Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hinke schreef:@Nikass en gr_roos; jullie hebben pb!
Ik moet wel even voor de duidelijkheid zeggen dat de stal waar ik nu sta een prima stal is. Buiten en binnenbak met perfecte bodem, paddocks, weiland longeercirkel, stapmolen en je mag zoveel kuil pakken als je nodig hebt + de paarden staan in een dikke laag stro.
@zamora: ideaal! Mogen ze de hele winter op de wei?
Tancreda4 schreef:@ Nikass; en als je dat lekkere hooi van stal verplaatst naar het land?
Mijne stond ook altijd voor het hek te mutsen als het donker werd, en begonnen ze te spoken, wilde ze echt naar binnen. Tot ik ze ging bijvoeren in het land, toen was alles gewoon koek en ei en lekker dag en nacht prima vertoeven. Nu ook in de paddock. Waar het hooi is, is het goed. Of het moet echt kl*te weer zijn en constant regenen.
Anoeska schreef:Mijn paard gaat 's ochtends het land op. In de zomer, met lekker weer en veel gras, dan hoef ik echt niet binnen een aantal uur te komen om haar weer op te halen. Ze bekijkt me niet en draaft gewoon weg als ik aan kom lopen. Afgelopen week zette in haar op het land, na 3 kwartier kwam ik eens kijken en toen stond ze al te weven bij het hek en hard te hinniken. Dus ik merk wel aan mijn paard wanneer ze het wel/niet naar haar zin heeft. Het gras is een beetje op, het weer is minder, er zijn minder vriendjes... Al met al is het land minder leuk nu.
Rodi schreef:Bij ons staan ze heerlijk 24uur per dag het hele jaar door buiten. Beschikking over een goed gedraineerde paddock met afdak en onbeperkt ruwvoer. De zomermaanden staat het pad naar de wei open en in de echte natte periode is dat dicht en komen ze nog wel op een ander stuk wei een uur per dag gemiddeld.
Nu is er in de paddock (totaal 2 paddocks) een plek vrij en daar is gewoon niemand voor te vinden. Iedereen wil het beste voor zijn of haar paard, maar ze willen ook luxe en zeker in de wintermaanden merk je dat het comfort voor de mens blijkbaar toch voor gaat. Denk dat een hoop mensen wel weten dat het beter is dat hun paardje lekker buiten staat en kan spelen en kroelen enzo, maar dat het merendeel toch ook voor zichzelf kiest en die mensen zullen hier niet reageren...