Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:59

Maar waarom dan een bijrijder nemen? Op dit moment worden er meer bijrijders gevraagd dan bijrijdpaarden... dus de vraag komt van de kant van de eigenaars.[/quote]

Geen idee waar je woont, maar hier is het aanbod verzorg/lease paarden veel minder dan aanbod bijrijders.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:23

martine0503 schreef:
Het is ook afhankelijk van de ervaring/rijkunst van de bijrijder.

en van de competenties en africhtingsniveau van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:31

sallandval schreef:
martine0503 schreef:
Het is ook afhankelijk van de ervaring/rijkunst van de bijrijder.

Kijk als je op de advertentie van de bijrijder reageert misschien wel.
Als je als bijrijder op de advertentie van de eigenaar reageert, dan weet je waar je op reageert toch?

Anoniem

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:32

Het is eigenlijk heel simpel voor de bijrijder wat dat betreft. Wil je ergens voor betalen heb je meer keus, wil je dat niet kun je gewoon verder zoeken. Je hoeft niet te reageren en niet te betalen als je daar geen zin in hebt. Maar dan moet men misschien wel accepteren dat de keus iets minder wordt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:41

Mindim schreef:
Het is eigenlijk heel simpel voor de bijrijder wat dat betreft. Wil je ergens voor betalen heb je meer keus, wil je dat niet kun je gewoon verder zoeken. Je hoeft niet te reageren en niet te betalen als je daar geen zin in hebt. Maar dan moet men misschien wel accepteren dat de keus iets minder wordt.

precies, dat geldt andersom ook precies zo. Wie geld vraagt voor het rijden van zijn paard zal minder keuze hebben uit bijrijders dan iemand die niets vraagt, als je voor een bepaald bedrag per maand alsnog voldoende mensen hebt die graag willen betalen om op je paard willen; dan ben je gek als je niets vraagt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:45

Mindim schreef:

Kijk als je op de advertentie van de bijrijder reageert misschien wel.
Als je als bijrijder op de advertentie van de eigenaar reageert, dan weet je waar je op reageert toch?[/quote]

Nou ik kan aan een advertentie niet zien of iets een goed paard of een goede ruiter is hoor, ik denk dat dat vaak pas duidelijk wordt na een tijdje samen aan de slag. Niveau zegt niet alles, een paard dat alleen recreatief gereden is best in staat zijn zz te lopen terwijl een paard dat in het M gestart is het lichamelijk misschien nooit aan zal kunnen om z te lopen. Ik noem maar iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:56

Als eigenaar moet je altijd maar afwachten wie op je advertentie reageert. Dus er kan van alles langs komen zeg maar. Terwijl men meestal wel het wedstrijdniveau van het paard(als dat aanwezig is) neer zet in de advertentie. Dus wat dat betreft zou een bijrijder daar op kunnen selecteren.
Als eigenaar moet je vaak maar afwachten, om na een paar keer te constateren dat het niveau toch niet helemaal is wat men zegt.

Als je een koudbloed hebt reageert men ook al amper. Want menig bijrijder (en dan bedoel ik geen verzorgstertjes) haalt hun neus daar voor op helaas. Dus een koudbloed en geld vragen dan krijg je niemand. Ik vind het eisenpakket van bijrijders ook behoorlijk gestegen, ook als men niet hoeft te betalen. Komt er dan een kwpnér op hun pad, dan zijn ze gevlogen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:09

Mindim schreef:
Als eigenaar moet je altijd maar afwachten wie op je advertentie reageert. Dus er kan van alles langs komen zeg maar. Terwijl men meestal wel het wedstrijdniveau van het paard(als dat aanwezig is) neer zet in de advertentie. Dus wat dat betreft zou een bijrijder daar op kunnen selecteren.
Als eigenaar moet je vaak maar afwachten, om na een paar keer te constateren dat het niveau toch niet helemaal is wat men zegt.

Als je een koudbloed hebt reageert men ook al amper. Want menig bijrijder (en dan bedoel ik geen verzorgstertjes) haalt hun neus daar voor op helaas. Dus een koudbloed en geld vragen dan krijg je niemand. Ik vind het eisenpakket van bijrijders ook behoorlijk gestegen, ook als men niet hoeft te betalen. Komt er dan een kwpnér op hun pad, dan zijn ze gevlogen.

Gefrustreerd verslag over mijn ervaringen met "bijna" bijrijders....
200 euro per jaar is natuurlijk veels te duur voor 20 x 60 binnen en buitenbak en 1 x per week les van een goede instructie.
(kost lidmaatschap van de vereniging, dat is het enigste wat er betaald moet worden)
En ja, het is een koudbloed _/-\o_ , dat is natuurlijk mijn fout.
Ze is dan wel weer Z... maar dat maakt niet uit.. ze is te klein, te dik, te rond, te beige en heeft een aalstreep.
(but thats why I love her!)

