@horsi: ben je niet bang dat ze nu de grasjes met wortel en aarde/zand gaan eten?? Of komen ze er voorlopig nog niet op?
@karin: sterkte met de shet!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balko schreef:Ohhnee Karin!
Mijn shet is ook zo gevoelig voor hb, erg lastig om ze te houden.
Hopelijk komt het weer goed!
Ohja Belker, je vroeg wat regen nou dat is gelukt.
Hier is het (helaas) droog gebleven. Eigenlijk moet ik zelfs mn baan al gaan sproeien…
Tessabo,
Midibaaltjes kan je ook rollen, net slagje groter maar moet de loonwerker ook kunnen maken.
Kleine moet je op kunnen slaan. Heb je genoeg ruimte?
Midibaaltjes kan je laten wikkelen en buiten bewaren.
Je kan gewoon de plaatselijke loonwerker benaderen hiervoor.
En als jij een mooi grasland wil voor je paarden, zou je ook moeten bemesten en of injecteren. Kalken kan ook nodig zijn.
Doe je dat niet, groeit er weinig en krijgt onkruid snel de overhand!
Je loonwerker kent de grond in de omgeving en kan je adviseren hoe je de grond het beste verzorgd.
DuoPenotti schreef:Dit is een stukje van een oude weide sleep. Heeft iemand voor mij gemaakt.
Nog best zwaar. Maar juist dat lomp trekken vind hij wel grappig.
XladyX schreef:Moska schreef:Jippie. Heb brief van gemeente naar aanleiding van het vooroverleg voor het aanleggen van bak en paddock. Ze geven positief advies en we hoeven geen archeologisch onderzoek te laten doen. Alleen moet ik voor het daadwerkelijke vergunningsaanvraag technische tekeningen aanleveren van de bak en het hekwerk. Hoe doe ik dat? De bak is zand met een grondwal eromheen met, als het nodig is, palen met lint. Wat valt daar technisch aan te tekenen?Als ik komend weekend een gaatje heb, dan ga ik proberen de vergunningsaanvraag te doen. Heb het al eerder geprobeerd, maar wat een draak van een systeem zeg.
Volgens mij is doorspoelen ook voldoende. En anders kijken of je de leidingen met een reinigingsmiddel kunt spoelen? Dat zal vast bestaan.
Als je wil kan ik je mijn "bouwtekeningen" doorsturen, ik heb net het hele proces doorlopen (en vergund gekregen gelukkig) incl hekwerk van 125cm wat ze zgn een bouwwerk vinden en speciaal door de commissie moest
Karin_deB schreef:Ah gos arme kuiken.
@Fee, welkom! Ik zou ook een graasmasker omdoen.
Ik ga dat bij mijn ruin ook doen. Ondanks afgewogen hooi en strookbegrazing blijft hij tonnetje rond dus het zal wel moeten.
Ik heb vandaag de matten uit de stal gehaald en helemaal schoongespoten + de stal schoongespoten.
Rotwerk maar voldaan gevoel nu het klaar is.
Nu hopen dat het voldoende droogt vandaag anders gooi ik de paarden een nachtje in de bak.
[ [url=m/B2vkDr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tessabo schreef:Oeps, wij hebben het kleine weilandje achter ons huis 3 jaar geleden in een houten omheining gezet ... maar geen vergunning voor aangevraagd hoor ... gelukkig vonden al onze buren het mooi, maar daar kan de gemeente dus ook wat van vinden? Hm
Tessabo schreef:Karin_deB schreef:Ah gos arme kuiken.
@Fee, welkom! Ik zou ook een graasmasker omdoen.
Ik ga dat bij mijn ruin ook doen. Ondanks afgewogen hooi en strookbegrazing blijft hij tonnetje rond dus het zal wel moeten.
Ik heb vandaag de matten uit de stal gehaald en helemaal schoongespoten + de stal schoongespoten.
Rotwerk maar voldaan gevoel nu het klaar is.
Nu hopen dat het voldoende droogt vandaag anders gooi ik de paarden een nachtje in de bak.
[ [url=m/B2vkDr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hee, zijn dat Mayo-matten? Als ja, hoe bevallen die? ik wil ze ook aanschaffen.
MarjanB schreef:Goed nieuws karin! En geweldige foto.
Wellicht een Hoefschoen om de druk op de zool wat te verlichten?