Het klikt niet met de paarden waar ze nu mee staan en dat stuk moet helemaal bewerkt worden. Dus we moeten weg van dat stuk. Er zijn eigenlijk 4 opties.
1. Hoger gelegen stuk. Deze is eigenlijk altijd droog.
Maar geen beschutting. Er staat een haag omheen en dat is het. Verder zijn ook dit vakantieweitjes die gebruikt worden, dus in de zomer hebben ze een klein stuk (zeg 20x40) en geen optie tot verweiden.
2. Het eerdergenoemde stuk van de vakantieweitjes. Dat is in de winter volledig te gebruiken, in de zomer zou ik 1 of 2 kleine weitjes tot mijn beschikking hebben. Er staan aan 1 kant bomen voor voldoende beschutting. Een deel van de weitjes ligt hoog en dus droog. Een ander deel laag, dus nat maar veel gras in de zomer. Maar zo klein weitje dat het snel op is (ook weer ongeveer 20x40). Hoeft geen probleem te zijn, want er is hooi. Maar beperkte loopruimte vind ik ook een nadeel. Nadeel is ook het verloop van de vakantiepaarden. Dit stuk wordt altijd gebruikt voor vakantiepaarden die er een weekend of een week staan en dan weg gaan en andere voor terug komen. Mijn haflinger heeft verlatingsangst en kan slecht tegen verandering. Dus dat is iets om in het achterhoofd te houden.
3. Het lage perceel. Maar daar staat dus veel water. Verder is het perfect. Veel beschutting van bomen, geen vakantiepaarden, genoeg gras en zelf te managen. Maar nat zodra het een paar dagen regent.
4. Combinatie van 2 en 3. Natte maanden op 2, droge maanden op 3. En met droge weken in de herfst/winter kan 3 dan ook.