[VP] Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:17

Sjolvir schreef:
Mindim schreef:

Gefrustreerd verslag over mijn ervaringen met "bijna" bijrijders....
200 euro per jaar is natuurlijk veels te duur voor 20 x 60 binnen en buitenbak en 1 x per week les van een goede instructie.
(kost lidmaatschap van de vereniging, dat is het enigste wat er betaald moet worden)
En ja, het is een koudbloed _/-\o_ , dat is natuurlijk mijn fout.
Ze is dan wel weer Z... maar dat maakt niet uit.. ze is te klein, te dik, te rond, te beige en heeft een aalstreep.
(but thats why I love her!)

[VP] Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Ik zou echt in mijn handjes knijpen als ik voor mijn 14 jarige dochter zo'n verzorg/-bijrijdpaard kon vinden. Deze prachtige fjord is echt een super leerpaard en als ik het zo zie een heerlijke schat.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:55

Mindim schreef:

Ben je zelf nooit bijrijder geweest dan? Als bijrijder moet je toch ook maar afwachten welke mensen en wat voor paard je krijgt en wat er van je verwacht wordt qua klusjes?

Ik ben ooit bij een paard gaan kijken. Paard gelongeerd, was totaal niet opgevoed... uiteraard kwam dat door alles behalve de eigenaresse :') . Paard op stal gezet... Oh ja en als je er bent moet je ook voeren, hooi nat maken, en de stal moet dan wel drie keer per week uitgeschrobt worden omdat het paard niet tegen stof kan.. prima hoor... dus dat deden we, natuurlijk moest het vegen in de stal wel even door haar worden overgedaan want er lag nog een strootje. Oh ja de kruiwagen en de schep moeten dan wel elke keer als je komt helemaal gereinigd worden met water en spons, kijk maar ze zijn als nieuw!!! Prachtig maarre, ik was al drie keer zo lang bezig met de verzorging van dit ene paard als dat ik ben met mijn eigen 4. Leuk natuurlijk als je alles spic en span wilt maar kijk dan niet gek op als ik bedank voor de eer.

Nog een, op een trainingsstal. Ik mocht vanaf dag 1 de paarden zelf trainen. Leuk! Eigenaresse keek niet naar ons om, ook prima, maakt mij niet uit; schijnbaar had ze er vertrouwen in (logisch ook want het ene paard dat ik vooral deed liep na twee weken al beter dan ooit) en ze had nu eenmaal geen tijd om de paarden ook nog te trainen (naast fokken, import, export). Uitmesten ook geen probleem al vond ik het dan weer niet zo netjes dat ze de mestballen liet liggen voor als ik weer kwam. Toen was er een open dag en stond ze luidruchtig te verkondigen dat ze graag nog meer paarden aannam om door te trainen á 60e per uur. Toen dacht ik; eh pardon... je bedoelt zeker dat ík nog best meer paarden kan trainen en jij er het geld voor krijgt. Toen heb ik toch maar vriendelijk bedankt voor de eer. Was ze nog boos ook, ik mocht (*^$#% dankbaar zijn dat ik op haar GEWELDIGE paarden mócht rijden. Vervolgens ben ik een tijdje tegen betaling paarden getraind, belde ze me nog op om me uit te schelden want ik had bij haar alles geleerd (WTF???) en mocht niet gaan concurreren op haar markt etc.

En dan heb ik het nog niet over de tientallen keren dat ik in tentamenweken bijvoorbeeld hoorde: waarom was je er maar twee keer deze week? Waarom heb je maar een half uur gereden? Waarom kom je niet vaker/ elke dag? Vind je mijn paard soms niet meer leuk?? En het dan gek vinden als je gaat uitkijken naar iets anders... want; je hebt toch alleen maar de lasten? Ja hoor, tuurlijk want de eigenaar of haar pareltje kúnnen natuurlijk niet lastig zijn :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:06

Ik ben bijrijder geweest!!
Ben op mijn 18 e begonnen met rijden, had op mijn denk 20e? 1e verzorgpaard.
Dat was poetsen en frunniken en als je geluk had keer rijden.
(en ja, uur met de brommer heen en uur terug)
Daarna dichterbij op half uur brommen, drachtige merrie verzorgpaard en wat bijgereden.
Daarna met 2 andere meiden AV hengstje jaren bijgereden.
En last but nog least....

