Vanochtend mijn bejaarde paardje haar zadel opgelegd, opgestapt en een klein buitenritje gemaakt. Ik heb er denk 2 jaar niet meer opgezeten en zelf ook niet meer gereden. Het was opstappen en gaan. Wat een heerlijk dier is het dan ook
. ML op de fiets mee, shetje aan de hand, kon die ook even flink rennen. Daarna mochten ze weer paar uurtjes op het land... Ze kwamen einde van de middag zelf weer terug om in de bak te staan/liggen zonnen en dutten. Heerlijk paardendagje..
vanmiddag met ons aanhangertje achter de zitmaaier een stukje land bemest vanaf onze mesthoop. vies en zwaar klusje, maar het heeft wel wat
zo die oude mest opscheppen, rijden en dan met de mestvork verspreiden... Moeten eigenlijk nog even slepen, maar dat komt van de week nog wel. Nu hopen dat het gras lekker gaat groeien. Volgend weekend weer een landje bemesten hoop ik. Ik denk dat we voor 3 of 4 landjes van 200 m2 compost hebben in 2 mesthopen. We hebben 6 landjes, dus het najaar doen we de andere twee landjes met de derde mesthoop. Die moeten we nog wel omzetten ( ook met de hand) . We hebben dus drie mestbakken; 1 voor de verse mest, als die vol is scheppen we die om naar de 2e bak en beginnen we opnieuw om bak 1 te vullen. Bak 2 zetten we na een paar maanden om naar bak 3 en zo verder... Ze zijn nu alle drie vol dus bak 3 en 2 gaan nu over het land... De mesthopen zijn wel vrij vochtig merk ik, extra smerig klusje dus...
Heb nu een vlotterbak met 6ltr op het oog. Lijkt mij een mooie maat, niet?