Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:18

Mouse gedraagt zich aardig tijdens werk. En zoniet...dan staat ie snel genoeg buiten mijn werkkamer :D
Hij is echt een schatje en maakt de meest rare geluiden. Ook iets wat klinkt als een uil ...oehoeoeoe _O-

Jeetje Karin dat schiet niet op met de panelen. Hoor wel vaker gekke dingen qua levertijden helaas.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:50

Inductie-CV moet ik ook eens opzoeken.
Probleem hier is dat het huis zó slecht te isoleren is, dat het onze tijd hier niets meer zal opleveren.

Ik heb ze net nog heel even op de wei gehad terwijl ik de hooibakken aan het vullen was. Er staat weer het nodige aan biggenkruid ;(, zelfs een nachtschaduw van 50 cm hoog verwijderd en een paar paddenstoelen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:16

DF, ook hier groeit van alles en het groeit nog hard ook. Ik kan echt al mijn dagen vullen met onkruid steken en eikels rapen. Jammer genoeg is de vakantie voorbij.
Hier net op het erf een kruiwagen vol eikels weggewerkt. Bij de paarden man ik ook weer opnieuw beginnen, ze vallen nu snel. Hopelijk zijn we er vlug vanaf.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:11

Hier ook de hele ochtend buiten bezig geweest. Door de vele regenval van afgelopen weken kon ik niet achterin raken, dus daar lag nog mest van 4 weken ofzo :=

Ik heb nu letterlijk blaren op mijn handen, maar de wei en de track zijn weer leeg. En ik heb een alternatieve route gemaakt voor de kruiwagen dus nu kan ik het hopelijk ook iets beter bijhouden.

Energie rekening, echt om doodsbang van te worden.... hier nog geen cv aangehad en het is momenteel 19 graden in huis en prima te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:04

Die van ons staat op 16 en is nu volgens mij 2 x snachts aangesprongen. Verder nog niet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:10

Hebben jullie voor de paarden thuis ook een UBN nummer en ze al geregistreerd?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:37

ja vorig jaar al.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:37

Ja dat heb ik meteen gedaan toen we hierheen verhuisden ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:47

Yep.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:56

Onze cv staat op 17 maar springt soms wel aan.
Paarden staan ook geregistreerd

Ik heb een " discussie" met de buurman, normaal hele leuke mensen maar ik werd mij net toch een partij gecommandeerd en afgeblaft, dan ben ik er zo klaar mee, pffff.

Kort verhaal, nu er bestraat is, is de aanhanger ook verplaatst en daar is hij het niet mee eens. Die stond tegen de grens met de andere buurman en is nu naar "zijn"kant verplaatst.
Ook dat de 3 x 3 stal nu 6 x 3 wordt vindt hij maar niks.

Hij zegt dat hij stankoverlast krijgt nu de aanhanger verplaatst is, dat hij die vanuit zijn slaapkamerraam ziet staan en dat de mest in zijn tuin gaat waaien (wind staat altijd andersom en is 35/ 40 meter van zijn carport af, huis zal 45/50 tr afstand zijn en hij eiste dat ik per direct de aanhanger verplaatste. Toen ik aangaf juist bestraat te hebben om van de blubber af te zijn en de stal aan "zijn" kant komt ivm de wind en regen richting gaf hij aan dat bestraat je maar een stuk extra.

Ik heb toendertijd de gemeente gebeld en mij aan alle regels gehouden, wil het nu zwart op wit hebben voor als hij nog eens gaat schreeuwen

Stal bijbouwen mag, ook op die afstand. Buurman is een oude man die elke dag in en om huis bezig is, 3 keer per week de oprit veegt en het gras maait en eist o.a. ook dat ik het weiland schoffel tussen de weipaaltjes door want anders krijgt hij misschien wel onkruid

Ik ben nu nogal pissig en ga over 30 min 6 schuttingen halen en maak dat stuk dicht (is alleen een laag gaas draadje en stroomdraad als afscheiding)
kan hij in elk geval daar al niet bang zijn dat er een stro stengel in zijn tuin waait en kan zich ook niet meer overal mee bemoeien als ik er bezig ben.

Ik wil best dingen overleggen en rekening houden met elkaar, maar er zijn grenzen en al helemaal als ik gewoon verteld wordt wat ik moet doen.
Ik heb mijn rijbak al 80 meter voor hem verplaatst, ik schoffel al tussen de weipaaltjes en bij de grensafscheiding, bladblazen mag ik al niet vanwege de stof, ik mag de mestaanhanger niet op de oprit parkeren. dat ik elke week bladeren, eikels takken etc in mijn rijbak heb vanwege zijn bomen diverse keren al een boom op de omheining heb gehad ( die hij wel weghaalt maar ik zit met de rommel en schade)

Afbeelding

de huidige stal zie je net nog in beeld, rechtonderin, die wordt dus breder tot aan de houtenschutting die je ziet, dus ook vanuit hun tuin hebben ze er geen zicht op.
Dat varkenshokje gaat weg want ze slapen altijd in de paardenstallen
Vanaf de schutting tot aan de conifeer is het open en daar wil ik nu schuttingen plaatsen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 05-10-22 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:02

