Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 23:29

Ahah dankjewel Peelie! Nu staan ze ook in het nieuwe topic :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:35

Wie mooi wil zijn...

Maar k vind t eerlijk gezegd maar niets dat ze dan zoals ik begrijp 24/7 met van de bungelende zakken aan hun hals lopen? :oo lijkt me niet prettig. Maarja zoals ik zei, wie mooi wil zijn..
Creatief gemaakt is het zeker :D

Vind dat met die elastwrap nog t minst onaangenaam tonen eigenlijk.. misschien tipje voor mensen die dat willen proberen, die wrap is stukken goedkoper bij de Action!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:38

De sterrenzakken zijn van dun katoen. Het flappert lekker mee in de wind en zijn absoluut niet zwaar.

Ik vind het zelfs fijner dan losse vlechten. Zijn manen zijn langer dan de zakken. Als ik zonder zakke rij krijg ik constand zweepslagen in mijn gezicht. Dat houd in dat niet alleen ik daar last van heb, maar ook mijn paard. Die krijgt dat net zo goed in zijn gezicht.

Dus ik ben eigenlijk heel blij met de zakken en mijn paard kan gewoon normaal eten zonder een hele hap manen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:42

Scheelt het dan in het behoud van de manen of meer tegen het vies worden?
Ik bedoel: een hengstenvlecht doet toch ook de truuk?

Staartzak gebruik ik wel maar niet in de zomer.Dan wil ik dat ze makkelijker de vliegen weg kunnen slaan.
Voor mijn palomino zou ik graag nog een sleezy willen.Dat lijkt me echt een uitkomst!
Hoewel het hier niets tegen doet...

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:47

Behoud van de manen. Vies worden is bijzaak.

Een hengstelvlecht werkt niet zo goed.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 07:28

Een palomino ambre?
Waar? :=

Jemig die is lekker vies, haha.
Ben wel blij dat die 2 van mij niet van dm het modderbad zijn. :))

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 09:24

Wat een mooie schimmel Ambre! Vast nog heel jong aan zijn kleurtje te zien :+ :')

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:09

Ik heb hem er gewoon een deken voor opgedaan.Ook al is het tegen mijn principes om een dier waar nog niet mee gewerkt wordt in te pakken.
Denk dat je aankomende winter geen paard meer zal herkennen als hij de wei op gaat.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:39

Mag ik me hier ook melden?? Heb twee merries die (bijna) altijd tip top rondlopen. Witte voetjes, rechte manen, tutten en toiletteren vind ik heerlijk. De ene merrie vind het vreselijk, de andere (het slachtoffer in de foto) vind alles prima als het maar geen scheermachine is... haar manen waren tot vorige week lang (tot over haar schouder) en ik was er helemaal klaar mee - alles eraf, ook de sokken. Veel mooier zo!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:46

Eapy schreef:
Mag ik me hier ook melden?? Heb twee merries die (bijna) altijd tip top rondlopen. Witte voetjes, rechte manen, tutten en toiletteren vind ik heerlijk. De ene merrie vind het vreselijk, de andere (het slachtoffer in de foto) vind alles prima als het maar geen scheermachine is... haar manen waren tot vorige week lang (tot over haar schouder) en ik was er helemaal klaar mee - alles eraf, ook de sokken. Veel mooier zo!

Oeps, geen foto - hopelijk werkt het nu wel. :)

Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 15:48

Wat een leuke snoet eapy!! Welkom :9

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:48

Ik ben wel heel erg benieuwd waarom de lange manen-kwekers in dit topic zo ver gaan dat de manen constant in manenzakken zitten. Ik heb ook ponies met lange manen en ik onderhoud ze goed, maar ik vind het vooral ook heel leuk om ze te zien wapperen. Daar gaat t toch ook om? Ik vlecht ze overigens meestal wel voor de trainingen en bij bepaald weer. Soms is dat dikke pak haar gewoon te warm. Maar verder laat ik ze los met veeeeel antiklit en borstel ik ze regelmatig uit. Ze hebben allebei echt een dik pak.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 15:50

Omdat onze lange manen-kwekers ook wedstrijden rijden en dus een mooie bos manen willen houden voor het vlechten denk ik :+ Of omdat er misschien knabbelpony's bij staan op de weide/paddock, ook niet lang iedereen heeft ze in zakken zitten. Volgens mij doet enkel Peelie dat, maar nash heeft écht wel erg lange manen. Die kan je niet gewoon los laten hangen want dan eet hij ze op vrees ik.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:52

