Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nibbit schreef:sassefras schreef:een beetje boer heeft een bron![]()
Grondwater
Indien uw perceel een groot oppervlak heeft van minimaal 6000m², dan kunt u er het beste voor kiezen een waterput te laten slaan. Deze investering verdient u op den duur terug, doordat u gaat besparen op uw rekening voor het water. Uw eigen waterput is duurzaam en wanneer u een sterke pomp plaatst kan deze een grote druk leveren.
Maar dat mag nu niet...
Mariska_28 schreef:Ik zoek mij rot, maar volgens mij mag ik hier in Drenthe nog gewoon grondwater gebruiken om te sproeien toch?
Mariska_28 schreef:Ik zoek mij rot, maar volgens mij mag ik hier in Drenthe nog gewoon grondwater gebruiken om te sproeien toch?
Janine1990 schreef:superpony schreef:Ik geef een voorbeeld. Bij mn man op het werk hebben ze een eigen wasstraat. Geen idee hoe die aan water komen verder, maar draait wel elke dag.
Ook vandaag stonden veel mensen gewoon te sproeien en met name bij de dure wijken, staan alle automatische sproeiers gewoon aan.
Het gaat er ook om dat mensen prioriteiten horen te stellen. BOeren zorgen voor eten, dus dat is gewoon belangrijk. Zulke hoge boetes geven, terwijl je weet dat dan veel oogst verloren zal gaan, vind ik gewoon niet oke.
Als er echt tekort is, moet je allemaal inleveren. Ze zijn gewoon te laat begonnen met nadenken over het water tekort en maatregelen treffen. Wanneer er echt een groot tekort zou dreigen, kan alles schelen en moet je aan elk gebruik denken.
Leuk voorbeeld als je eigenlijk geen idee hebt waar het water vandaan komt![]()
Zeker als zo'n ding elke dag draait, kan je er donder op zeggen dat het zelfreinigend is![]()
Ook beetje jammer, die aversie tegen de beter bedeelden. Er zijn ook genoeg beter bedeelden die niet sproeien.
Maar ik ben het absoluut met je eens dat ik het onrechtvaardig vindt dat de boeren zo beknepen worden!! Al moet je je wel realiseren dat het grondwaterpeil op hoogte moet blijven om schade aan dijken te beperken. Want die schade komt er gegarandeerd, en met een flinke herfststorm... tsjah... Ik wil het niet weten...![]()
En ons drinkwater, waarmee ik mijn tuintje zou sproeien want ik heb geen grondwater, heeft daar maar zeer weinig mee te maken.
superpony schreef:Wij huren particulier en hebben grondwater. Helaas weten ze niet hoe diep die zit. Het water is van redelijke kwaliteit.
...
Wij gaan hier verder niet investeren en paarden drinken ervan, dus voor nog even prima.
...
henny_w schreef:superpony schreef:Wij huren particulier en hebben grondwater. Helaas weten ze niet hoe diep die zit. Het water is van redelijke kwaliteit.
...
Wij gaan hier verder niet investeren en paarden drinken ervan, dus voor nog even prima.
...
Efkes offtopic: Superpony hou je er rekening mee dat grondwater over het algemeen erg rijk is aan ijzer.
Ons grondwater wordt op een diepte van 12 meter opgepompt, geeft geen bruin/oranje aanslag maar bevat toch nog steeds veel te veel ijzer om aan de paarden te geven. Het nadeel is dat andere belangrijke mineralen weggedrukt kunnen worden bij te hoog ijzeropname.