Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:02

Vlozaad krijgt hij ook, alleen niet dagelijks maar in kuren

Kletskoek gefeliciteerd
boemel oei, vervelende ervaring

vanmorgen kwam een vriend de paddockjes lostrekken, ik wil namelijk een laag zand erboven op gooien maar dan wel met een losse ondergrond. Erna de qua van de overbuurman mogen lenen omdat onze niet startte om alles recht te trekken en morgen aantal keren op en neer rijden met zand.
hier dreigde het met regenen maar op iets miezel na droog gebeleven

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:19

Nou hier best we; vieze buien, ik kon net droog voeren, maar nu regent het weer en er blijven ook plassen in de paddock staan. Boon voelde ook niet warm onder haar regendeken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:08

Hier ook van die vieze buien. Maar met wat er vandaag viel is nog niks met wat ze voorspeld hebben :\

Boemel sterkte met de spierpijn. Hopelijk trekt het allemaal snel weg.

Afgelopen week vooral allemaal kleine klusjes gedaan. Zand weg kruien, boompjes planten. Om maar gedachte te verzetten. Hectische weken met operatie ziekenhuis in de familie en toen daar de grootste dingen geweest waren belde de buurvrouw dat onze Poes daar zat. Gewond dus naar de dierenarts maar behandeling zou niet meteen kunnen gezien zijn toestand en leeftijd. Dus plotseling afscheid moeten nemen. Voelt toch behoorlijk leeg nu die er niet meer is. ;(

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 18:27

Belle boef ook sterkte voor jou.

Boemel hoe gaat het met je?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:34

Sterkte met t verlies van jullie poes Belle Boef.

Niet echt beter. Stuitje doet vooral pijn.
Net weer een pijnstiller genomen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:40

Sterkte Belle Boef.

Daisy ook sterkte.

Oemel, ik zou maar goed oppassen met je stuitje. Is HAP voor botbreuekn? Daar is de SEH voor. De HAP is juist om vast te stellen of iemand doorgestuurd moet worden naar de SEH of dat de huisarts zelf iets kan.

Het was idd raar weer vandaag. Ik heb half oost Nederland gezien en al het weer gehad. Nu ben ik moe. De paarden hebben hun dekens op en hooi en morgen is weer een dag.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:07

Hier ook de ervaring dat je al bijna dood moet zijn eer je langs de hap mag
Dochtertje van bijna 3 stik benauwd, gebruikte al hulp ademhalings spieren, kon maar twee woorden zeggen ivm benauwdheid, piepte behoorlijk.
Krijg je een beeldbel consult met triagist.
Neehoor niets aan de hand.
Uiteindelijk na meerdere keren bellen mochten we komen, rs virus en lage saturatie..

Hap is niet meer wat het was.

Sterkte Boemel.

Wat naar bb, heel veel sterkte.

Hier vanmiddag flink geregend.

Einde vd middag nog vlug rondje gewandeld. Paarden waren loom.
Mesten en eten wel.
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:26

Alle keren dat ik eens wat mankeerde ben ik gewoon naar het zkh de 1e hulp gegaan, ben er iig nooit weggestuurd.

@belle: naar bericht, sterkte met het verlies!

Hier was het tussen de buien door ook best aardig, maar ik had geen zin in een bui als ik zou gaan wandelen.

@boemel; geeft het verlichting als je op een zwembandje gaat zitten ??

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:39

@boemel, ai wat een nare en pijnlijke ervaring. Veel sterkte :(:)
Misschien morgen even je HA bellen voor overleg. Beter een keer een "onnodig" consult dan door lopen klooien.

@Happinez, get wat een naar idee dat er iemand op je erf is geweest.
Kon de politie iets met je videobeelden?

@Joyce, wat een verdriet. Sterkte met het inslapen van de hond :(:)

@horssii, hoe is het met je dochter inmiddels?

@belle_boef, sterkte met het verlies van de kat :(:)

Zo te lezen mag ik hier nog niet klagen qua weer. Wel flink koud en gure wind maar minimale regen, meer miezer eigenlijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:21

Karin, gelukkig weer aardig opgeknapt.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:57

Gelukkig!
Zal wel even flink schrikken zijn geweest, zeker als HAP ook niet meewerkt.
Hopelijk is ze gauw weer helemaal fit :)

Ik had niets moeten zeggen over het weer, het giet nu hier -O-

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 09:44

Wat verdrietig BB, veel sterkte.