:7 leuk zeg buren…. Goed idee van de schutting. En als je je aan alle regels hebt gehouden, dan zou ik me verder niks van de buurman aantrekken. Oude mensen kunnen beter maar hobby’s buiten de deur hebben. Dan hebben ze ook minder tijd om op anderen te letten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:10

Nou, buiten de tuin dan ook graag :P
Ik zou het ook begrijpen als het bij zijn zitgedeelte / siertuin zou staan, maar dit is naast zijn moestuin, afgeschermd door zijn tuinkas en een conifeer, dus ook nog deels uit het zich, behalve vanuit zijn slaapkamerraam. Dat was al een bewuste keuze om hem daar te plaatsen vanwege het zicht en de afstand, maar ik laat mij niet commanderen of afbekken als dat volgens hem nog niet voldoende is. Ik betaal genoeg geld voor mijn hypotheek, dan hoop ik ook dat ik zelf mag weten waar ik de dingen plaatst ( zolang ik de regels volg)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:19

Vraagje,hoe laat geven jullie de paarden het laatste hooi voor de nacht en hoe laat dan weer het eerste hooi s’morgens?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:22

Britta31 schreef:
Vraagje,hoe laat geven jullie de paarden het laatste hooi voor de nacht en hoe laat dan weer het eerste hooi s’morgens?

laatste keer tussen 22 en 23 uur. Ochtend ben ik meestal tussen 6.30 en 7.00. In het weekend soms iets later... (nou ja 7.30 max)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:23

Balen zo’n buurman… als je je aan de regels houdt heeft hij dikke pech lijkt me, maar je zit niet te wachten op een ‘meester Frank Visser burenruzie’
.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:28

Britta31 schreef:

Tussen 23.00 en 24.00 en in de ochtend om 8.30.
Maar ze hebben een slowfeeder. De een heeft hem nooit op, de ander wel, maar die zie ik op de camera altijd rond 06.00/30 sowieso nog eten (en hij mag echt af en toe wel eens even stoppen met eten :+ )

Vervelend als de buurman meteen zo'n toon aan slaat. Dat is niet echt gezellig zeg.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:44

Hier krijgen ze het laatste hooi om 22:00, eerst tussen 5 en 8. Ligt eraan of ik moet werken of niet. We zien wel dat ze in de ochtend altijd nog hooi hebben en als we zien dat het in de ochtend op is, voeren we weer wat extra de volgende dag zodat ze niet zonder staan. Wel krijgen ze echt enorm veel hooi voor de nacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:56

Wij voeren 1 x per dag. En daar komen ze (meestal) prima mee rond. Moet er wel bij zeggen dat wij 20 voerplekken hebben :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:19

Britta31 schreef:

Laatste voerbeurt om 22.30/23hr en 's ochtends tussen half 9 en 9.

@lynn: niets van aan trekken en zet de schutting wel duidelijk 10/20 cm van de erfgrens ;)

Hier ook UBN-nummers, maar Boon is nog steeds niet geaccepteerd (wel aangemeld) omdat die een /DNA-nummer heeft en geen chip-nummer en dat schijnt 2 cijfers korter te zijn.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:40

O wat irritant zo'n buurman..

Het is hier ook heerlijk qua temperatuur maar wel veel wind.
Hele dag gewerkt aks de kleine zo op bed ligt de beesten doen.

Hier voer ik een x per 1,5 dag.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:35

Ik voer tussen 21 en 22 uur ligt beetje aan de dag. In de ochtend strook gras er bij en overdag regelmatig een hand hooi. Wei is hele dag open nu.

Heb m’n nieuwe zadel opgehaald. Moet nog afgesteld. Helaas kaat weer kreupel dus alleen ff opgezeten en rondje gestapt
Afbeelding

Hoop eerdaags een second opinion bij lennard denkhaus voor kaatje dr voeten.. ben er een beetje moedeloos van -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:58

@marjan: flitse kombi. Hopelijk kan hij wat voor je betekenen.

Het wordt vannacht niet zo koud, dus ze krijgen hun regendekentjes weer op voor het geval de buien net níet langs ons heen gaan.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:08

Staat haar wel goed.
Hopelijk gaat het snel beter met haar voetjes.

Hier alle beesten klaar.
Morgen middag rondje met de buurvrouw.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:17

Hè wat rot dat ze weer kreupel staat.
Wel een blits zadel zo :) Staat haar goed.

Wij voeren s avonds tussen half 11 en 11.
In de zomer in de ochtend om half 7 nu om half 8.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:33

Hier nog steeds niet UBN geregistreerd :o

Laatste voerbeurt rond 21.30, eerste voerbeurt tussen 06.00-09.00, afhankelijk van of ik werk of vrij ben.

@Lynn, jeetje wat een gedoe met je buren zeg. Je schikt je al aardig zo te lezen, beetje jammer dat het dan zo moet.

@Marjan, mooi zadel! Ghost?
Balen van de kreupelheid :(

Hier vallen de eikels echt met bosjes. De hele paddock ligt bezaaid.
Ik haal er meerdere kruiwagens per dag uit maar het is dweilen met de kraan open.
En die eikels van paarden blijven ze gericht eten ondanks hooi, gras etc _-:(
Volgende week komt DA voor de tanden van de merrie, misschien laat ik bij alledrie wel even bloedprikken op nierwaarden..