het land op kunnen? Moet iedereen uit deze buurt dan maar verhuizen waar ze dat wél hebben? Dit is dus mijn vraag, wat is jullie mening hierover? Wat de meeste hier in deze situatie doen is het paard in de zomer zo'n 2 a 3 maanden 'vakantie' geven. Vaak rijden ze er dan helemaal niet op, of misschien heel af en toe.
Ben hier dus erg nieuwsgierig naar. Laten we het wel gezellig houden in het topic

runningkawa schreef:Is dat die een veulentje heeft gekregen?
Die kwam later gewoon met de vader van het veulentje in een wei
rachelthinka schreef:Judje schreef:Tja, een paard in de achtertuin reageert iedereen altijd raar op, maar in de meeste achtertuinen kan je ook een stal kwijt. En meer dan een stal hebben paarden in die gebieden niet.
Ik moet zeggen dat ik het - ondanks dat ik het heel vervelend vind voor de vele paardenliefhebbers in die gebieden - eigenlijk niet eerlijk vind tegenover de paarden om hun 24/7 op stal te zetten, omdat wij ze zo nodig willen hebben.
En jah, ik vind dus ook dat je geen paarden moet houden als je daar de ruimte niet voor hebt.
volgens jou zou dus half nederland geen paard moeten houden? beetje kortzichtig vind je niet? bij onze pensionstal was heel veel weiland en weinig luxe, tot de gemeente ons verplichte te verhuizen. ervoor in de plaats heeft de eigenaar van de stal een redelijk luxe stal gebouwd en ja we hebben minder wei en is dus beperkter in gebruik. en van slechte kwaliteit. dus ik moet me pony dan maar verkopen??
merelmeis schreef:Ik vind het een moeilijke discussie. Je kan mensen, vind ik, niet verbieden om een paard te nemen, als ze geen beschikking hebben over een wei. .
. En m.i. zou het ook verboden moeten worden om ELK dier op een manier te houden die direct tegen zijn natuur in gaat. Een schaap is een grazer, dus die kan niet op een balkon (gelukkig zien we dat dan doorgaans wel in), een rat hoort niet in de vijver en een kip hoort niet in een terrarium. Tsja, en een paard is nu eenmaal een vluchtdier dat in de natuur altijd in beweging is, dus die zou je niet 24 uur (en ook niet 23) in een kooi mogen opsluiten.runningkawa schreef:En deze mensen hadden zich er over ontfermd met mkz oid?
Als dat idd die zebra is, wat bijna wel moet want zoveel lopen er particulier niet rond, vind ik het om eerlijk te zijn wat stemmingmakerij
Beestje stond geen 24/7 op een stal
ZoekStalling schreef:merelmeis schreef:Ik vind het een moeilijke discussie. Je kan mensen, vind ik, niet verbieden om een paard te nemen, als ze geen beschikking hebben over een wei. .
Uuuhm, ...... waarom zou je dat niet kunnen verbieden dan? Tuurlijk kun je dat verbieden. En m.i. zou het ook verboden moeten worden om ELK dier op een manier te houden die direct tegen zijn natuur in gaat. Een schaap is een grazer, dus die kan niet op een balkon (gelukkig zien we dat dan doorgaans wel in), een rat hoort niet in de vijver en een kip hoort niet in een terrarium. Tsja, en een paard is nu eenmaal een vluchtdier dat in de natuur altijd in beweging is, dus die zou je niet 24 uur (en ook niet 23) in een kooi mogen opsluiten.
Dat het niet verboden wordt heeft altijd te maken OF met het feit dat het ons als mens even niet zo goed uitkomt dat het verboden wordt, OF met geld. Maar in feite mogen dat nooit argumenten zijn als het welzijn van het dier in het gedrang komt. En dan heb ik het niet over die enkeling die er toevallig WEL tegen kan.
Ik heb zelf ook in de situatie gezeten dat mijn paard ca. 16-18 uur per dag
op stal stond. Dit was i.v.m. de zanderige weides en een paard dat heel snel last had van zandkoliek. In de stal zetten was toen de enige optie. Toen bleek dat de situatie niet kon verbeteren op die stal, ben ik van stal verhuisd. Dat kwam MIJ minder goed uit (de stal was nl op zich hartstikke mooi, ook mooi bij het bos en ik moet nu een stuk verder rijden) maar aan de andere kant weet ik nu wel dat mijn kleine grote meid lekker de hele dag in de wei staat.