Hier ook smerig, vanochtend heftige hagelbuien. Brr, zo geen zin in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:07

Vannacht heeft het hier ook nog aardig geregend aan de plassen in de paddock te zien. Boon is gister met een halve natte hals op stal gegaan en die was vanochtend nog steeds niet helemaal droog.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:08

Dat is een heftige ervaring Horsii.
De HAP is inderdaad echt veranderd.

Ik zei al gekscherend als ik een keer echt denk op de HAP terecht te moeten komen, dan moet ik gewoon in de rijbak naast m’n paard gaan liggen en zeggen dat ik niet overeind kan komen :D

We hebben vannacht veel regen gehad. Nu is t erg mooi buiten.

Het gaat met mij gelukkig de goede kant op. Heb goed geslapen. Beweeg nog moeilijk, maar echt beduidend minder pijn :o

Net buiten
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:09

@boemel: fijn dat het beter gaat en mooie foto!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:48

Sow, ik lig een heel eind achter, maar heb ook een ontzettend druk weekend achter de rug.

Malenka, ik vind 15 to 20 kg hooi per paard echt enorm veel! Mijn ervaring is dat ze minder verspillen als het ook niet zo in overvloed aanwezig is. Ik geef zelf afgewogen hooi en alleen als ze het niet lekker genoeg vinden verspillen ze ervan, anders gaat alles tot de laatste spriet op.

Zelf voer ik in 3 hooiruiven (met netten erin) en 2 hangnetten. Nu met de nieuwe pony hang ik nog 2 extra hooinetten op verdeeld over de ruimte.

Karin, je mag nog blij zijn dat je op z’n schouders zat dan, in plaats van ernaast hing :')

Pff boemel, heftig zo’n val. Veel beterschap! En wat een mooie foto van vanmorgen.

Sterkte Joyce!

Kletskoekje, voor je het weet is het alweer eind februari, nu even genieten van de voorpret. Wij hadden 3 jaar geleden ong een huis gekocht onder voorbehoud van keuring, met veel grond. We hadden echt superveel plezier aan het uitdenken van plannen. Uiteindelijk helaas niet doorgegaan ivm teveel verborgen gebreken.

Ik heb afgelopen vrijdag een pony opgehaald welke in eerste instantie in bruikleen bij ons erbij komt. Maar het inscharen verloopt nog niet super. Ik heb 1 merrie in de kudde en zij is echt heftig. Ze valt hem echt aan, zo erg dat hij over het hek sprong van angst. Nu laat ik ze maar even een tijdje gescheiden naast elkaar staan, maar dat is natuurlijk een stuk intensiever houden. Met de ruintjes onderling gaat het wel overwegend goed overigens. Niet de beste tijd om paarden samen te voegen, met al die regen die we vannacht weer gehad hebben.

Verder trots op mezelf, want ben zaterdag helemaal alleen met Picasso naar de menles gegaan. Het mennen doe ik echt samen met mijn vriend en meestal zit hij 'achter het stuur'. De kleintjes ben ik erg vertrouwd mee voor de kar, maar Picasso nog niet echt. Dus 1. alleen naar de les en dan 2. ook nog eens met Picasso was voor mij best n stap :P Waarom doe je dat dan? Nou omdat mijn vriend samen met Picasso wedstrijd rijdt zondag dus elke training is zeer gewenst. Het ging nog goed ook :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:13

@lys: mooi dat het goed ging, dat geeft weer vertrouwen :)

Net de boel uitgemest en nu 'bevroren' handen. Het bleef wel net droog gelukkig, maar nu regent het weer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:21

@belle
ook veel sterkte met het verlies van je kat :knuffel:

Boemel, wat fijn dat de pijn aan het minderen is.

@Lys
meteen samen gaat vaak niet goed.
Draadje er tussen is wel zo fijn in het begin.
En wat goed dat het met Picasso goed ging.

Gisteren 6 mm en vannacht 8, maar vermoed dat dat weinig is gezien de rest van Nederland.
Maar de 14 daagse voorspeld ook nog voldoende.... -O-
Maar wel koud ja, echt weer wennen.

net in de schuilstal vond ik een dood konijn, lag er nog niet zo heel lang.
Altijd weer sneu om te zien.
Heb hem net maar aan de slootkant gelegd, mocht er een aaseter zijn die hem wil eten.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:11

Super tof Lyss!

