Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M_nouska schreef:55 km enkele reis? Dat is echt heel erg ver! Ik zou het persoonlijk niet prettig vinden om met de auto langer dan een halfuur te moeten reizen. 6 km is lekker dichtbij en als de weide kurkdroog is en je goed afspraken kan maken dan zou ik zeker voor die keuze gaan. Staan ze daar het hele jaar op of is er ook een weide voor de zomer?
Petra_O schreef:Ik zoek in omgeving Alphen aan den Rijn. Wat mij bij de nieuwe stal niet echt aanpreekt zijn de kleine paddocks in de winter. Ze komt dan op een stukje van ongeveer 15 bij 4 met een nader paard. Verder scheelt het me wel een bak aan reistijd en benzine, maar dus wel meer tijd die ik nodig heb op stal.
Petra_O schreef:De groep waar ze nu staat is behoorlijk instabiel, waardoor ik een permanent gestrest paard heb. Ze jaagt de andere paarden bij zich weg en staat vervolgens altijd alleen. Het is gewoon een heel sneu om te zien. Ze staat bij vrienden aan huis, en om haar met een ander apart te zetten hebben we gewoon de ruimte niet helaas.
bieke86 schreef:De weide waar hij mogelijk naartoe gaat is wel kurkdroog. Zelfs na veel buien is er niks te zien, daarom vind ik het een interessant stuk land. In vergelijk waar hij nu moet doorploeteren.... Als hij nog maar hooi wil eten staat hij tot aan zijn knieën in de drek.
Op dit moment denk ik niet dat het hooi voldoende is om tot de volgende dag toe te komen, vandaar dat ik een hooinet wou voorstellen zodat er genoeg in kan om toe te komen tot de volgende dag.
Dat leek mij een goed alternatief?
Tes22 schreef:Ik ben even aan het oriënteren:
Optie 1:
- 5 minuten reizen met de auto, 10 minuten fietsen
- Stal waar ze in de zomer 24/7 buiten kunnen staan, niet in groepsverband.
- In de winter staan ze 6-8uur buiten in de paddock, niet in groepsverband.
- Veel ruwvoer, soort krachtvoer bepaal je zelf
- Binnen en buitenbak, redelijke bodem, regelmatig gevlakt (20x60 en 20x40)
- Spuitplaats, alleen koud water
- Geen longeerkraal aanwezig, longeren kan in de binnenbak
- Stal is wel wat rommelig, maar niet smerig oid.
€215 per maand excl. krachtvoer
Optie 2:
- 5 minuten reizen met de auto, 10 minuten fietsen
- 2 goede binnenbakken, top bodem (20x60 en 20x40) en goede buitenbak (20x40)
- Alleen in de zomer buiten, keuze uit 24/7 of +/- 8 uur per dag
- In de winter 1 uur per dag in de paddock
- Longeerkraal aanwezig
- 2x per dag ruwvoer (wel redelijke hoeveelheid) 2× krachtvoer
- Nette stal
- Spuitplaats met warm en koud water
€275-290 per maand
Optie 3:
Gedurende de winter op een van bovenstaande stallen en gedurende de zomer op een groot stuk land in groepsverband met 5-10 paarden.
Verder geen faciliteiten bij het land, dichtstbijzijnde rijbak is mogelijk die van de buren en anders op 20 minuten stappen.
Het land is op 5 minuten fietsafstand.
€80