Mijn super verzorg paard Sjolvir!
Die werd gebracht als verzorgpaard (stond in wei te stoffen bij een vriendin van me aan de andere kant van NL) en is nooit!!! meer terug gegaan (ja, weidevakantie vieren... ).
En mag ik nu MIJN noemen.
Ben dus omhoog gevallen verzorger, die niet van zijn verzorgpaard los te weken was.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:15

Wat mij opvalt is idd het enorme eisenpakket wat je bij veel advertenties ziet, en dan bedoel ik de bijrijders die de eisen stellen. Ik kan alleen die en die dag, ik wil perse buiten rijden, er moet een binnenbak zijn enz enz. Wij waren vroeger idd al blij dat we een paardje mochten komen poetsen..
Ik ben op zoek naar een bijrijder en ja ook tegen betaling. Klusjes hoeven verder niet gedaan te worden, dus waarom zou je niks mogen vragen voor het rijden? Een paard kost geld en op een manege ben je veel meer kwijt zonder dat je er echt wat leert (oke uitzonderingen daar gelaten)
Maar een bijrijder vinden is net zo moeilijk als een verzorgpaard zoeken haha ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:42

martine0503 schreef:
Ik zou echt in mijn handjes knijpen als ik voor mijn 14 jarige dochter zo'n verzorg/-bijrijdpaard kon vinden. Deze prachtige fjord is echt een super leerpaard en als ik het zo zie een heerlijke schat.

Reistijd is wel erg lang gok ik zo, regio's komen niet echt overeen :') .
Als er zich leuke 14 jarige meld met ouders die gemotiveerd zijn en mee willen als begeleiding is Sjol inderdaad ook leuke
pony.
Overigens wel 1 die alle manege trucjes kent :+
(nadeel van je paard dat jaren als lespony heeft doorgebracht, voordeel is dan weer, dat ik weet dat ze het braaf doet)

Overigens liepen er toendertijd 2 Z paarden in de lessen..
Sjolvir en Gunther.. Beiden Fjord.. Dat was nou wel weer hilarisch, hoogst opgeleide paarden waren nou net de 2 paarden,
waar de ouders van zeiden, moet mijn kind op een fjord? (bedenk daar zelf even het gezicht bij)
Mijn kind rijdt daar veel te goed voor, die rijpony daar wil ze op!
(waar kindlief vervolgens 2 x afstuiterde op geen enkel paard meer durfde, uiteindelijk toch op 1 van de fjorden terecht kwam
en men erachter kwam dat die 1. braaf waren en 2. ook nog ongeveer het gevraagde uitvoerden 3. de kinderen met een big smile
aan het rijden waren ipv jankend.)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:52

Nee helaas. Flevoland is wat uit de buurt van jou. Reistijd vind ik niet erg, maar moet wel reeel blijven :)

Je zult vast een enthousiast iemand vinden, al duurt het even.

Verder laat ze maar lekker kletsen over jouw topper. Ik heb dan wel een kwpn-er, type bulldozer (Gelders) wordt ook genoeg over gezegd. Kan me niks schelen. Het is mijn Bullebeest en dat zal ie altijd blijven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:56

Ik wou ook helemaal geen fjord hoor!
Maar van deze (die kende ik al) wist ik dat ik haar leuk vond, dus die was meer dan welkom.
Ik wou namelijk groot paard, niet licht van kleur, geen merrie en moest springpaard zijn..
Kijk waar ik mee thuis kwam..

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:03

Sjolvir schreef:
Ik wou ook helemaal geen fjord hoor!
Maar van deze (die kende ik al) wist ik dat ik haar leuk vond, dus die was meer dan welkom.
Ik wou namelijk groot paard, niet licht van kleur, geen merrie en moest springpaard zijn..
Kijk waar ik mee thuis kwam..

Heerlijk om te lezen. Ik wou graag een donkerbruin paard, geen schimmel of vos. Niet loperig of beresterk zodat mijn kids er ook op kunnen.Wat heb ik? Een beresterke vos, waar ik mijn dochters nog niet op durf te zetten gezien zijn trukkendoos. Moe of niet, het blijft een boef. Wel braaf. Je moet het alleen goed rijtechnisch oplossen en die handigheid hebben ze nog niet volledig. Hij is heel erg op zit gereden. Nu na een jaar krijg ik het ook pas echt goed door.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:04

Heerlijk he? Thuis komen met alles wat je niet wou hebben en toch zijn ze alles wat je je ooit wensen kon!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:11

Love it, daarom wel heel kieskeurig met wie ik als bijrijder neem. Moet toch al zeer gedegen ervaring hebben met eigen paarden/verzorgpaarden. Je blijft toch eindverantwoordelijk juridisch gezien, ook al verkloten ze het evt zelf. Nu een bijrijder die zelf altijd paarden heeft gehad, dus weet wat het inhoud. Superblij met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 01:31

sallandval schreef:
Mindim schreef:

Ben je zelf nooit bijrijder geweest dan? Als bijrijder moet je toch ook maar afwachten welke mensen en wat voor paard je krijgt en wat er van je verwacht wordt qua klusjes?

