Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:06

Ja. Een frontale botsing met een paard. En zo achterover op de bevroren grond gesmakt.

Aaw ayasha

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:10

Oh mannn.. wat een enge verhalen komen er weer voorbij :oo En dan zijn er nog mensen die durven te zeggen dat paardrijden geen sport is... sterker nog: met paarden omgaan is al een risico-sport :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:16

xXutopiaXx schreef:
Oh mannn.. wat een enge verhalen komen er weer voorbij :oo En dan zijn er nog mensen die durven te zeggen dat paardrijden geen sport is... sterker nog: met paarden omgaan is al een risico-sport :=

}:0
Eigenlijk wel hè.

Dennis zei zaterdagmiddag ook al "zou je de boel niet gewoon verkopen?"
:')

Mijn collega's zagen me vandaag rottig lopen en vroegen zich ook af wat er mis was met een paardenmeisje dat ze zoiets opzoekt.

Ik weet het ook niet :7

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:19

Nee.. onverklaarbaar, maar waar :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:28

Ayasha, ik maak mij ook altijd drukker om mijn paard dan om mijzelf als ik er vanaf val.

Een keer 45 minuten na een val een hyperventilatie aanval gehad, iedereen om mij heen half in paniek en ik heel kalm ondanks de hyperventilatie aanval.

Begin december gevallen door een ander paard wat in volle galop voorbij kwam gescheurd in de bak en was toen ook meer met mijn paard bezig en het regelen dat ik weer thuis kwam (alleen naar de bak met twee paarden zoals normaal) dan dat ik beter misschien even had kunnen gaan zitten wachten aangezien nu blijkt dat ik twee enkelbanden goed geblesseerd heb. Ben nu pas sinds een weekje weer beter gemeld op het werk en loop lange stukken nog steeds met krukken en paardrijden zit er voorlopig nog niet in.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:42

gelukkig nog nooit nodig gehad, maar als ik alleen ben laat ik inderdaad al sinds mijn 14e weten wanneer ik op- en afstap. met buitenrit nooit een tracker aangehad, vergeet dat dat tegenwoordig kan :=

paard linksaf en ik rechtsaf heb ik ook een paar keer gedaan, gelukkig nooit een boom tegen gekomen onderweg, alleen verkennend bodemonderzoek. klinkt pijnlijk lorette.

gelukkig wel weer kunnen opstappen en wegrijden akshay.

dais, wat balen dat de gemeente dwarsligt. kan je iets anders slopen en alsnog bouwen?

marloes, vervelende blessure ook, geneest slecht.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:51

Jade, ja daar ben ik helaas achter van het slecht genezen. De hersteltermijn is inmiddels door de fysio ook al weer bijgesteld (langer, niet korter helaas). Gelukkig zit er wel vooruitgang in, al is het langzaam.

Hier kunnen de paarden trouwens nog steeds zwemmen als ze willen. Gelukkig staan ze nu op de andere wei maar hier ligt nog veel water. Gelukkig geen ijzel/vorst echt gehad hier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:10

MarloesHJ schreef:
Ayasha, ik maak mij ook altijd drukker om mijn paard dan om mijzelf als ik er vanaf val.

Een keer 45 minuten na een val een hyperventilatie aanval gehad, iedereen om mij heen half in paniek en ik heel kalm ondanks de hyperventilatie aanval.

Begin december gevallen door een ander paard wat in volle galop voorbij kwam gescheurd in de bak en was toen ook meer met mijn paard bezig en het regelen dat ik weer thuis kwam (alleen naar de bak met twee paarden zoals normaal) dan dat ik beter misschien even had kunnen gaan zitten wachten aangezien nu blijkt dat ik twee enkelbanden goed geblesseerd heb. Ben nu pas sinds een weekje weer beter gemeld op het werk en loop lange stukken nog steeds met krukken en paardrijden zit er voorlopig nog niet in.

Awtch.

Mijn man kan daar gek van worden. :))
Ik belde ‘schat Sam en ik zijn gevallen en Sam bloed!’
‘Ben jij oké?’ ‘Jaha maar Sam bloed!’ ‘Waar?’ ‘Uit zijn mond maar ik kan niet kijken!’
Hij was nog niet ver weg dus hij us om gedraaid om te komen helpen en toen hij mij zag strompelen zei ie ‘DIT NOEM JIJ OKÉ?!!’ _O-
Gezien ik bleef drammen over Sam heeft ie maar naar Sam gekeken. :))

Komen idd heftige dingen voorbij. Zo zie je maar, een controle maatregel is niet overbodig!
Het kan snel mis gaan. :j flinke blessures komen ook voorbij.