Sterkte via deze week ook Joyce!

Ja flinke regen vannacht!
Vandaag is onze laatste kuddegenoot gearriveerd!
Hij staat nu samen met mijn shet Doortje.
Joep en Luna staan ook samen, ze hebben beide de helft van de hele nieuwe track.

Joep reageert vrij heftig op nieuwe ruinen, maar heb gezien dat als ze een paar weken naast elkaar staan, het jagen niet gebeurt. Dus gewoon even volhouden :) 2om 2 is ook wel goed te doen.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:42

De witte lijkt voorzichtig geïnteresseerd in de zwarte :)

Hier valt ondertussen iets wat wel als natte sneeuw gezien mag worden.
Eén grote plas is leeg, maar de andere is net te ondiep om de pomp in te zetten. Dus de meiden hebben zich terug getrokken in de tent en die zie ik er vandaag ook niet meer uit komen.
Met zulke dagen zou ik wel een deels overkapte paddock willen hebben :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:53

Fijne oplossing even twee om twee.

Hier giet het al sinds gisterenavond van de regen, alles staat blank.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:24

Een overdekte paddock zou geweldig zijn. Die staat wel op mijn droom lijstje voor het geval we ooit nog zouden verhuizen. En dan 15x15 oid zodat je er ook nog wat grondwerk in kunt doen. En dan windgaas voor de wanden. Wel lucht en licht maar geen wind en regen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:34

Ik heb hier een stuk van 20x5/6 wat een mooie droge/schaduwplek zou geven. Ik denk alleen dat de buren er niet vrolijk van worden om tegenaan te kijken :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:51

Een overdekte paddock lijkt mij ook een droom.

We hebben gelukkig een ruime schuilstal met ook twee open boxen die we wel opgestrooid hebben (ondanks dikke rubbermatten), naast hun eigen boxen. Dan hoef ik me niet schuldig te voelen als ze met rotweer buiten staan. Maar ja, het blijft behelpen. Ik zou liever paard zijn in de zomer.

Onze paddock is van de zomer opnieuw gedraineerd en is nog steeds kurkdroog. De bak helaas niet (wel stabiel, gelukkig). Die drainage is blijkbaar ook aan vernieuwing toe.

joyce83 schreef:
Gisteren helaas toch de hond moeten laten inslapen. Ze ging vanaf donderdag hard achteruit. Ze kreeg elke dag nu bulten/spierontstekingen over het lijf. Soms 2 per dag of 3. Donderdag ging het ook bij de kop en ging het derde ooglid ook opzwellen. Toen heeft ze een prednison prik gekregen. Toen besloten maar helemaal op volle prednison te gaan en het dossier door te sturen naar Vught voor de internist. De bulten werden wel minder en gingen weg donderdag.
Vrijdag wilde ze maar niet eten, dus kreeg ik ook medicatie erin. Middag weer naar dierenarts, spuit voor misselijkheid en weer prednison spuit hoge dosering. In de avond wel nog gegeten maar de bulten trokken niet weg. Zaterdagochtend toen ik beneden kwam was het duidelijk, hier kon ik niet mee verder. Ze kon bijna niet lopen, gedurende de ochtend werd het staan ook teveel. Helaas op 7 jaar in laten slapen. Ze had een autoimuunziekte, maar niet duidelijk welke precies, ja in de mond CUPS en die cellen vonden ze ook terug in het lijf. Pff wat zullen we haar gaan missen.

Wat verdrietig. Heel veel sterkte :(:)

boemel schreef:
Net zonder dat ik ook maar iets aan zag komen met het paard waar ik op proef reed, bijna omgeklapt.
Ze ging recht de lucht in. Ik ben gevallen. Wel iets bewust, want ik was bang eronder te komen. Paard is naast me half op kont terecht gekomen.
Ik ben recht op rug en stuitje gevallen en heb echt veel pijn inmiddels.

Jeetje, wat schrikken! Beterschap!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:40

Overdekte paddock, wat een droom <3
Hier is de bak ellende.
Volgend jaar toch maar nieuwe drainage aanleggen. Even manlief overtuigen nu we ook gaan verbouwen/aanbouwen in huis :=