Ik ben ooit bij een paard gaan kijken. Paard gelongeerd, was totaal niet opgevoed... uiteraard kwam dat door alles behalve de eigenaresse :') . Paard op stal gezet... Oh ja en als je er bent moet je ook voeren, hooi nat maken, en de stal moet dan wel drie keer per week uitgeschrobt worden omdat het paard niet tegen stof kan.. prima hoor... dus dat deden we, natuurlijk moest het vegen in de stal wel even door haar worden overgedaan want er lag nog een strootje. Oh ja de kruiwagen en de schep moeten dan wel elke keer als je komt helemaal gereinigd worden met water en spons, kijk maar ze zijn als nieuw!!! Prachtig maarre, ik was al drie keer zo lang bezig met de verzorging van dit ene paard als dat ik ben met mijn eigen 4. Leuk natuurlijk als je alles spic en span wilt maar kijk dan niet gek op als ik bedank voor de eer.

Nog een, op een trainingsstal. Ik mocht vanaf dag 1 de paarden zelf trainen. Leuk! Eigenaresse keek niet naar ons om, ook prima, maakt mij niet uit; schijnbaar had ze er vertrouwen in (logisch ook want het ene paard dat ik vooral deed liep na twee weken al beter dan ooit) en ze had nu eenmaal geen tijd om de paarden ook nog te trainen (naast fokken, import, export). Uitmesten ook geen probleem al vond ik het dan weer niet zo netjes dat ze de mestballen liet liggen voor als ik weer kwam. Toen was er een open dag en stond ze luidruchtig te verkondigen dat ze graag nog meer paarden aannam om door te trainen á 60e per uur. Toen dacht ik; eh pardon... je bedoelt zeker dat ík nog best meer paarden kan trainen en jij er het geld voor krijgt. Toen heb ik toch maar vriendelijk bedankt voor de eer. Was ze nog boos ook, ik mocht (*^$#% dankbaar zijn dat ik op haar GEWELDIGE paarden mócht rijden. Vervolgens ben ik een tijdje tegen betaling paarden getraind, belde ze me nog op om me uit te schelden want ik had bij haar alles geleerd (WTF???) en mocht niet gaan concurreren op haar markt etc.

En dan heb ik het nog niet over de tientallen keren dat ik in tentamenweken bijvoorbeeld hoorde: waarom was je er maar twee keer deze week? Waarom heb je maar een half uur gereden? Waarom kom je niet vaker/ elke dag? Vind je mijn paard soms niet meer leuk?? En het dan gek vinden als je gaat uitkijken naar iets anders... want; je hebt toch alleen maar de lasten? Ja hoor, tuurlijk want de eigenaar of haar pareltje kúnnen natuurlijk niet lastig zijn :')

Ja, ik ben bijrijder geweest, jaren lang. En klussen kun je van te voren af spreken. Verder leefde ik voor paarden en vond de klussen helemaal niet erg om te doen. En juist omdat ik tijd, initiatief en inzet toonde, kreeg ik steeds meer vrijheid en waardering.

Je voorbeeld over de mestschep en dergelijke afsponzen en 3 maal in de week een stal schrobben zijn uitzonderlijk te noemen. Ik deed 4 paarden, ik mestte, maakte de boxen schoon en schrobte eenmaal in de zoveel tijd. Gaf dagelijks beweging en was er eigenlijk altijd.

Bij mij hadden ze alle vrijheid, vertrouwen, geen klussen, betaalde lessen. Nou, dat helpt :n

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:08

Mindim schreef:
Ja, ik ben bijrijder geweest, jaren lang. En klussen kun je van te voren af spreken. Verder leefde ik voor paarden en vond de klussen helemaal niet erg om te doen. En juist omdat ik tijd, initiatief en inzet toonde, kreeg ik steeds meer vrijheid en waardering.

Je voorbeeld over de mestschep en dergelijke afsponzen en 3 maal in de week een stal schrobben zijn uitzonderlijk te noemen. Ik deed 4 paarden, ik mestte, maakte de boxen schoon en schrobte eenmaal in de zoveel tijd. Gaf dagelijks beweging en was er eigenlijk altijd.