Je kan zeggen wat je wil maar paardenmeisjes zijn wel veerkrachtig!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:59

Wow, als ik jullie verhalen zo lees, mag ik afkloppen dat ik nog nooit iets ernstigs meegemaakt heb met de paarden. :=
Ondanks de jeugdige leeftijd van de huidige 3 paarden, zijn het echt stuk voor stuk eerlijke en over het algemeen rustige dieren. _O-

Mijn 5 jarige heb ik zelf (zonder ervaring, maar met begeleiding) zadelmak gemaakt en ben ik aan het inrijden. Die heeft nog geen stap verkeerd gezet. Geeft enkel eens een bokje bij een tikje van de zweep, maar zeker niet om je eraf te bokken. :P

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 07:56

Ik heb dus sinds kort een nametag aan het zadel, maar ik heb ook dit:
Afbeelding

Nou ja ongeveer deze. Met een simkaartje. Is dwaal detectie voor oudere personen van origine; heel passend dus :D

Aangeschaft toen mijn paard hoog in het voer stond om haar sportpredicaat te halen en wij samen op kamikaze-achtige manier door het bos gingen.
Toen ik na een idiote schrikreactie viel, haar teugels vasthield en ik 600 kilo op me af zag komen (het is dat ik haar in een fractie zag denken ‘küt’ en haar been ergens anders dan midden in mijn buik zag plaatsen) was ik behoorlijk geschrokken.

Ben 9/10 keer alleen. En ondanks dat ik te tracken ben via mijn telefoon kan ik niet verwachten dat mijn man al die tijd op de refresh knop drukt om te zien waar ik ben.

Dit apparaat is hàndig! Gaat bellen naar drie contactpersonen als ik val. Dan kan ik praten zonder op een knop te drukken als ze opnemen. En mijn locatie wordt direct gesmst naar deze personen.

Voelt heel veilig. Moet alleen nog even zien hoe ik hem stop als er geen nood is. Want bij een rare sprong waarbij ik wel blijf zitten doet ie heel hard drie keer piep en dan gaat ie bellen. Weet niet hoe ik dat uitzet :-)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:21

Olympia, wat een goed idee!!
Hij gaat af als hij "impact" meet dan of?

Op mijn paardentags staan mijn telefoonnummer én die van mijn vriend. En " geen gehoor, dan 112!" (Als mijn paard ontsnapt is, en ik pak mijn telefoon niet op, dan ben ik vast stuk gegaan.)

Het regent hier gelukkig weer! Ik begon alweer de bodem van de plassen te zien, dus maar goed dat ze weer bijvullen!
>;)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:30

Ik ben eens op mijn bijrijdpaard in volle rodeo door de bak gegaan, toen wel blijven zitten (andere keer niet), in vol zicht van de kantine.

Toen ik later in e kantine verkondigde dat ik ervandoor moest want ik had motor rijles zat iedereen me aan te kijken of ik gek was want dat was zo gevaarlijk :j

Toen heb ik maar eens gevraagd wat ze van paardrijden vonden _O-

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:56

Prairy schreef:
Ik ben eens op mijn bijrijdpaard in volle rodeo door de bak gegaan, toen wel blijven zitten (andere keer niet), in vol zicht van de kantine.

Toen ik later in e kantine verkondigde dat ik ervandoor moest want ik had motor rijles zat iedereen me aan te kijken of ik gek was want dat was zo gevaarlijk :j

Toen heb ik maar eens gevraagd wat ze van paardrijden vonden _O-

Moet zeggen dat ik zelf ook altijd gehanteerd heb dat 1 risico sport voldoende is :+

Wat een handig ding dat sos geval, ik ben ook wel benieuwd wanneer ie afgaat

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:16

Paarden houden en rijden is zeker niet zonder risico.
Maar aan de andere kant, welke sport zijn mensen zoveel uur mee bezig?
Dan valt het misschien toch wel weer mee (smoesje klopt toch om het recht te praten? :P )
Ik rij voortaan ook met een body protector op mijn jonkie, zou ik vroeger ook niet aan gedacht hebben.

Ja voor de afwisseling regent het weer.
Goed voor het grondwater zeggen we maar.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:22

Wat een avonturen zeg! Ja je maakt soms wat mee als je aan het paardrijden bent. Maar dat maakt het uitdagend en leuk.

Ik voel me veiliger op mijn motor dan soms op Nick hoor :') :') Die motor doet tenminste geen onverwachte dingen :Y)

James was helemaal zo'n geval apart. Daar ben ik wel zo vaak afgelazerd dat ik de tel kwijt ben.
Hij is ook meerdere malen alleen thuis gekomen zonder mij. Ik lag dan nog op het zandpad. :o
Toen stond hij nog aan huis bij mijn schoonouders. :') En die vonden dat altijd maar niks dat ik alleen naar buiten ging. Dus ik vertelde meestal dat de ritten buiten wel goed waren gegaan in het begin.
Ook toen ik een keer terug kwam met gebroken ribben. "Jahoor.. is goed gegaan". En dan proberen niks te laten merken, anders schoten mijn schoonouders weer in de stress. _O-
Pas later vertelde ik gewoon wat er was gebeurd tijdens een rit, ik vond dat ze er maar aan moesten wennen en het moesten accepteren. Veel beter.