Ik omdat de mijne eczeem heeft en continu onder een deken staat. Zonder vlechten is het 1 knoop/dreadlock boel :')

Ik ben op vakantie. Maar stal genoot houd ook van tutten en heeft voor mij ff kayenne weer toonbaar gemaakt voor als ik terug kom :+:
Afbeelding

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:09

wendy1987 schreef:
Ik omdat de mijne eczeem heeft en continu onder een deken staat. Zonder vlechten is het 1 knoop/dreadlock boel :')

Ik ben op vakantie. Maar stal genoot houd ook van tutten en heeft voor mij ff kayenne weer toonbaar gemaakt voor als ik terug kom :+:
[ [url=m/1xN9lr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat argument snap ik wel heel goed. Dat zou ik ook doen. En een manenvreter heb ik ook last van gehad, maar daar hebben vlechten weinig nut. Die zat met de tanden op de manenkam. Ik ben overigens vooral benieuwd hoor. Ik weet uit ervaring (friezen) dat die mega gekweekte manen het vlechten zelf er ook niet altijd makkelijk op maken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:32

KPet schreef:
Ik ben wel heel erg benieuwd waarom de lange manen-kwekers in dit topic zo ver gaan dat de manen constant in manenzakken zitten. Ik heb ook ponies met lange manen en ik onderhoud ze goed, maar ik vind het vooral ook heel leuk om ze te zien wapperen. Daar gaat t toch ook om? Ik vlecht ze overigens meestal wel voor de trainingen en bij bepaald weer. Soms is dat dikke pak haar gewoon te warm. Maar verder laat ik ze los met veeeeel antiklit en borstel ik ze regelmatig uit. Ze hebben allebei echt een dik pak.

Nash zijn manen zijn zo gruwelijk lang dat ik die echt niet los kan laten hangen. Een hengstenvlecht maakt zijn manen echt heel lelijk.

Er zijn daarbij ook een paar manenknabbelaars op de wei en behalve dat eet Nash zijn manen ook op. Gewoon omdat het zo lang is.

Bijkomend is dat ik veel fotograven heb die Nash op de foto willen zetten vanwegen zijn mooie lange manen. Dan wil ik zijn manen ook wel gewoon echt mooi houden.

En voor wedstrijden kan ik het in een mooie vlecht doen. Of een matje of knotten of los of of of.

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:39

Handig zeg die manenzakjes!

Hoe houden jullie het hoofd van jullie paard schoon? Mijn pony heeft altijd een vies, vettig hoofdje, ook haar voorpluk. Ik ros het regelmatig vind ze heerlijk, maar dat vettige blijft. Hoe doen jullie dat?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:54

Babydoekjes! En een glansborstel.
Of het hoofd ook wassen, maar dat vinden mijn paarden niet geweldig _O-

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:11

Ik smeer er wel eens cowboy magic in der voorpluk zodat het minder vettig is. Doe dat ook op der hoofd :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:12

hoofd wassen doe ik hier ook. sproeier erop, paard boos, baas blij :-)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:21

pimaude schreef:
hoofd wassen doe ik hier ook. sproeier erop, paard boos, baas blij :-)

Ik had hierdoor eens per ongeluk water in der oor gekregen... heb nog nooit zo'n beledigd paard gezien! ze keek me dezelfde dag niet meer aan!!

Sinds dien doe ik er watten in als ik der hoofd wil wassen maar dat is dus 1 keer in t jaar. Doe t vaak met een spons, dan maar geen zeep maar wel een normaal paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:32

Even een vraagje, morgen ga ik paardlief wassen (Haflinger) en ben van plan ook haar staart te doen. Die is nu bruinig en heb voor m'n vorige verzorgpaard naar alle tevredenheid zilvershampoo van de Kruidvat gebruikt voor de staarten. Nu had ik even op internet gekeken en er staat dat de zilvershampoo niet leverbaar is ( |( |( |(), maar ik weet dus niet hoe dat is in de winkel. Wilde daar morgen namelijk heen. Weet iemand toevallig of die shampoo nog verkocht wordt?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:35

Ik heb hem een aantal weken geleden nog gekocht in de winkel!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:42

Ik heb 2 weken terug nog zilvershampoo van de kruidvat gekocht.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:27

Volgens mij kan je die gewoon halen.