Bij mij hadden ze alle vrijheid, vertrouwen, geen klussen, betaalde lessen. Nou, dat helpt :n

Ach tuurlijk, toen ik >20 was vond ik het ook al geweldig om een pony te mogen poetsen en longeren en dan soms -hoera- te rijden. Maar als je een paar keer een super bijrijdadres hebt gehad wordt je vanzelf kritischer, vooral als je in een regio woont waar je eerst de bijrijdpaarden voor het uitzoeken hebt en vervolgens de stallen voor een eigen paard betaalbaar zijn. En ik kwam ook wel uitzonderlijke stallen tegen qua eisen inderdaad (zijn ook weer momenten waardoor je je eigen paarden meer waardeert denk ik dan maar).

Klussen vind ik ook niet erg maar een paard moet wel van heel goede huize komen om twee uur klussen goed te maken met één uur trainen/rijden... vooral als je ouder bent en die tijd ook zou kunnen steken in goedbetaald werk. Voor mijn eigen paarden vind ik het dan weer geen enkel probleem, maargoed daar gebeurt het dan ook op mijn manier.

Maar Mindim; als ik jou zo hoor praten in dit soort topic vraag ik me bijna af waarom je zelf een eigen paard hebt en niet liever een bijrijdpaard hebt. Het lijkt soms namelijk net alsof je het bijrijden veel fijner vind/vond? Niet dat het uitmaakt; ik herken het alleen niet. Zelf vind ik een eigen paard 100x leuker :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:43

Waarom denk je dat ik bijrijder zijn, leuker vind dan een eigen paard?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:47

De mest schep soppen, prachtig!!! Het idee alleen al!!!!
Hier staat ie lekker buiten, regent vanzelf wel schoon.

lucelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:22

Ik heb jaren een bijrijdster gehad voor mijn paard. Mijn merrie is/was vooral een leerpaard voor mijzelf en 1 keer per week reed er een meer ervaren ruiter haar om ook de moeilijkere oefeningen te doen. Hiervoor vroeg ik geen bijdrage, ruiter in kwestie hoefde ook bijna niks te doen, alleen een schepje voer na het rijden.

We zijn bij haar gekomen via kenissen, waardoor het dus meer vertrouwd was dan wanneer ze een vreemde was geweest.

Na enkele jaren ben ik verhuisd. Hier heb ik 2 verschillende bijrijdsters gehad, die ook beiden niet hoefden te betalen. Ik had namelijk door school niet meer de tijd om elke dag te rijden, dus werd ze 2-3 keer per week gereden. Ook hier hoefde de ruiter geen klusjes te doen. Beide ruiters kende ik niet voordat ze begonnen met mijn merrie rijden.

De eerste ruiter heb ik weggestuurd, omdat ze regelmatig pas 's avonds laat aangaf dat ze die dag niet was geweest 'omdat ze last had van haar teen, omdat het regende en ze dus niet met de auto weg durfde, omdat een vriendin jarig was, etc'. Bovendien ging ze, bleek achteraf, niet goed met mijn paard om.
De tweede ruiter was juist erg goed met mijn paard, reed erg netjes, wat ik ook zelf aan mijn merrie merkte. Op een gegeven moment hoorde ik weken niks van haar, terwijl ze eerst bijna elke keer als ze had gereden iets liet weten. Na veel SMSen en bellen van mijn kant, bleek dat ze door een blessure niet meer kan rijden. Dit had ze dus niet laten weten.

Hierna ben ik nog wel op zoek geweest naar een bijrijder, maar dit keer voor 50 euro per maand voor 3x per week rijden (zonder klusjes), om zeker te zijn dat de ruiter serieus was en niet weer zomaar niet kwam. Uiteindelijk toch besloten mijn paard met pensioen te doen, maar mocht ik ooit nog een bijrijder zoeken en ik ken degene niet zou ik zeker een bijdrage vragen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:48

Sees schreef:
Beetje érg simpel gedacht dit...

Ik heb genoeg tijd, ik heb genoeg geld dus...

HP, dat doen mijn stalgenoten gewoon en mijn paarden staan 24/7u buiten dus ook geen klusjes die overgenomen hoeven te worden. Mijn bijrijders hebben alleen de lusten en verder totaal geen lasten, niet meer dan normaal dus dat ze betalen.

Als je genoeg tijd en geld hebt, waarom wil je dan bijrijders?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:00

100 euro is veelt te veel, is 1200 per jaar, daar kun je een pony van kopen! je helpt de eigenaar toch?! als er iets kapot gaat betaal je natuurlijk wel maar verder..