Tegenwoordig gaan we vaak samen op pad als gezin. Zeker nu de scholen dicht zijn.
Maar ben ook vaak genoeg gaan rijden als David en Marloes op school waren en Daan gewoon aan het werk. Ik heb dan alleen een telefoon mee.

Als ik ga rijden en er blijft wel iemand thuis, dan weten ze ook niet precies waar ik heen ga. Als ik te lang weg blijf, gaan ze vast wel zoeken. Neem ik aan. :+

In het verleden ben ik ook wel eens alleen met Nick en de trailer op pad geweest, spontane acties. Als Daan dan op het werk is, kan ie toch niks betekenen. Dus ik doe gewoon mijn ding en zie wel of het goed gaat. De keren dat het niet geheel volgens plan ging, is uiteindelijk altijd wel weer goed afgelopen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:23

Zadeltag staat hier ook nog op de bestellijst!
En ik ga verder nooit zonder mobiel op zak weg.
Maar verder niet echt iets :=

Hier weer regen regen regen :n

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:40

Van het weekend weer een stapje verder hier want het nieuwe poortje ( :') 1,20 hoog en ruim 4m breed) is bijna klaar. Dan hebben we een plek om de hond buiten te kunnen afschermen van bezoek, en evt bezoek (kiddos op bezoek) af te schermen van vriendlief zijn schuur.

Afbeelding
Hij gaat nog naar de verzinkerij en daarna gaan we de zichtkant voorzien van wat mooie grove houten planken :+:

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:45

Die ga je niet meer verslijten :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:47

Dat ziet er mooi uit! Oersterk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:48

DuoPenotti schreef:
Die ga je niet meer verslijten :D

:D
Mijn vader werkt in hout, en mijn vriend in de metaalsector.
We waren het erover eens dat een houten versie zoveel mooier en knusser zou zijn. Maar de overspanning van ruim 4 meter zou het echt een onmogelijke actie maken. Zeker om hem ook nog makkelijk open en dicht te doen.

Én toen ontstond dit idee :+:
Een Olaf-waardig hekje :')

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:05

Akshay schreef:
Olympia, wat een goed idee!!
Hij gaat af als hij "impact" meet dan of?

Op mijn paardentags staan mijn telefoonnummer én die van mijn vriend. En " geen gehoor, dan 112!" (Als mijn paard ontsnapt is, en ik pak mijn telefoon niet op, dan ben ik vast stuk gegaan.)

Het regent hier gelukkig weer! Ik begon alweer de bodem van de plassen te zien, dus maar goed dat ze weer bijvullen!
>;)

Ja klopt hij heeft valdetectie. Vandaar ook dat het nog wel eens misgaat als ik een zwieper maak of een noodstop, maar wel blijf zitten haha.

Op mijn tag staan mijn mans nummer en mijn nummer en ons adres (in de hoop dat ze paard thuis afleveren als ik niet in het zicht ben) :+

Prachtig hek heb je zeg! Wauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:06

Wat een slim idee Olympia.

Ik denk dat ik mijn adres ook op de tag ga laten zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:15

@Olympia96: dat is en handig ding, daar ga ik me ook eens in verdiepen.
@akshay: dat is een monster van een hek ! Gaat met hout er bij vast heel mooi worden. En dat wiel is hier wel een must, al heb ik ook bij mijn landhek van 4 mtr op de wei ooit een caravanwiel aan gemaakt.

Hier koud en miezer, dus maar in de tent gevoerd.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:16

Ja de Maine Coon heeft wel een heel ander karakter dan de standaard huiskatten, waarvan ik er ook 2 heb. Als die er niet meer zijn komt er naast Maine Coon en misschien Noorse boskat, geen andere meer bij :)
Ze zijn zo ontzettend inteligent!
Dubbelfun, de nieuwschierigheid won toch haha :D

Wat betreft routes doorgeven aan partner/huisgenoot: Ik zeg wel altijd als ik weg ga en heb een sos functie op mijn telefoon. Ik ben natuurlijk ook vaak in het donker op pad, zeker in de winter. Mijn hoofdlampje kan ik met een app bedienen en deze lamp kan ook een sos signaal afgeven.
Oh en mijn paard komt wel weer terecht mocht deze beslissen niet bij mij te blijven.. Ze is de enige Fries en groot paard in de omgeving :')

Daris, hoe zit het als je iets maakt wat verplaatsbaar is, mag dat wel?

DP, dat is minder zeg! Ondervind je veel porblemen?

Klinkt ook niet fijn MarloesHJ, ben je mooi lang zoet mee -O-

Mooie poort Askhay!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:16

mooi hek zo